Svenska Umeå-hardcorebandet Refused gör musik till Cyberpunk 2077

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Aldrig hört talas om bandet, men kul för dem.

De var "stora" i vissa kretsar på nittiotalet, veganer, straight edge osv. Aldrig något stort main stream band, så inte så konstigt om du inte hört talas om dem..


signatur

7900XTX
7800X3D

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gustav Höglund:

Den ensamma rösten på kontoret som säger: "Banna inte Uber, han är en bra kille."

<3


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Maysay:

"Rather be dead" var väl deras stora framgång i Sverige? Var då jag upptäckte dem iaf. Har för mig att den klättrade på några listor.

Så sant, som jag skrev lite högre upp så var det den skivan som var toppen på deras karriär. Minns jag såg dem första gången 1994 på Bergslagsrocken när jag var 14 år.

Medlem

Personligen tycker jag musik som är i tex. Deus Ex vore mer passande.

Frilansare
Skrivet av alias:

Trodde inte Jocke var en Straight Edge kille? Men ok,

Haha vem har sagt att jag är straight edge?

Frilansare
Skrivet av Gambit_2K:

Personligen tycker jag musik som är i tex. Deus Ex vore mer passande.

Spelet kommer såklart att innehålla en mängd olika musikstilar och grupper. Samurai är en populär grupp i Cyberpunk-loren. De gör inte spelets hela soundtrack.

Medlem
Skrivet av robbis:

Så sant, som jag skrev lite högre upp så var det den skivan som var toppen på deras karriär. Minns jag såg dem första gången 1994 på Bergslagsrocken när jag var 14 år.

Sjukt! Minns inte om det hette Bergslagsrocken men det måste varit 98 och de hade precis släppt The Shape of Punk to Come som jag såg dem första gången. Det var iaf i Örebro.

Redaktör
Skrivet av GreveGroggula:

Sjukt! Minns inte om det hette Bergslagsrocken men det måste varit 98 och de hade precis släppt The Shape of Punk to Come som jag såg dem första gången. Det var iaf i Örebro.

Bergslagsrocken var i Fagersta. Örebro hade väl inga festivaler då (eller minns jag fel?) Var en del evenemang i Brunnsparken, och så fanns Contan i stan, krog som tog dit jäkligt bra band (jag såg bl.a. Silverbullit och Entombed där).


signatur
Medlem

lät rätt bra personligen skulle jag nog vilja som spel musik inte ha haft röst med på musiken.

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Sjukt! Minns inte om det hette Bergslagsrocken men det måste varit 98 och de hade precis släppt The Shape of Punk to Come som jag såg dem första gången. Det var iaf i Örebro.

Tror jag var på den spelningen oxå, men tror det var innan faktiskt. Dom släppte väl den plattan 97 och splittrades 98.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bergslagsrocken var i Fagersta. Örebro hade väl inga festivaler då (eller minns jag fel?) Var en del evenemang i Brunnsparken, och så fanns Contan i stan, krog som tog dit jäkligt bra band (jag såg bl.a. Silverbullit och Entombed där).

Entombed och Haunted på contan 👌

Medlem

Liksom många hardcore-band har Refused blivit lite mjäkiga på senare år, men det är ändå fortfarande riktigt coolt att de gör musiken till bandet i spelet!

Låter bra!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Härligt, lite veganmusik i ett spel fär alla djur är döda.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bergslagsrocken var i Fagersta. Örebro hade väl inga festivaler då (eller minns jag fel?) Var en del evenemang i Brunnsparken, och så fanns Contan i stan, krog som tog dit jäkligt bra band (jag såg bl.a. Silverbullit och Entombed där).

Det var nån slags 1 eller 2-dagars festival i Hästhagen/Rosta gärde tror jag. Minns att morsan skjutsade mig och en kompis dit och att det regnade hela dagen. Vet att även The Hives spelade (första gången jag såg dem och hade svårt att ta in hur jäkla dryg man kan vara och ändå komma undan med det hehe).

Contan var nice. Gamla Satin var även en guldgruva. Vet inte hur många bra punk och metalband man sett på den lilla scenen.

Medlem

Varför kan aldrig Necrophobic få vara med i ett spel? Om man ska välja svenska band borde man ju ta något som är bra!

Gnällkuk
Skrivet av Komured:

Varför kan aldrig Necrophobic få vara med i ett spel? Om man ska välja svenska band borde man ju ta något som är bra!

Om de aldrig får vara med i ett spel så kan ju bandet knappast ha någon större fanbase? Jag tror det är svårt att komma med i film eller spel om man inte har eller har haft kommersiell inriktning på sin musik. Nu har jag inte den blekaste om vad det är för musik Necrophobic pysslar med, men jag antar att det inte är så mycket Jazz eller Hiphop åtminstone.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Om de aldrig får vara med i ett spel så kan ju bandet knappast ha någon större fanbase? Jag tror det är svårt att komma med i film eller spel om man inte har eller har haft kommersiell inriktning på sin musik. Nu har jag inte den blekaste om vad det är för musik Necrophobic pysslar med, men jag antar att det inte är så mycket Jazz eller Hiphop åtminstone.

Nu är väl Vader aningen större men de var ju med i the Witcher tex så då borde ju Necrophobic kunna vara med nån stans

Gnällkuk
Skrivet av Komured:

Nu är väl Vader aningen större men de var ju med i the Witcher tex så då borde ju Necrophobic kunna vara med nån stans

Givetvis, men sannolikheten är ju ändå rätt liten


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar