Kickstarter-backers får INTE förbokningsmaterial till Shenmue III

Robot
Kickstarter-backers får INTE förbokningsmaterial till Shenmue III

Men de kan välja att betala för det. Hurra?

#shenmue-3, #ys-net


Medlem

Man blir gladare och gladare för att man inte backade detta spelet, som uppenbarligen görs av pengakåta lurendrejare. Fy fan vilken rutten företagspolicy. Jag vill inte ens tänka på hur de behandlar sina slavar anställda


signatur

I drank what?

Medlem

Turerna kring detta spel visar allt som är fel med spelbranschen nu för tiden. Exclusiviteter hit o dit, förboka får att få grejer, olika utgåvor av spelet etc etc etc...

Enda som fattas i detta spel är Live service och lootlådor.

Gnällkuk

Snacka om att pissa på sina fans... Hoppas spelet blir den flopp det framstår att vara.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Känns sjukt sniket mot den skara som gjort spelet möjligt överhuvudtaget att inte ge dom förbokningsbonusen.

Medlem

Skönt att Suzuki står på sig, backers är ett nödvändigt ont för oss andra som bara behöver se på och i handla spelen när dom släpps 😎


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Det här är inte unikt för det här spelet. Finns jättemånga kickstarter projekt där backers har blivit lurade. En som jag inte backade men köpte så prioriterade dom att skeppa till butiker istället för backers.

Medlem

Kunde inte bry mig mindre. De få gångerna jag förbokar brukar jag i stort sätt aldrig använda förbokningsmaterialet.
Om man backar ett spel gör man det för att man tror på projektet, inte för en spejsad jacka eller snarlikt strunt.

Medlem

Ni borde se det positiva i det hela, ni kommer aldrig behöva kickstarta flera spel av dom, eftersom dom nu har pengarna och sedan kommer spelet sälja asbra för alla älskar den där serien!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag är verkligen nyfiken, VEM är hypad inför detta spel och framför allt VARFÖR? Det har ju uppenbarligen sina fans, men jag förstår verkligen inte hur man kan titta på det här spelet och tro att det kommer bli bra. Det ser fruktansvärt ut imo, och då menar jag inte (bara) grafiken.
Är det det som är charmen?

Medlem

Fattar inte varför man ska få tillbaka pengar över huvud taget? Man ger pengar för att man tror att det blir bra väl?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Fattar inte varför man ska få tillbaka pengar över huvud taget? Man ger pengar för att man tror att det blir bra väl?

Du ger inte pengar. Du investerar i ett projekt som ger vissa löften. Om projektet ej infriar sina löften bör det falla under falsk marknadsföring/bedrägeri.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du ger inte pengar. Du investerar i ett projekt som ger vissa löften. Om projektet ej infriar sina löften bör det falla under falsk marknadsföring/bedrägeri.

Aha ok. Trodde hela grejen var att finansiera skit utan investerare. Men du har säkert rätt.

Edit: Läste på lite, verkar vara donerade pengar mot lite lösa löften. Så inte alls investeringar utan donationer och massa ledsna människor som gav bort pengar i onödan/inte fick det dom ville ha. Och ibland ger dom tillbaka till donatorerna om dom bråkar runt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent
Skrivet av jk78ki:

Jag är verkligen nyfiken, VEM är hypad inför detta spel och framför allt VARFÖR? Det har ju uppenbarligen sina fans, men jag förstår verkligen inte hur man kan titta på det här spelet och tro att det kommer bli bra. Det ser fruktansvärt ut imo, och då menar jag inte (bara) grafiken.
Är det det som är charmen?

Jag skrev en artikel/krönika om Shenmue-fenomenet och förväntningarna för några år sedan, om du har lite tid över: länk.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

C64
Medlem

Är så jävla hypad på det här spelet men dom behandlar ju alla backers som en bakfyllebajs
Kommer absolut köpa det

Medlem

Vänta varför tror ni att man ska få förbokningsmaterial när man kickstartar? har sagt det sjukt många gånger men Kickstarter innebär INTE att man förbokar eller köper något.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Aha ok. Trodde hela grejen var att finansiera skit utan investerare. Men du har säkert rätt.

Edit: Läste på lite, verkar vara donerade pengar mot lite lösa löften. Så inte alls investeringar utan donationer och massa ledsna människor som gav bort pengar i onödan/inte fick det dom ville ha. Och ibland ger dom tillbaka till donatorerna om dom bråkar runt.

Precis. Folk måste lära sig att det inte är en investering när det bästa som kan hända är att man får vad man betalar för. Det är sundare att se det som en donation som kanske eventuellt leder till en färdig produkt.

Dock inte desto mindre sniket att backarna inte får ta del av förbokningsmaterialet.

