Medlem
Speedruns

Hej,

På senaste har jag tagit upp en ny hobby, nämligen speed-running (snabbspringande på svenska?). Det vill säga konsten att spela igenom spel snabbt. Ibland blir det mer klassiska spel mest för kul med kompisar. Men jag ville sätta något världsrekord. Det är lättare sagt än gjort.

Till slut hittade jag en gammal goding, Rome: total war. Med lite övning, och kanske mer avsaknad av konkurrens än egen talang, så lyckades jag sätta världsrekordet:

Det skulle vara kul att ha en tråd när tips, videos och tankar kring speedrunning kunde delas med. Länka gärna era egna speedruns eller en speedrun ni sett som imponerade på er.

Må snabbspringandet fortsätta!

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Tjena!

Kul med lite mer speedrunning här! Så det inte bara är jag som tjatar om det 😉

Grattis till rekordet!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Grukk:

Tjena!

Kul med lite mer speedrunning här! Så det inte bara är jag som tjatar om det 😉

Grattis till rekordet!

Tack!

Vilka spel kör du speedrunning på?

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av cnohall:

Tack!

Vilka spel kör du speedrunning på?

Har inte speedrunnat aktivt på några år, men det har vsimrit en inrikting på äldre disneyspel, i synnerhet Musse pigg. Min speedrun.com-profil hittar du här: https://www.speedrun.com/user/Grukk


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Grukk:

Har inte speedrunnat aktivt på några år, men det har vsimrit en inrikting på äldre disneyspel, i synnerhet Musse pigg. Min speedrun.com-profil hittar du här: https://www.speedrun.com/user/Grukk

Kul! Du ser ut att ha världsrekordet i vissa spel under en tid. Roligare när det finns en liten commity, då kan man peppa varandra.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av cnohall:

Kul! Du ser ut att ha världsrekordet i vissa spel under en tid. Roligare när det finns en liten commity, då kan man peppa varandra.

Yes, hade rekordet i World of Illusion co-op i några år. Har fått några av mina närmsta vänner genom speedrunning. Väldigt kul att racea och snacks skit!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Du inspirerade mig att skriva klart min stora Speedrun-tråd som jag försökt sätta ihop ett tag nu! Tack! Den kommer snart att läggas upp tänkte jag

Du får gärna skicka PM eller skriva i tråden om det är något som du vill att jag ska lägga till!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Grukk:

Du inspirerade mig att skriva klart min stora Speedrun-tråd som jag försökt sätta ihop ett tag nu! Tack! Den kommer snart att läggas upp tänkte jag

Du får gärna skicka PM eller skriva i tråden om det är något som du vill att jag ska lägga till!

Härligt att höra! Ser fram emot att se tråden. Behövs lite sånt här för att sätta guldkant på tillvaron

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av cnohall:

Härligt att höra! Ser fram emot att se tråden. Behövs lite sånt här för att sätta guldkant på tillvaron

Eller hur! Tråden är live!

Snart är det dessutom ESA! SKa du dit eller kommer du följda det slaviskt framför skärmen?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Grukk:

Eller hur! Tråden är live!

Snart är det dessutom ESA! SKa du dit eller kommer du följda det slaviskt framför skärmen?

Blir att följa slaviskt vid skärmen. Är utlandssvensk, så blir svårt att vara på plats. Måste leta reda på något liknande event nära där jag bor

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av cnohall:

Blir att följa slaviskt vid skärmen. Är utlandssvensk, så blir svårt att vara på plats. Måste leta reda på något liknande event nära där jag bor

Okej! Kul! Det finns rätt många event runt i storbritannien, tyskland, frankrike och nederländerna. I alla fall något per år! Bara kolla runt beroende på var du befinner dig!

Jag kommer vara där på plats, men kommer inte ha någon run på schemat. Men kommer sitta som klistad i publiken under retroruns när mina vänner kommer spela! Kanske kommenterar någon run, det vet jag inte än! Brukar bli lite mer spontant med sånt


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Intressant, visste inte man kunde göra ett speedrun på Total War. Alltid lär man sig något nytt


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Intressant, visste inte man kunde göra ett speedrun på Total War. Alltid lär man sig något nytt

Det går att speedrunna allt, även saker som man inte tänker på! Det finns personer som speedrunnar Geoguessr verka! 😁


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

1
Skriv svar