En tredjedel av alla digitala pc-förbokningar av Cyberpunk har skett via GOG

Robot
En tredjedel av alla digitala pc-förbokningar av Cyberpunk har skett via GOG
Gnällkuk

Nu har jag inte förbokat, men valde GOG ändå eftersom jag kommer förboka där, givetvis!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kommer också välja GOG när jag väl köper det.

Medlem

Är förvånad att 30% anses som mycket 🤔 är alltså en hel del kvar där ute som inte inser/bryr sig om att alla pengarna på GOG går direkt till utvecklarna CDProjectRed...

Samt att GOG förmodligen är skönaste klienten där ute.

Medlem

Har inte bokat än men när jag gör det blir det självklart på GoG.

Medlem

Om GoG inte tog hundralappen mer än många andra så vore det ett givet alternativ.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Hade blivit GOG, men detta spel måste jag ha fysisk collectors edition av...

eld
Medlem
Skrivet av Belfry:

Om GoG inte tog hundralappen mer än många andra så vore det ett givet alternativ.

Gog är bland det billigaste alternativet bland de digitala affärerna men jag antar att du inkluderar fysiska affärer.
De brukar ha minimala marginaler för att kunna tävla mot digitala affärer, spel tjänar de inte pengar på.

Medlem

Tyvärr var ju CE inte tillgänglig på Gog. Försöker göra alla inköp på gog, Särskilt då Cdprs egna.

Men likt The Witcher-spelen så kommer jag sannolikt köpa på gog också. Drm-fritt for the people!

Medlem

Vill ha ett fysiskt fodral (jag vet att det bara är en kod i den) till det här spelet så blev inte digitalt men annars hade det blivit GOG.

Medlem

Så klart att det blir köp genom GOG. Tycker det är lite synd att bara 1/3 av alla förhandsbokningar har skett genom dem.

Testpilot

Köper det fysiskt då jag gillar att CDPR slänger med lite godis även för standard versionen.

Medlem

Kanske lägg till några alternativ.

Förköper inte spel men om/när spelet är bra köper jag det på sida X.

För mig om det blir ett köp blir det troligtvis på gog. Dels pga utvecklarna får mer av vinsten, men också att man har lite mer äganderätt där.

Medlem

Blir GoG när det väl släppts


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Valde Steam då det kommer att handlas där då jag vill ha ett samlat bibliotek med achievments, statistiken och gemenskapen.

Vilka valde EPiC? Kom fram i strålkastarljuset. Inga funktioner på den launchern, men ni som valde den bryr nog sig inte om funktionerna utan endast spelar. Bara nyfiken.

Förresten, har GoG några funktioner som achievments, statistik och gemenskap som Steam har? Ni som vet?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Det blir g2a en vecka efter release som alltid.

eld
Medlem
Skrivet av Yabba:

Det blir g2a en vecka efter release som alltid.

Finns ju mycket billigare ställen, på releasedagen dessutom!

Medlem
Skrivet av Yabba:

Det blir g2a en vecka efter release som alltid.

Aha så med andra ord inte stödja utvecklaren som jobbat i 7 år på ett spel du vill spela, kom igen var inte så jävla snål.

FM-guru
F.d. Sisyr

Har inte förbokat spelet och kommer inte göra det heller av principskäl, men förutsatt att spelet inte blir en flopp så kommer jag givetvis köpa det på GOG när det väl vankas.

Medlem

Blir Steam eller Epic store, gillar inte massa onödiga launchers/butiker.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Förbokar bara under pistolhot, men köper jag så blir det på GOG.

Inaktiv

Ska inte förboka. Om spelet visar sig vara någonting att ha vid releasen så blir det ett köp på Epic Games Store.

Medlem

Kommer gog:a spelet också. (Dags att mynta ett nytt begrepp)! Rakt ner i CDPR fickor, så får jag ett bytt super fint spel av dom inom några år!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Valde Steam då det kommer att handlas där då jag vill ha ett samlat bibliotek med achievments, statistiken och gemenskapen.

Vilka valde EPiC? Kom fram i strålkastarljuset. Inga funktioner på den launchern, men ni som valde den bryr nog sig inte om funktionerna utan endast spelar. Bara nyfiken.

Förresten, har GoG några funktioner som achievments, statistik och gemenskap som Steam har? Ni som vet?

Hej,

Här kan du kolla lite:
https://www.gog.com/news/bgog_galaxy_20b_all_your_games_and_f...

Samt på detta klipp:
https://youtu.be/kvnOXIiJrMw 11 min intervju

https://youtu.be/i2zILsUgdxA 4 min review


signatur

Niet.

Skrivet av heady89:

Aha så med andra ord inte stödja utvecklaren som jobbat i 7 år på ett spel du vill spela, kom igen var inte så jävla snål.

Hahaha swooosh!

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Hade blivit GOG, men detta spel måste jag ha fysisk collectors edition av...

Har du fått tag i ett ex? Typ slutsålt överallt. Enligt cyberpunk.net finns det via Coolshop(?)


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Föredrar att ha mina spel på steam om det går. Blir köp därifrån vid release.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vilka valde EPiC? Kom fram i strålkastarljuset. Inga funktioner på den launchern, men ni som valde den bryr nog sig inte om funktionerna utan endast spelar. Bara nyfiken.

Gillar inte Steam, för bloated, tänker inte installera om GOG/galaxy. Vill bara ha en launcher, bryr mig inte om achievements etc.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Köper det på GoG.com jag också.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tänkte faktiskt inte på att det går oavkortat till CDPR, så tack för påminnelsen, nu lär jag förhandsboka det på GOG med i framtiden!

123
Skriv svar