Min portabla spelkonsol med 7.9-tums skärm.

Medlem
Min portabla spelkonsol med 7.9-tums skärm.

Hej!
Jag har byggt en egen spelkonsol, som nu också har en kickstarter-kampanj
All slags feedback skulle uppskattas.
https://www.kickstarter.com/projects/cjiniinni/portable-retro...

Medlem

Gillar den skarpt!
Älskar den stora skärmen osv!

småsaker jag tänker på är färger, vitt blir så lätt smutsig, sen vore det kul om knapparna är olika färger så man kan skilja dem åt lättare.

2000kr isch låter väl rimligt med tanke på din kostnader och komponenter.
Hade nästan slagit till själv om jag inte var livrädd för kickstarters

Hoppas du lyckas ordentligt med din produkt!
Skulle gärna se den i butikshyllan

Medlem

@insilence:
Tack så mycket!
Färgalternativ kommer jag säkert lägga till, i alla fall en i svart. Har du några förslag på färger för knapparna?

Medlem

Coolt! Har länge funderat på ett sånt här projekt men har inte riktigt kunskapen för det Har alltid tänkt mig namnet "Nostalgia" helt enkelt skulle passa på en sån pryl. Ska läsa lite djupare om din kickstarter och kolla med ekonomin, blir jävligt sugen på att backa detta!

Medlem

@Voorhees:
Kanon, tack för förslaget! Det känns ju ganska svårt att komma på bra namn, som inte redan är tagna

Skrivet av cjiniinni:

@Voorhees:
Kanon, tack för förslaget! Det känns ju ganska svårt att komma på bra namn, som inte redan är tagna

Kalla den "GAMETAP", sedan kan jag kanske hjälpa dig med logotyper och grafik


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Walter S.A. Iego:
Tack för namnförslaget och erbjudandet! Det är något jag säkerligen kommer vara intresserad av om kampanjen lyckas

Medlem

@cjiniinni: Tänker mig att knapparna kan vara samma färger som SNES (europa versionen)
dvs: Blå, Gul, Röd och grön.

Redaktör
Moderator | Testpilot

Något du borde se över är högtalarna. Känns dumt att de är på undersidan då man mest troligen kommer täcka dem med händerna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Jag såg din kickstarter för några dagar sedan när jag surfade runt! Superhäftigt att den är utvecklad av en Svensk. Hur är prestandan? Klarar den av ex. N64 eller GameCube?

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Något du borde se över är högtalarna. Känns dumt att de är på undersidan då man mest troligen kommer täcka dem med händerna.

ja, samt träffar ljudet öronen mycket sämre på undersidan. Ljudet ska alltid vara riktat så mycket som går mot öronen.

känns som att det finns en uppsjö av sånt här på wish och ebay för ett fåtal hundralappar, men har inte satt mig in i det så mycket. lycka till i alla fall, kan nog finnas de som är intresserade av en bra skärm, det är väl där du kommer ha ett övertag.

svart med 80-tals future-retro look skulle kanske kunna sticka ut.. dvs lila, gul, mintgröna, neon blå osv detaljer på svart.

Medlem

@HenrikoMagnifico:
Den klarar i princip allt upp till Playstation 1, så tyvärr inte N64 eller GameCube.
Den hade i så fall behövt snabbare hårdvara, och då hade den blivit mycket dyrare och haft sämre batteritid.

Medlem

@insilence:
Tack! Jag skulle ju kunna lägga till olika färgalternativ på både konsolen och knapparna om kampanjen lyckas. Och då skulle denna absolut vara en utav dem

Medlem

Handhållen retromaskin + 2048 × 1536.
Om du ändå tänkte hålla dig till att som bäst driva ps1-spel kan du väl lika gärna ha en skärm med 576i eller 480p? Batteritiden borde få sig ett uppsving.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Något du borde se över är högtalarna. Känns dumt att de är på undersidan då man mest troligen kommer täcka dem med händerna.

Skrivet av Harmond:

ja, samt träffar ljudet öronen mycket sämre på undersidan. Ljudet ska alltid vara riktat så mycket som går mot öronen.

känns som att det finns en uppsjö av sånt här på wish och ebay för ett fåtal hundralappar, men har inte satt mig in i det så mycket. lycka till i alla fall, kan nog finnas de som är intresserade av en bra skärm, det är väl där du kommer ha ett övertag.

svart med 80-tals future-retro look skulle kanske kunna sticka ut.. dvs lila, gul, mintgröna, neon blå osv detaljer på svart.

Nej, de blockeras inte eftersom de sitter så långt ner. Tummarna hamnar ovanför dem.
I alla fall om man håller i den normalt, för jag fick vinkla den uppåt för att ta bilderna/videon
Men jag märkte ändå inget konstigt med ljudet i det fallet. Och eftersom högtalarna är ganska stora, för att vara i en spelkonsol, så fanns det inte så många andra ställen att sätta dem på.

