Längtar efter nya Joy Con handkontroller

Kontot avslutas
Längtar efter nya Joy Con handkontroller

Jag väntar och väntar på att de nya Joy Con handkontrollerna som vi beställde för över en vecka sedan ska komma.

Det är bara så tråkigt att vänta när man har drift problem med de kontrollerna som man har.
Den blå kontrollern är näst intill helt paj nu. Det funkade ett tag att blåsa ur de med lufttrycks spray för elektronik och sen funkade de i några veckor men nu fungerar inte ens det längre.

Nu när vi har fått Super Mario Maker 2 så måste jag tänka på att inte röra den vänstra spaken överhuvudtaget för om jag gör det så börjar den styra uppåt av sig själv.

Ibland tänker jag på att jag bara vill gå in i köket och skruva upp den blå kontrollern och försöka öppna upp spaken för att se om det går att torka av den inifrån och sen sätta ihop den igen och hoppas på att den ska fungera bättre. Men jag vet att det bästa istället vore att köpa nya spakar på tradera och sen byta ut de gamla, men när man inte har några nya spakar eller kontroller så länge så får man göra så gott man kan så länge.

Eftersom det inte går att blåsa ur de längre så får jag trycka in spakarna när de börjar att krångla så brukar de fungera lite bättre en stund.
Men det går inte att spela Super Mario Maker 2 med knappar på grund av detta, eftersom man då också måste använda spakarna, så istället får jag använda stylus pennan när jag spelar.

Det tråkigaste är att det inte finns så mycket som går att spela på Switch tills de nya Joy Con handkontrollerna har kommit. Jag vill spela både Skyrim och Dragon Quest Builders men det går inte eftersom karaktären man är i båda spelen springer själv då och då något som blir väldigt frustrerande.

Jag tittade på en Youtube video om detta där en person skruvade upp en hel och en trasig spak och visade att det fanns en liten platta under en plastbit som var sliten, något som kan orsaka att den känner av att man gör något som man inte gör. Jag tycker själv att det var en väldigt dålig konstruktion av Nintendo. Visst detta kanske gör så att spakarna blir mer precis när man styr men jag vill hellre då ha fungerande spakar än att de ska vara så himlans exakta i styrningen.

Hoppas att Nintendo gör nya och bättre Joy Con handkontroller snart.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Så jäkla trist sits, jag hade blivit galen.

Mina joy cons funkar bra att styra med, däremot så har den vänstra blivit slapp i slidan och lossnar när man ska starta upp Switchen från sleep mode. Alltså om du håller i Switchen bärbart läge och använder vänster pekfinger för att trycka på power knappen, det lilla trycket som skapas gentemot vänster joy con får den att lossna. Det är inte värre än att man trycker tillbaka den igen, men det drar ner känslan av kvalité.

Edit: samt att skärmskyddet i glas har spruckit. Switch är dyr i drift.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Kontot avslutas
Skrivet av Freakon:

Så jäkla trist sits, jag hade blivit galen.

Mina joy cons funkar bra att styra med, däremot så har den vänstra blivit slapp i slidan och lossnar när man ska starta upp Switchen från sleep mode. Alltså om du håller i Switchen bärbart läge och använder vänster pekfinger för att trycka på power knappen, det lilla trycket som skapas gentemot vänster joy con får den att lossna. Det är inte värre än att man trycker tillbaka den igen, men det drar ner känslan av kvalité.

Edit: samt att skärmskyddet i glas har spruckit. Switch är dyr i drift.

Jo, jag känner att jag blir galen över det med. Men jag försöker andas ut och tänka att jag faktiskt har fler konsoler att spela på.
På Wii U brukar jag mest spela på teven men igår när min sambo spelade Super Mario Maker 2 så tog jag fram första Super Mario Maker, men det var jobbigt att spela det, för Gamepaden förlorade kontakt med Wii U'n nästan hela tiden. Så där måste jag försöka få tag på en ny WiFi sensor och byta ut den gamla i Gamepaden någon gång i framtiden.
Så jag har några projekt som jag får försöka att genomföra när jag har tid och pengar.

Tråkigt med skärmskyddet. Själv har jag inget skärmskydd på Switch än så länge, men det kanske också vore bra så småningom så att det inte en dag blir att man måste byta skärmen med :/


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Idag fick jag veta att de har skickat kontrollerna så nu borde de ju komma vilken dag som helst.

Jag skröv även isär den blå Joy-Conen förut och försökte fixa den. Öppnade upp spaken och torkade invändigt med en torr tops och när jag hade skruvat ihop den igen så funkade den riktigt bra i flera timmar, tills den började krångla igen.

Det var väldigt pilligt, väldigt små kablar med mera så jag var tvungen att använda en pincett för att kunna ta isär och sätta ihop över huvud taget.
Men jag blev väldigt nervös en stund så att jag slet en skruv som jag inte vågade skruva tillbaka efteråt.

Går det att få tag på nya skruvar som skulle passa i en Joy-Con?


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar