Överdrivet rädda av reklam

Medlem
Överdrivet rädda av reklam

Redigerad för folk inte kan läsa av mitt överdrivna sarkastiska och aggresiva sätt att skriva på vilket lett till en omogen diskussion bland mig och ett par andra forumiter

Ber också om ursäkt för alla ni som tagit illa upp, men vill också passa på att säga att man har inte alltid rätt som vilka här verkar tro dem alltid har

Redigerad och väldigt nerförkortad Version:

Folk överdriver om att en reklam som visats på tv i flera månader påverkar dem psykologiskt och blir rädda av reklam snutten som jag personligen ser väldigt rogivande, specielt den fina folkvisan som personen i reklamen lipsyncar till

Detta fenomen har förstorats avsevärt tack vare bloggvärlden och personer som gjort en facebook grupp för att försöka få bort reklamen, gruppen har nåt 73 000 medlemmar

Klicka på DN sidan för hitta skumma och väldigt roliga kommentarer och länkar till bloggarna och deras överdrivna synsätt på reklamen

Vad tycker ni? anser ni också att alla dessa människor överdriver med den så kallade rädslan dem får, och att dem bör ändra deras egna defination av vad rädsla egentligen är

Eller är du en av dem som fryser till så fort ni ser reklamen och bara vill ha bort den

(källa)
DN

Apoliva Reklamen

Medlem

Jag tycker det är en bra och suggestiv kortfilm, men någon reklam är det inte, utan mer som en liten puff i rätt riktning, tycker filmskaparna. Deras poäng är att du ska bli överraskad vad det handlar om. Inget att bry sig om...

Medlem

Hm, jag förstår inte?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

...Jag är med i gruppen

Medlem
Skrivet av Donqen:

Hm, jag förstår inte?

jag kan förstå att du inte förstår för jag är dålig på att förklara saker men om du går in på DN länken så lär du väl förstå vad hela saken om reklamen handlar om och kolla gärna blogg inläggen som finns på länken också för att se vilka fegisar dessa bloggare är

Skrivet av Mimer:

...Jag är med i gruppen

(Hits you with a virtuel Butchslap)

nu är det bara 72.999 kvar som ska få smaka

Medlem
Skrivet av ghoül:

Okej det här är tredje nyhets länken jag ser om detta skumma fenomen, alltså jag blir så oerhört jävla lack

vem fan blir rädd för en sådan här reklam? så att dem måste göra en facebok grupp bara för att klaga
hur fega är folk egentligen?:S:S:S::S:S:S:S:S::S

alltså jag vill´hitta och möta upp dessa 73.000 medlemmar som gått med i gruppen, och fan ge dem en varsin butchslapp för att dem är så otroligt jävla fega !

och ännu värre är alla dessa bloggare som plötsligt från ingen stans börjat skriva blogg inlägg om just denna reklam och hur rädda och psykologisk skrämmande den är och hitta på en massa jävla skit från ingen stans
fan vad lack man blir, det är en fff'''''kiiinnn reklam bara inte årets skräckfilm, jag menar den här reklamen får ju mer uppmärksamhet än typ alla skräckfilmer jag sett tillsammans

Det är fan mer så att bloggarna skrämmer mig mer än vad reklamen gör

(källa)
DN

Apoliva Reklamen

varför skriver jag denna tråd?!?! jag vet inte jag blev bara lack och behövde ventilera min aggresivitet

Och var är diskussionsvärdet i att diskutera dina vredesutbrott?

Reklamen är jättebra. Den får tittaren att minnas rekmalmfilmen och skapar en medvetenhet om produkten hos kunden.
Kunden Minns Produkten. Det är alla reklamfilmers syfte.

Sen kan jag inte koppla riktigt varför du vill misshandla alla som känner obehag över den filmen.

Ska jag kalla dig för fegis och vilja misshandla dig, om du te.x skulle känna dig illa berörd av att se personer som blir avrättade i direktsändning?
Det är samma tankesätt.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Och var är diskussionsvärdet i att diskutera dina vredesutbrott?

Varför skriver du ens här om du inte ser någon diskussionsvärde i tråden?

Skrivet av Nestor:

en massa text

du ser inget diskussionsvärde alls i min tråd
då ser jag inget värde i att diskutera med dig

så nej tack

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av Nestor:

Och var är diskussionsvärdet i att diskutera dina vredesutbrott?

Varför skriver du ens här om du inte ser någon diskussionsvärde i tråden?

Skrivet av Nestor:

en massa text

du ser inget diskussionsvärde alls i min tråd
då ser jag inget värde i att diskutera med dig

så nej tack

Nädu din Fegis. Stå upp för dina åsikter nu.
Jag vill veta om du anser att det är okej för dig att racka ner på "fegisar", men att det inte är okej att kalla dig fegis.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Jag är medlem!

Edit: Dock måste jag påpeka till Nestor att jag inte har en aning om vad det är för produkt. Men jag vet att det är Apoteket iaf.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag är medlem!

Edit: Dock måste jag påpeka till Nestor att jag inte har en aning om vad det är för produkt. Men jag vet att det är Apoteket iaf.

Perfekt ju. Då har reklamfilmen lyckats med att nå fram till dig och fått dig att koppla samman reklamen med ett varumärke/varumärkets produkter.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av ghoül:
Skrivet av Nestor:

Och var är diskussionsvärdet i att diskutera dina vredesutbrott?

Varför skriver du ens här om du inte ser någon diskussionsvärde i tråden?

Skrivet av Nestor:

en massa text

du ser inget diskussionsvärde alls i min tråd
då ser jag inget värde i att diskutera med dig

så nej tack

Nädu din Fegis. Stå upp för dina åsikter nu.
Jag vill veta om du anser att det är okej för dig att racka ner på "fegisar", men att det inte är okej att kalla dig fegis.

vem ska stå upp för sina åsikter egentligen? jag redigerar inte mina inlägg titt som tätt

om du vill provocera mer så rekommenderar jag att antingen skicka PM eller så får du provocera mig bortom någon data skärm

Medlem
Skrivet av ghoül:

du ser inget diskussionsvärde alls i min tråd
då ser jag inget värde i att diskutera med dig

så nej tack

Diskutera för min skull.

Dessutom tror jag inte många blir "rädda" av reklamen. Utan mer påverkade på ett annorlunda sätt, vilket i sin tur leder till obehag. Tjejen i filmen är så j*klansh närvarande.

edit: du borde inte snacka provokation efter detta:

"(Hits you with a virtuel Butchslap)

nu är det bara 72.999 kvar som ska få smaka"

"alltså jag vill´hitta och möta upp dessa 73.000 medlemmar som gått med i gruppen, och fan ge dem en varsin butchslapp för att dem är så otroligt jävla fega !"

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Diskutera för min skull.

Det går inte att diskutera med människor som Nestor utan att det bara blir en massa provokativa inlägg och fiffiga person angrepp och annat trolleri

Så nej jag vill icke diskutera med honom här på internet

Skrivet av TobbeW:

Dessutom tror jag inte många blir "rädda" av reklamen. Utan mer påverkade på ett annorlunda sätt, vilket i sin tur leder till obehag. Tjejen i filmen är så j*klansh närvarande.

Jag kan förstå ett viss obehag, men jag tycker det är en stor överdrift just med detta
Från ingen stans så har 73k medlemmar signat upp sig i en facebook grupp som vill ha bort reklamen för dem blir så överdrivet påverkade psykologisk av en svensk tjej som sjunger en fin gammal svensk folkvisa i en reklam
så jag i brist på andra ord kallar jag dessa människor för fegisar just för att dem blivit så oerhört påverkade tydligen

Och när man tänker efter hur många vet egentligen vad reklamen handlar om? Bjosarn är ju tydligen medlem i gruppen utan att ha en susning om reklamen förutom att det är en apoteket reklam

Och sedan alla dessa bloggare som plötsligt börja skriva en massa blogg inlägg om just denna reklamen och hur kuslig den är visar ju bara att så fort en bloggar om ett ämne så kommer alla andra precis som i en trend

därav mitt överdrivet arga syn sett jag har just på dessa människor som klagar på denna reklam klipp

[quote=TobbeW]edit: du borde inte snacka provokation efter detta:

"(Hits you with a virtuel Butchslap)

nu är det bara 72.999 kvar som ska få smaka"

"alltså jag vill´hitta och möta upp dessa 73.000 medlemmar som gått med i gruppen, och fan ge dem en varsin butchslapp för att dem är så otroligt jävla fega !"[quote]

Det kanske du har helt rätt i, mitt ända försvar är att det är en viss skillnad på sarkastiskt humor och ren personlig provokation som Nestor kör med alla han inte gillar här på FZ, han är dock inte den enda som kör denna sortens taktik för att ''vinna'' i trådar på internet, jag redigerar i alla fall inte mina trådar vilket andra kanske hade gjort då mitt första inlägg har visst skapat en viss fientlig reaktion från vissa tack vare min aggro skrivstil, men oj detta kan ju tolkas som ännu en fiffig provokativ personligt angrepp

men det återstår att se om Mimer tog illa upp vid min dåliga humor, i såna fall får han en fet virtuel bear hug som ursäkt!

