Låt oss köra en klassiker – vad spelar ni i helgen?

Medlem

Final Fantasy XV och Resident Evil 7.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Det blir Star Wars: The Old Republic.

Ligger efter i storyn med mina mains. Ska köra igenom all storycontent som släppts efter senaste expansionen Knights of the Eternal Throne innan nya expac kommer i september.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Har precis dammat av Nioh efter att ha kört igenom sekiro och det blir nog en hel del sandstorm med polarna också

Medlem

Bloodstained är givet!

Medlem

Supreme Commander kan det nog bli nån match i, annars Elite Dangerous eller World of Warships.

Medlem

Huvudsakligen Horizon: Zero dawn just nu, varvas lite med Witcher 3. Har precis slutat lira "Ghost of a tale", vilket jag starkt rekommenderar för alla som är sugna på en tung indietitel! 😊

Medlem

Ori and the Blind Forest Definitive Edition för min del, plockade upp det på Steam-rean, fantastiskt spel.

Medlem

Jag håller på att nöta Prey. Jag hade väldigt svårt för det de första 10-12 timmarna eftersom jag inte gillar striderna eller att bara springa runt i en rymdstation där allting bara vill döda en hela tiden, men efter att jag drog ned svårighetsgraden till Story Mode och sedan började hitta lite överlevare på stationen har jag börjat gilla spelet mer och mer. Jag tycker fortfarande att det är Bioshock och Dead Spaces ganska klart sämre lillebror, men på något sätt är det samtidigt fullt uppenbart att Arkane är ett fantastiskt gäng utvecklare. Jag älskar försöket att kombinera typ Deus Ex "utforska hur fan du vill"-design med Bioshocks världbyggande...även om de inte riktigt lyckas ro det i hamn så bra som, jag hade hoppats.

Hinner jag klart med Prey under helgen blir det att utforska Game Pass ytterliggare. Har Metro: Exodus installerat, men är inte säker på om jag vill spela ytterligare ett dystopiskt spel precis efter Prey, så jag kanske väljer Middle-Earth: Shadow of War i stället.

@korvmos: Heart of Stone är så vidunderligt bra. Gillade det mer än den andra expansionen, även om det var kul att få ett helt nytt område att springa runt i där.

Inaktiv

Kommer hem från Japan imorrn så då blir det att spela ikapp allt man missat senaste månaden 🤣 Blir nog WoW först och sen några rundor PUBG för att sen testa Age of Mythology som köptes på summer sale. Hoppas det fortfarande är roligt

Medlem

Baldur's Gate: Enhanced Edition. Solo run, som Shadowdancer.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

World Of Tanks, Great Giana Sisters (amiga) och Phantasie III: Wraith Of Nicodemus (Amiga).

Antagligen lite Commando på c64 senare med.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Blir att lira Theme hospital innan man tar sig an Two Point Hospital.
Blir även lite Yoshi's Island på GBA

Medlem
Skrivet av korvmos:

Hittade nyss tillbaka till the Wicher 3, så full rulle i Hearts of Stone nu. Förstår inte hur jag tänkte när jag tog paus för 2 år sedan, helt fast nu!

Word. Hade några timmar kvar på Blood and Wine som jag avklarade snabbt och köpte direkt hearts of stone. CD Project RED vet hur man gör expansioner.

Sen har jag snöat in mig på They are Billions, redigt skoj.

Medlem

@Zebulone: Är det värt att spela bara för storyn? Spelade klart storyn som fanns 5-6 månader efter release och har inte spelat sen dess.

Medlem

South Park stick of truth för min del. Började i torsdags. Grymt spel om man är ett south park fan som undertecknad.

Medlem
Skrivet av Ankh:

World Of Tanks, Great Giana Sisters (amiga) och Phantasie III: Wraith Of Nicodemus (Amiga).

Antagligen lite Commando på c64 senare med.

Amiga och C64! Tycker alltid det är jättekul när de klassikerna dyker upp i forumet. Sweet memories.

Minns när jag spelade Commando på C64 hemma hos en kompis. Jag var inne i ett flyt och hade varvat spelet 5 gånger när plötsligt kompisens mamma kommer in och ska dammsuga i rummet. Hon råkar dra med sig sladden så datorn slocknar, mitt i sjätte varvningen. Kanske var lika bra så kompisen också fick spela, haha 😄

Medlem

Det blir inget spel förrän i augusti förmodligen 😭
Semester på annan ort och barn som uppehåller hela dagarna ger inga bra spelförutsättningar. Kanske kan installera Gog eller dylikt på jobbdatorn iofs 🤔

Medlem
Skrivet av Nemo:

Amiga och C64! Tycker alltid det är jättekul när de klassikerna dyker upp i forumet. Sweet memories.

