Josef Fares kan "göra ett trippel-A-spel idag" om han så önskar

Robot
Josef Fares kan "göra ett trippel-A-spel idag" om han så önskar

Delar också ut en känga till Candy Crush-folket.

#josef-fares


FM-guru
F.d. Sisyr

Verkar vara många som retar sig på honom, men jag tycker att han verkar vara rätt skön trots att "fuck the oscars"-grejen var lite löjlig.

Avstängd

Jag diggar Fares. Han är en riktigt passionerad film- och spelskapare som ibland säger väldigt kloka saker och ibland lite klumpiga. Relaterbar, helt enkelt.

Gnällkuk

Rätt skönt med någon som säger precis vad man tycker och tänker, sen kanske han inte riktigt ligger på den nivån (än) att kunna lägga sig på nivån "kung". Men, tänker du inte som en kung kommer du aldrig bli en kung.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Älskar Fares för alltid och evigt

Medlem

Josef Fares is the Maaawn!

Medlem

Stöddig och egotrippad, oerhört osympatisk människa


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Han har ju dock rätt. Candy Crush skaparna kreativa? haha.

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Han har ju dock rätt. Candy Crush skaparna kreativa? haha.

Skapade candy crush dock


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Skapade candy crush dock

Är det inte bara en rak kopia av Bejeweled, men med mer bling-bling? (Jag har aldrig spela't så kan ha helt fel)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Inaktiv

@FejkFejksson: Candy Crush är blott ett reskin på bejewled(?) på samma sätt som Angry Birds är ett reskin på Castle Crush/Crash där man med catapult skjuter stenar på slott. Förstår varför de blev så populära pga förpackning men spottar på båda utvecklarna.

Medlem

Tycker han verkar lite oskön men jag känner inte människan så kan ju ha fel. Det ska dock sägas att A way out som koncept är svinbra men spelet var bajs.

Medlem

Han har ju helt rätt i det han säger? sen kan man ogilla hans raka ord.

Men att säger man har fel gällande king då bör man ju söka akutvård snarast för bevis på bevis på alla spelen finns där.

Det betyder inte king inte är smarta på tjäna pengar och på andra spel som funnits.

Medlem

Han verkar rätt så reko den killen. Skulle vara kul att få jobba för honom.

Inaktiv

Tror på det när jag ser det

KoP
Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Skapade candy crush dock

Dock skapades Candy crush på en högst okreativ basis. -_-

Medlem

Är King stället som har en massa olika små onlinespel där man kan satsa pengar? Har ju ingen aning om vilka av spelen de skapat själva. Men en herrans massa av dem finns det ju. Varav en del är kul men de flesta känns som återanvändningar av annat.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Är King stället som har en massa olika små onlinespel där man kan satsa pengar? Har ju ingen aning om vilka av spelen de skapat själva. Men en herrans massa av dem finns det ju. Varav en del är kul men de flesta känns som återanvändningar av annat.

Dom har skapat spel som liknar bejweeled som är ett gammalt spel. men där det blir svårare för varje bana och du har x antal försök och energibar som alla mobilspel.

sen kan köpa saker för få mer energi eller extra skott poäng m.m osv ja det vanliga.

Själv har jag varit uppe på kings kontor i stockholm.

Dom har förfan rum till allt där bara att vara på deras arbetsplats fick mig att få mig ett gott skratt.

dom har tom en "klätterställning" om det nu ger en inblick hur bortslängda pengar kan slösas

men dom kanske crunchar och vill att dom ska kunna ta och ha barnen där inte vet jag.

Men det finns rum till allt

Medlem

Har också varit på deras kontor, låt standarden på spelen sättas av folk som plaskar runt i bollhav och klättrar på trästegar i entrén.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag har varit på burger King.

Medlem

Och för de som är intresserade, Candy Crush Saga är mer eller mindre en "klon" av Bejewled men det spelet var i sin tur inte heller ett spel som de skapat på egen hand. "This is a Russian game called Shariki ("the balls") that was published online in 1994. Shariki is the ancestor of all match-three games:"

https://www.businessinsider.com/the-history-of-bejeweled-2014...

Hela industrin bygger på att man av ett spel skapar andra spel, förr hade vi Breakout och Doom "kloner" men dessa spel var inte som Candy Crush, samma spel, det var mer spel som Arkanoid eller Duke Nukem 3D eller Dark Forces. Det är rätt komiskt att man kallade Duke Nukem 3D och Dark Forces för kloner, när de inte hade så mycket mer gemensamt än att de var FPS spel.

King är en parasit i den här industrin, tjänar miljarder på något som det inte ens själva skapat från början och sedan vill de att ingen annan ska kunna använda ordet Saga i sina spel. Sicka sabla hycklare.

Medlem

@PcGamer: Detta är en mycket bra video av Sterling med ett budskap alla som är det minsta intresserade av spelindustrin (eller kanske spel överhuvudtaget) borde grubbla över. Detta är nog det värsta fenomenet som spelindustrin göder med ibland rent ondskefulla metoder. Utnyttjande av människor med beroende problematik, utnyttjande av barn med tillgång till pengar och föräldrar som ej tar/har tid att sätta sig in i vad deras barn sysslar med. De som sitter i beslutsfattande ställningar inom denna sunkiga del av spelindustrin (oftast med miljonlön) tar inget ansvar och anställer istället folk för att skapa mer psykotiska metoder och spelmekanismer som psykiskt och känslomässigt skall engagera dig till att spendera mera pengar. Sjukt är vad det.

Medlem

josef fares är härlig prick.
han var mycket underhållande när han var med i radioprogramet/podden p3-spel.
Han har vision och mycket bra tankar till hus spel ska vara.
han säger vad han tycker och han sitter inte med en pinne i ärslet som många andra som stör sig på såna personligheter.

Jag har inte spelat det senaste men brothers var ett bra spel och bra expriment på hur man kontrollerar karaktärerna. inte så avancerat men det höll genom hela spelet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar