Recension – My Friend Pedro

Robot
Recension – My Friend Pedro

Stilfullt svenskt ultravåld lever inte upp till potentialen.

#my-friend-pedro


Medlem

Tack för en bra text. Hade hoppats på högre betyg men det kommer att bli ett köp så småningom


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gnällkuk

Trist, men när jag läser texten så känns det inte helt orimligt dock. Är nog svårt att få idén som spelet starta kring att fungera i långa loppet. 3/5 var högre än jag väntade mig efter den där motorsågen. Synd på den krystade komiken, sånt kan verkligen ta död på stämningen. Blir lite som den där personen som alltid ska ta skämt ett eller två steg för långt.

Avvaktar lite då med inköp av detta, men blir att köpa det i framtiden, helt klart!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gen
Medlem

@trickeh2k: Håller med dig att texten inte riktigt reflekterar betyget. Det nämns mer negativt än positivt vilket då borde få betyget att glida ner till en 2a. Men men, det är bara min åsikt

Skribent
Skrivet av Freakon:

Tack för en bra text. Hade hoppats på högre betyg men det kommer att bli ett köp så småningom

Tack själv! Ja, jag hade också hoppats på ett högre betyg. Hade riktigt höga förväntningar innan jag började spela, så det var lite av en besvikelse. Men klart värt att spela!

Skrivet av trickeh2k:

Trist, men när jag läser texten så känns det inte helt orimligt dock. Är nog svårt att få idén som spelet starta kring att fungera i långa loppet. 3/5 var högre än jag väntade mig efter den där motorsågen. Synd på den krystade komiken, sånt kan verkligen ta död på stämningen. Blir lite som den där personen som alltid ska ta skämt ett eller två steg för långt.

Avvaktar lite då med inköp av detta, men blir att köpa det i framtiden, helt klart!

Ja, "humorn" dödade stämningen totalt för mig. Angående betyget så var det svårt att sätta i det här fallet. Spelet är ändå stundtals riktigt roligt och ändå värt ett köp om man gillar konceptet, som sagt. Det vägde upp från en tvåa på grund av det.

Medlem

3/5 är ändå ett bra spel, man kan ju lätt tro att det ska vara max ca 2/5 utifrån texten. Men dålig humor och enformigt känns inte som någon höjdare. Visst kanske det är lätt att ge högre betyg med tanke på att utvecklaren är aktiv på forumet, är väl ytterst få som är det.

Medlem

Jag tyckte det var ett roligt spel! Gav tummen upp på Steam.

Medlem

Jag tänkte också att betyget var väl generöst med tanke på texten.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Very positive på steam med 2,3k votes så jag hade väl tagit den här recensionen med en nypa salt

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tamazin:

Very positive på steam med 2,3k votes så jag hade väl tagit den här recensionen med en nypa salt

Eller så tar man den mer seriöst. En recension som går mot strömmen ger mig ofta mer än de tusentals som är positiva då de ofta säger samma sak.

Alltid bra att kolla på åsikter från båda läger så man får bäst koll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kan hända att det är för att jag inte brukar spela sådana här spel i vanliga fall men jag diggade My Friend Pedro rejält.
Det finns saker som jag kan tycka är helt knasiga, såsom att armarna korsar varandra helt tokigt och att det är en talande banan med i spelet för att ta några exempel, men överlag var det ett gött tidsfördriv där jag personligen tyckte att humorn, stundtals, levererade.
Armarnas, och kroppen i övrigt, rörelser kan man väl köpa så jag skulle ge MFP en stabil 4 i betyg.

Iochmed att jag i vanliga fall inte lirar sådana här spel så är väl mitt betyg att ta med en stor nypa salt jämfört med vad andra som är mer vana vid liknande spel tycker.


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Kan hända att det är för att jag inte brukar spela sådana här spel i vanliga fall men jag diggade My Friend Pedro rejält.
Det finns saker som jag kan tycka är helt knasiga, såsom att armarna korsar varandra helt tokigt och att det är en talande banan med i spelet för att ta några exempel, men överlag var det ett gött tidsfördriv där jag personligen tyckte att humorn, stundtals, levererade.
Armarnas, och kroppen i övrigt, rörelser kan man väl köpa så jag skulle ge MFP en stabil 4 i betyg.

Iochmed att jag i vanliga fall inte lirar sådana här spel så är väl mitt betyg att ta med en stor nypa salt jämfört med vad andra som är mer vana vid liknande spel tycker.

Det är det som är det fina med indie-spel.
man behöver inte följa en "beprövad mall" som AAA-utvecklarna gör.
Därför kan ett sånt här spel vara en frisk fläkt och än mer om man inte spelat speciellt mycket indie-spel tidigare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Very positive på steam med 2,3k votes så jag hade väl tagit den här recensionen med en nypa salt

Vad tycker du själv om spelet?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag testade spelet men kameran gjorde mig så fruktansvärt åksjuk så jag inte klarade att spela mer än någon minut. sättet som den animerades när man bytte riktning på karaktären. Och hur den följde efter karaktären så långsamt.

Ser snyggt ut på video och GIFs men nä ingame klarar jag inte av sånt

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Eller så tar man den mer seriöst. En recension som går mot strömmen ger mig ofta mer än de tusentals som är positiva så de ofta säger samma sak.