Medlem
Skrivet av ghoül:

vem ska stå upp för sina åsikter egentligen? jag redigerar inte mina inlägg titt som tätt

om du vill provocera mer så rekommenderar jag att antingen skicka PM eller så får du provocera mig bortom någon data skärm

Datorskärm*

Och vad vill du ha sagt med "redigerar inte mina inlägg titt som tätt"

Om du syftar på http://www.fz.se/forum/thread.php?id=80992&page=1#post_109942... -tråden, så finns det en jävligt bra anledning till det.
Nämligen att jag inte tyckte att texten jag skrev gav uttryck för min uppfattning om hur dum tråden blev.
Att du sedan uppenbarligen tog åt dig personligen av det är inte mitt problem.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av ghoül:

vem ska stå upp för sina åsikter egentligen? jag redigerar inte mina inlägg titt som tätt

om du vill provocera mer så rekommenderar jag att antingen skicka PM eller så får du provocera mig bortom någon data skärm

Datorskärm*

Och vad vill du ha sagt med "redigerar inte mina inlägg titt som tätt"

Om du syftar på http://www.fz.se/forum/thread.php?id=80992&page=1#post_109942... -tråden, så finns det en jävligt bra anledning till det.
Nämligen att jag inte tyckte att texten jag skrev gav uttryck för min uppfattning om hur dum tråden blev.
Att du sedan uppenbarligen tog åt dig personligen av det är inte mitt problem.

vem tog åt sig egentligen? vem är det som fortsätter?

haha, vi kan säga så här, du gjorde precis det jag gjort med första inlägget

skrev ett korkat och aggresivt inlägg om ett ämne i andra tråden, men du redigerade den snabbt som tusan för du tycker inte om uppfattningen vissa kanske får av just inläget

Ta mig, jag har skrivit ett väldigt aggresivt och ganska korkat inlägg om detta ämne
Jag ser att folk tar illa upp men jag redigerar inte inlägget för jag kan stå för det jag sagt

haha Nestor, har du inget annat för dig än att försöka skapa en provokativ diskussion hela tiden, jag må vara korkad för säga det här, men om jag är feg varför vill jag då verkligen så jätte jätte gärna möta upp dig i verkligheten och kramas lite vi kan hålla detta via PM om du ens orkar fortsätta eller vill du ha vittnen till vår lilla aggro diskussion på nätet

Medlem
Skrivet av ghoül:

vem fan blir rädd för en sådan här reklam? så att dem måste göra en facebok grupp bara för att klaga
hur fega är folk egentligen?:S:S:S::S:S:S:S:S::S

Folk blir rädda för allt möjligt, så jag ser inte vad som är så absurt med att folk väljer att bli rädda för denna reklamen då hon ser ut som något hämtat från en skräckfilm (typ, the ring).

Skrivet av ghoül:

alltså jag vill´hitta och möta upp dessa 73.000 medlemmar som gått med i gruppen, och fan ge dem en varsin butchslapp för att dem är så otroligt jävla fega !

...Och varför vill du misshandla dessa människor som blir rädda för något dom finner obehagligt?
Jag vet, vi kan börja skjuta ihjäl folk som gråter när något ledsamt händer, det är ju så jävla mesigt fyfan fattar inte hur folk kan vara så jävla mesiga :S:S:S:S:S:S:S:S

Skrivet av ghoül:

och ännu värre är alla dessa bloggare som plötsligt från ingen stans börjat skriva blogg inlägg om just denna reklam och hur rädda och psykologisk skrämmande den är och hitta på en massa jävla skit från ingen stans
fan vad lack man blir, det är en fff'''''kiiinnn reklam bara inte årets skräckfilm, jag menar den här reklamen får ju mer uppmärksamhet än typ alla skräckfilmer jag sett tillsammans

Jag har inte sett en enda blogg om detta, men då hänger jag förvisso inte på bloggsidor, men folk blir rädda för olika saker, och det är väl bara bra att dom klagar på det dom inte gillar?
Trodde mycket bättre om dig ghoül, men det verkar ju som om du vill straffa människor som inte tycker som dig nästan...

Och Nestor kanske glömmer viktiga fakta när han redigerar sina inlägg? Eller rättar till stavfel?
Jag skulle nog säga att Nestor står upp för sina åsikter ganska bra faktiskt.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Medlem
Skrivet av Nestor:

Perfekt ju. Då har reklamfilmen lyckats med att nå fram till dig och fått dig att koppla samman reklamen med ett varumärke/varumärkets produkter.

Japp, jag gillar den. Men den är fortfarande sjukt läskig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Vad är det som är så läskigt med reklamen? tycker hon ser snygg ut,är det för att hon är blek?

Medlem
Skrivet av Greger:

Jag har inte sett en enda blogg om detta, men då hänger jag förvisso inte på bloggsidor, men folk blir rädda för olika saker, och det är väl bara bra att dom klagar på det dom inte gillar?
Trodde mycket bättre om dig ghoül, men det verkar ju som om du vill straffa människor som inte tycker som dig nästan...