Men tack för eran feedback.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Handhållen retromaskin + 2048 × 1536.
Om du ändå tänkte hålla dig till att som bäst driva ps1-spel kan du väl lika gärna ha en skärm med 576i eller 480p? Batteritiden borde få sig ett uppsving.

Absolut, men problemet är att de skärmarna oftast har dålig färgåtergivning och inte är i 4:3-format.
Så jag kände att det var värt att offra lite batteritid för att kunna ha den här skärmen.

Medlem
Skrivet av cjiniinni:

Absolut, men problemet är att de skärmarna oftast har dålig färgåtergivning och inte är i 4:3-format.
Så jag kände att det var värt att offra lite batteritid för att kunna ha den här skärmen.

Det kan jag förstå. Hoppas det går bra med kickstartern

Medlem

Grymt! Har inte finanserna just nu att stötta dig, men önskar dig all framgång och kommer att köpa när det ges tillfälle!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Kalla den "GAMETAP", sedan kan jag kanske hjälpa dig med logotyper och grafik

Mitt bidrag: Goldies for oldies, GFO!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Det kan jag förstå. Hoppas det går bra med kickstartern

Skrivet av Freakon:

Grymt! Har inte finanserna just nu att stötta dig, men önskar dig all framgång och kommer att köpa när det ges tillfälle!

Skrivet av Freakon:

Mitt bidrag: Goldies for oldies, GFO!

Tack så mycket! Det uppskattas

Gnällkuk

173 papp på 14 veckor? Det var ambitiöst... har svårt att se att intresset är så pass stort? Lycka till dock


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Riktigt bra man ser att den är egen som nintendo switch fast ändå inte du lyckas till 100% du är en helt vanlig person och du har gjort nåt som nintendo hade klarat av på en enda person du är riktigt duktig det ska du veta😊

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

173 papp på 14 veckor? Det var ambitiöst... har svårt att se att intresset är så pass stort? Lycka till dock

Tack! Men så många skulle jag inte behöva sälja ändå, det skulle räcka med 76st totalt.
Och summan är lägre än vad många andra lyckade Kickstarter-kampanjer har, i alla fall när det gäller bärbara spelkonsoler

Gnällkuk
Skrivet av cjiniinni:

Tack! Men så många skulle jag inte behöva sälja ändå, det skulle räcka med 76st totalt.
Och summan är lägre än vad många andra lyckade Kickstarter-kampanjer har, i alla fall när det gäller bärbara spelkonsoler

Tänkte bara att kampanjtiden var väldigt kort, men det kanske man inte kan styra över själv? Bärbara spelkonsoler är väl också rätt brett, med tanke på att den bara kör retro upp till PS1. Att summan är lägre behöver ju inte betyda något positivt, en ensam person som har ett, till synes ambitiöst projekt. Finns väl folk som investerat i produkter tidigare som fallit eller blivit en otroligt utdragen process för leverans.

Jag säger absolut inte att du är opålitlig, bara att folk kanske är mer vaksamma och skeptiska idag än tidigare


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@trickeh2k:
Absolut, jag förstår. Jag valde det antal dagar som Kickstarter själva rekommenderade.
Och jag tror inte skulle hjälpt om jag hade haft den uppe mycket längre heller.

Här är några annonser som jag jämförde med:
https://www.kickstarter.com/projects/1227007236/freeplay-zero...
https://www.kickstarter.com/projects/gcw/gcw-zero-open-source...
https://www.kickstarter.com/projects/583173617/raspi-boy-retr...

Medlem
Skrivet av CAUZE:

Riktigt bra man ser att den är egen som nintendo switch fast ändå inte du lyckas till 100% du är en helt vanlig person och du har gjort nåt som nintendo hade klarat av på en enda person du är riktigt duktig det ska du veta😊

Tack

Medlem

Som ni kanske har läst så har jag en Kickstarter-kampanj för denna. Men det har varit svårt att riktigt nå ut med den.

Är det någon som har något tips på vad jag kan göra? Eller tror ni att den helt enkelt är för ointressant?

Moderator | Testpilot
Skrivet av cjiniinni:

Som ni kanske har läst så har jag en Kickstarter-kampanj för denna. Men det har varit svårt att riktigt nå ut med den.

Är det någon som har något tips på vad jag kan göra? Eller tror ni att den helt enkelt är för ointressant?

Du skulle nog bara behövt mer reklam. Att FZ puffar din kickstarter hjälper en del men inte tillräckligt. Förbered forum-trådar för olika subreddits, Facebook-grupper och annat inför nästa försök.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Väldigt intressant produkt faktiskt. Men retro tror jag är lite av nischad marknad.
Personligen vill jag ha något lite annorunda. Kanske också är nischat, men när man inte är sugen att sitta framför datorn och spela. En bärbar streaming konsol.

Vill att den ska vara ungefär som din, men lite förändringar.
2 analoga spakar, såklart.
16:9 format på skärmen.

Har letat efter något som fyller detta behov, och det bästa jag funnit hittils är PS vita. Är lite förvånad att det inte släppts något för detta sedan PS vita.

12
Skriv svar