Minns när jag spelade Commando på C64 hemma hos en kompis. Jag var inne i ett flyt och hade varvat spelet 5 gånger när plötsligt kompisens mamma kommer in och ska dammsuga i rummet. Hon råkar dra med sig sladden så datorn slocknar, mitt i sjätte varvningen. Kanske var lika bra så kompisen också fick spela, haha 😄

Jag älskar mina gamla commodore prylar bästa som finns faktiskt! (även om jag lirar nyare spel på min pc)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ska spela bort mina väl ihopslitna slantar i Red Dead Online. Pokerbordet går varmt i Blackwater.

Medlem

Har börjat spelat en hel del Terraria igen, efter flera års paus

Medlem

Skäms för att jag inte blev medlem förrän idag efter alla år
Spelar between the stars å tar en grogg i regnet. Skål

Medlem

Blir att klara ut Shadowrun: Dragonfall i helgen!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

@Zebulone: Är det värt att spela bara för storyn? Spelade klart storyn som fanns 5-6 månader efter release och har inte spelat sen dess.

Jadå, jag tycker det är helt klart tid väl spenderad på att spela igenom alla storylines i spelet.
Haken är ju att du behöver aktivera och pröjsa för 1 månad, 12 euros har jag för mig, för att få tillgång till alla expansionerna och allt som kommer med dom. Sabla massa härlig story i Star Wars världen inkluderat! Sen kan du avbryta subben, för du får behålla allt du låst upp.

Jag gillar ju även hur spelet känns att spela, så klart.

F2P och Preferred status blir ju boostade nu också alldeles strax. Bara det gör det värt att komma & testa igen för de spelare som känt sig strypta av creditcaps och andra urgamla restriktioner.
https://www.swtor.com/info/news/article/20190620


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Ska försöka hinna spela klart Bloodstained. Som småbarnsförälder är det sällan semester fast det är semester. I alla fall ur ett spelperspektiv😃

Medlem
Skrivet av Agge_72:

Skäms för att jag inte blev medlem förrän idag efter alla år
Spelar between the stars å tar en grogg i regnet. Skål

Jag hade inte koll på Between the stars, men det verkar ju klart intressant. Ser ut som ett spel som jag borde gilla. Så tack för att du tog upp det! Skål 😊

Medlem
Skrivet av Zebulone:

Jadå, jag tycker det är helt klart tid väl spenderad på att spela igenom alla storylines i spelet.
Haken är ju att du behöver aktivera och pröjsa för 1 månad, 12 euros har jag för mig, för att få tillgång till alla expansionerna och allt som kommer med dom. Sabla massa härlig story i Star Wars världen inkluderat! Sen kan du avbryta subben, för du får behålla allt du låst upp.

Jag gillar ju även hur spelet känns att spela, så klart.

F2P och Preferred status blir ju boostade nu också alldeles strax. Bara det gör det värt att komma & testa igen för de spelare som känt sig strypta av creditcaps och andra urgamla restriktioner.
https://www.swtor.com/info/news/article/20190620

Låter bra! Får se om jag gör det i sommar, men vore optimal höstgaming att köpa en månad som du säger och plöja igenom storyn. Diggar ju Star Wars stenhårt, så jag tar vad jag kan innan det nya kommer.

Medlem

Jag spelade klart Shadow of War nyligen (på Nemesis-nivån) och nu har jag kommit igång med The Walking Dead: The Final Season. Kul att återse Clementine & co.

Medlem

Kommer att bli Mario Maker 2 för nästan hela slanten. Eventuellt ett varv till i Nier:Automata, saknar några slut där.

Andra spel som kanske får lite kärlek:

* Strider (PS4)
* Shakedown: Hawaii (Switch)


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

NES Punch Out !!!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kommer att bli Mario Maker 2 för nästan hela slanten. Eventuellt ett varv till i Nier:Automata, saknar några slut där.

Andra spel som kanske får lite kärlek:

* Strider (PS4)
* Shakedown: Hawaii (Switch)

Tyckte Strider var riktigt bra, lirade igenom på PC för något år sen. Det har kvar mycket av charmen från originalet men med uppdaterad spelmekanik, rekommenderas.

123
Skriv svar