Och Nestor kanske glömmer viktiga fakta när han redigerar sina inlägg? Eller rättar till stavfel?
Jag skulle nog säga att Nestor står upp för sina åsikter ganska bra faktiskt.

Som jag nämnde högre upp så kunde jag skrivit första inlägget mycket bättre, ni ser min anledning längst ner i första inlägget varför jag skrev som jag skrev, främst för ventliera aggresioner på något skumt sätt jag inser att jag skulle kunna redigera en hel del för att förminska aggrot och uppfattningen på första inlägget men tack vare nestor's personangrepp i två trådar så väljer jag att ha kvar det idiotiska jag skrivit plus att ingen verkar fatta min sarkasm, dem som känner mig någorlunda bättre här i FZ vet att jag har en extremt skum och dålig sarkastisk humor vid vissa tillfällen som folk bara vägrar uppfatta haha

sen vill jag inte jämnföra virtuella butchslappar(som jag kommit på själv) med riktig misshandel

Om du vill hitta bloggarna och deras överdrivna bloggeri om reklamen så gå in på DN länken och tryck sedan på kommentarer så ser ni 14 st blogg länkar om detta ämne, och som jag nämnt så tycker jag personligen att en del är överdrivna! det är rättare sagt det jag försöker uppnå med denna tråd, hur överdrivna vissa är att dem blir rädda och påverkade psykoliskt och börjar klaga på en reklam

Denna reklam har gått i flera månader, men från ingen stans för någon vecka sedan började någon blogga om det hela så har det blåsit upp till värsta rubrikerna!

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Vad är det som är så läskigt med reklamen? tycker hon ser snygg ut,är det för att hon är blek?

Medlem
Skrivet av Mimer:
Skrivet av HollowMan:

Vad är det som är så läskigt med reklamen? tycker hon ser snygg ut,är det för att hon är blek?

http://4.bp.blogspot.com/_3wgLJT9xAJw/Sh3l8cj_b-I/AAAAAAAABWc...

http://1.bp.blogspot.com/_3wgLJT9xAJw/Sh3nuZ2UzII/AAAAAAAABWk...

Inte en likhet i huvudtaget,störtlöjligt.

Medlem

Ok, jag erkänner. Jag orkade inte läsa hela tråden men jag håller med trådskaparen om att det är seriöst gay att gå med i en grupp som klagar på en tjejs utseende - förklädd vuxenmobbing är vad det är.

Det finns ingen eller lite humor i detta, jag kollade in i gruppen, funderade på att gå med för att kunna be alla kamma sig men orkade inte.

Innan jag slutade läsa såg jag bara att Nestor inte gillade trådskaparens initiativ. Jag tycker att gruppen "vi som är rädda..." består av idioter, jag tar gärna den diskussionen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Dagens ord: Överreaktion

Rädslan mot reklamen, vissa inlägg i denna tråd. Överreaktion.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Ovanligt cool reklam. Ser aldrig sådant här då jag aldrig ser på tv. Tack för att ni uppmärksammade den iaf.

Och ja, med förståelse att man med ytliga nerver kan dra paralleller till vissa numer klichéartade scener, men hela grejen känns fånig. Dels, som redan nämnt, är hon närmare attraktiv än skrämmande, så det är effekterna och ljussättningen som väl ligger till grund för uppståndelsen. Kommer snarare till tankar att allt är en PR-komplott.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Ni som inte förstår själva ''handlingen'' av reklamen

Så visar dem en svensk tjej som ja sjunger i olika väderförhållanden, det börjar med att de snöar sedan skiftas det till hård vind och regn sedan äntligen till sol,

Det hela avslutas med texten - För svenska förhållanden plus 4 lotion krämer vid sidan av..

så tillsammans med låt texten och dessa enligt mig fiffiga sätt att göra en reklam betyder?

Apoliva har lotion för olika svenska väderförhållanden

behöver jag förklara mer grundligt eller? haha

Medlem

Det är mer skrämmande att folk blir rädda för tjejen och reklamen. Jag menar, vad är det för fel på er?

Medlem

Jag känner mig lurad. Satt och väntade på att det skulle dyka upp något obehagligt i filmen men inget hände. Man borde klaga någonstans.

Medlem

Dom kunde väl allafall valt en snygg tjej.


signatur
Medlem
Skrivet av psykotisk:

Det är mer skrämmande att folk blir rädda för tjejen och reklamen. Jag menar, vad är det för fel på er?

exakt vad jag försökt förmedla på ett skumt sätt

[quote=cammo]Dom kunde väl allafall valt en snygg tjej. /quote]

Jag tycker definetivt hon är attraktiv, dock kanske inte reklamen visade dem bästa sidorna av just modellen

Bild 1

Bild2

aja jag vet inte hur man länkar med thumbnails tyvär

12
Skriv svar