Skrivet av Kleptoman:

Vänta varför tror ni att man ska få förbokningsmaterial när man kickstartar? har sagt det sjukt många gånger men Kickstarter innebär INTE att man förbokar eller köper något.

Nej, det är sant men samtidigt är det väl inte mer än allmänt hyfs att dom som backade projektet från början och därmed hjälpte till att realisera det får ta del av samma material som alla andra som betalar i förskott?

Medlem

Pissa på dem som gjorde det möjligt till att börja med.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Pissa på dem som gjorde det möjligt till att börja med.

Skaparna?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

It's not a lake, it's an ocean

Ja, nog är det lite märkligt. Jag blev ärligt förvånad när jag såg en limited edition med extramaterial som inte alls finns med i den Kickstarter-utgåva jag utlovats. Nu förbokade jag förstås den också, galet Shenmue-fan som jag är, men det är väldigt besynnerligt att de gör på det här sättet. Eller, det handlar förstås om pengar. Epic lär ha betalat en hel del för att få exklusiviteten (detta är ett värre svek än enstaka extra samlarutgåvor, kan jag tycka) och nu ska fansen skinnas flera gånger om. För många som backat och är riktiga fans kommer ju känna sig "tvungna" att köpa samlarutgåvorna i butik. Också.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det vansinniga är ju att det är in-game prylar vi snackar om. Hur kan man som utgivare inte vilja överösa sina backers med sådant i överflöd då det inte ligger någon egentlig kostnad i att vara lika generös som folket som genom sina donationer gjort hela spelet möjligt.
Jag förstår det lika lite som dem som verkar tycka att det här är ett helt naturligt förfarande.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Skaparna?

Från wikipedia:
"The initial Kickstarter funding goal, the amount necessary for the campaign to succeed and development to begin, was $2 million"

Alltså: Ingen lyckad kickstarter, inget Shenmue III

Jag var lite sugen på det, men det sånna här snåla utvecklare får det nog vara eller vänta till en större rea iaf. Vill inte stödja sånt här beteende.

Medlem

Haha kanske nästan tro att de gör sig dumma nu för publicitet. Kunde ju tro att någon någonstans bara kunde ha sagt "ja va fan, ge backers preorder tjafset med. Det är ju bara digitala saker. Lite good faith kan ju aldrig skada efter hela denna clusterfuck."

Sitter bara och väntar ju att det ska komma en uppdatering på hur man gör en refund på sin kickstarter. Kickstartade en av de högre tier och tänker fan inte befinna mig hur illa de skött hela processen.

Medlem

Väldigt dålig stil att inte bjuda sina backers på digitalt innehåll. Skulle ju inte ha kostat dem ett öre. Funderar starkt på att kräva en refund och förboka det på nytt, för om de inte kan bjuda på lite digitalt innehåll så tvivlar jag starkt på att det där ”exklusiva” fodralet kommer vara mycket att ha.

Medlem

Nämen, kan Sony hyckla, ljuga och bete sig dåligt? Darra, svenska spelforum!

Medlem
Skrivet av Augustus:

Nämen, kan Sony hyckla, ljuga och bete sig dåligt? Darra, svenska spelforum!

Varför drar du in Sony? Det är Deep Silver som ger ut spelet.

Medlem
Skrivet av Margy:

Varför drar du in Sony? Det är Deep Silver som ger ut spelet.

Sent svar, sorry. För att detta presenterades av Sony på E3, användes som ett argument tillsammans med FFVII remake och The Last Guardian som att Sony KROSSADE ALLT SOM NÅGONSIN VISATS och fick gamers över hela världen att byta kalsonger och trosor samtidigt.

Så därför ”drar jag in” Sony. Precis som jag hade dragit in Microsoft i en diskussion om Sea Of Thieves även om microsoftägda Rare har gjort spelet. Vill du tala om för mig att det inte är en docka utan en Barbie så visst.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Sent svar, sorry. För att detta presenterades av Sony på E3, användes som ett argument tillsammans med FFVII remake och The Last Guardian som att Sony KROSSADE ALLT SOM NÅGONSIN VISATS och fick gamers över hela världen att byta kalsonger och trosor samtidigt.

Så därför ”drar jag in” Sony. Precis som jag hade dragit in Microsoft i en diskussion om Sea Of Thieves även om microsoftägda Rare har gjort spelet. Vill du tala om för mig att det inte är en docka utan en Barbie så visst.

Jag har lite svårt att se logiken.

Inget av bolagen som är inblandade i Shenmue 3 ägs av Sony så att säga att Sony kan "hyckla, ljuga och bete sig dåligt" angående dessa förbokningssaker känns underligt.

Att jämföra med Rare och Sea of Thieves blir då lite konstigt då Rare är helägt av MS sedan lång tid medan företagen som gör Shenmue 3 inte har något med Sony att göra.

1
Skriv svar