Alltid bra att kolla på åsikter från båda läger så man får bäst koll.

Varför är någon som går mot strömmen mer seriös? Bara för att någon säger tvärtom betyder det inte att det är mer rätt? Varför är inkorrekthet mer rätt än korrekthet. Men håller med om att man ska kolla fler källor.

Skrivet av Oskmos:

Jag testade spelet men kameran gjorde mig så fruktansvärt åksjuk så jag inte klarade att spela mer än någon minut. sättet som den animerades när man bytte riktning på karaktären. Och hur den följde efter karaktären så långsamt.

Ser snyggt ut på video och GIFs men nä ingame klarar jag inte av sånt

min sambo sa samma sak när hon sneglade på skärmen, själv märker jag inget


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Varför är någon som går mot strömmen mer seriös? Bara för att någon säger tvärtom betyder det inte att det är mer rätt? Varför är inkorrekthet mer rätt än korrekthet. Men håller med om att man ska kolla fler källor.

Jag skrev aldrig att den var mer seriös.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

3/5 är ett rättvist betyg, men givet att Anthem också fick 3/5 av FZ så hytter jag lite med näven.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag skrev aldrig att den var mer seriös.

Du börjar ju inlägget med att skriv det?

Skrivet av uberpwnage2.0:

Eller så tar man den mer seriöst.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Du börjar ju inlägget med att skriv det?

Haha läs igen. Att man kan ta den mer seriöst, inte att den per automatik är det. Enorm skillnad givetvis. Som jag nämnde uppskattar jag ofta något som går mot strömen då det är intressant. Att gå efter vad majoriteten tycker är inte alltid rätt väg att gå. Kolla radiomusik liksom.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra recension, mycket yta, litet innehåll.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av ghosts:

3/5 är ett rättvist betyg, men givet att Anthem också fick 3/5 av FZ så hytter jag lite med näven.

Men vadå Anthem är ju bra? Eller? Lite som att Division 2 "imponerade med sitt endgame" haha vilket endgame? AAA spel får alltid för höga betyg(nästan).


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Ett problem med såna här recensioner från sidor som fz, ign, gameinformer osv osv är att dom som recenserar oftast inte spelar tillräckligt mycket av spelet för att se alla brister. Detta är vad jag tror iallafall, därför det enligt mig är bättre att kolla på gameplay och recensioner på YouTube av folk som spelat spelet ett längre tag.
Det är därför som jag personligen ser recensioner som ett första intryck ungefär


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha läs igen. Att man kan ta den mer seriöst, inte att den per automatik är det. Enorm skillnad givetvis. Som jag nämnde uppskattar jag ofta något som går mot strömen då det är intressant. Att gå efter vad majoriteten tycker är inte alltid rätt väg att gå. Kolla radiomusik liksom.

Varför är radiomusik mindre seriöst och varför är inte det rätt väg att gå? Vilket var frågan i hela mitt första inlägg till dig.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha läs igen. Att man kan ta den mer seriöst, inte att den per automatik är det. Enorm skillnad givetvis. Som jag nämnde uppskattar jag ofta något som går mot strömen då det är intressant. Att gå efter vad majoriteten tycker är inte alltid rätt väg att gå. Kolla radiomusik liksom.

Get off your high horse. Du får givetvis tycka vad du vill om radiomusik men att avfärda den som objektivt dålig är elitistiskt trams.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kixo:

Get off your high horse. Du får givetvis tycka vad du vill om radiomusik men att avfärda den som objektivt dålig är elitistiskt trams.

Fast nu gör jag inte. Det bara en generell åsikt att det är dålig musik. Jag tycker personligen om det i rätt mängd.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Varför är radiomusik mindre seriöst och varför är inte det rätt väg att gå? Vilket var frågan i hela mitt första inlägg till dig.

Han skriver inte att radiomusik är mindre seriöst. Han skriver inte ens att något är mindre seriöst. Däremot påpekar han att den stora massan inte alltid har "rätt" eller är bra att gå efter. Detta då man kan missa mycket.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Kixo:

Get off your high horse. Du får givetvis tycka vad du vill om radiomusik men att avfärda den som objektivt dålig är elitistiskt trams.

Men han avfärdar ju inte den som "objektivt dålig"? Läser ni inte vad han skriver?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers

Har kört fem sex banor, får aldrig bättre än C. Kul med knepigt att göra saker snyggt!


signatur

Borde öka betyg(systemet) till 10 istället. Känns rätt fjantigt att plompa på småsaker i indie spel.

Pedro gör någonting som inget spel gjort tidigare ++ innovation
det har bra känsla och flow ++spelglädje
och musiken är riktigt cool. Diggar det verkligen iallafall. Svenskar är så torra ibland

Steam: Rankning: 9/10 - ‎2 999 recensioner - ‎16,99 US$
CrazyGames: Rankning: 9,2/10 - ‎8 725 röster
IGN: Rankning: 8,5/10 - ‎Recension av IGN
MetaCritic: Rankning: 81% - ‎22 röster
PC Gamer: Rankning: 81% - ‎Recension av Jody Macgregor

12
Skriv svar