Nytt Sagan om Ringen-spel på gång från Amazon Game Studios

Robot
Nytt Sagan om Ringen-spel på gång från Amazon Game Studios
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Nytt Sagan om Ringen-spel på gång

👍

Skrivet av Nyhet:

Gratis MMO

👎

Medlem

Jag hoppas att detta blir något att hänga i granen. Är lite sugen på ett nytt fräscht MMO att spendera lite tid på då man lagt WoW på hyllan(för tillfället, i väntan på nästa expansion, som vanligt).

Hoppas på det bästa, men gissar på att det kommer floppa likt många andra som försökt sig på MMO-genren. Blir till att hålla utkik på detta och Bandai Namcos kommande online-rpg-lir Blue Protocol.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ge det till CA och låt dom göra ett nytt TW med Lotrtema. Det kan jag ge 10/10 i betyg redan nu.

Medlem

Magkänslan säger att det inte kommer vara någon höjdare pga. för enkelt att sälja bara på namnet etc. Men vem vet... Hade hellre sett ett rollspel i stil med witcher 3 eller dylikt i den världen dock, och ett Total War självfallet, framförallt med hjältesystemen från Warhammer, hade ju varit klockrent, men så fina grejer kan man inte få.

Skrivet av Nyhet:

signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Äntligen!

Skämt åsido, tror också det blir svårt för folk att bli intresserade av det här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

tror också det blir svårt för folk att bli intresserade av det här.

Wait, what? Du som skriver så mycket bra annars måste ha fått solsting eller något. Jag som spelade LotRO i många år och egentligen bara slutade för att man spelat ut main quest och sedan tappat sugen då dom har sabbat spelet med alla jäkla tokens och annan skit som förstörde både raid/grupp samt crafting. Hela spelmotorn är gammal och hade det kommit ett LotRO2 så hade jag nappat. Jag tycker detta är en mycket intressant titel som jag vill veta mer om.

Om det är så att det skall tajmas med TV-serien så finns det dock risk att vi får vänta tills 2021.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hade önskat ett RTS á Battle for Middle-earth-stuk eller ett RPG av Witcher-format.
De har ju all lore så- "Hur svårt kan det va?"

@conthox: Haha, inte solsting, men njurstenar

Jag tänkte mest att det var sååå lång tid sedan det hade kommit något bra släpp som rörde J.R.R. Tolkiens fantasivärldar, men så glömde jag "Shadow of War".

När kommer TV-serien; någon gång 2021?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Walter S.A. Iego:

"WHEN... And that first show will be around for a while: The deal requires Amazon to commit to five seasons, as well as begin production within two years. Since the deal was announced in November 2017, expect to hear some news on the series before November 2019.

In a 2018 interview with The Hollywood Reporter, Amazon Studios head Jennifer Salke said the company hopes to air the show sometime in 2021."

https://www.cnet.com/news/lord-of-the-rings-amazon-series-cas...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Alltid intressant med LOTR-spel men man blir ju oftast rätt besviken. Amazon game studios är ju dessutom en ganska okänd utvecklare som inte har några nämnvärda meriter vad jag känner till.

Medlem

sagan om dom bannlysta ? är det inte rätt dött med lotr nu ? känns inte så aktuellt direkt..

Medlem

Gratis MMO från en kinesisk utvecklare. Det brukar ju aldrig betyda grindfest och surprise mechanics.

Medlem

Jag lirar fortfarande Lotro. Mest för landskaps känslan av att rida runt Middle Earth.

Med tanke på den otroliga mängd innehåll Lotro har, så ska det bli intressant hur det här nya spelet blir. Lotro är verkligen sprängfyllt, en värld som känns levande och magisk trots att grafiken är gammal.

Men det ska bli spännande att se hur spelet blir och givetvis kommer jag pröva det, jag hoppas att dom inte släpper det på minst 5 års tid. Allt mindre än 3 år blir en besvikelse, jag vill ha en färdiggjord middle earth med mycket innehåll.

oh well


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Hoppas det inte blir som när mmoet Star Wars The Old Republic släpptes, att de lade ner förra mmoet Star Wars Galaxies för att inte ha två konkurrerande mmos samtidigt. Tänk om Amazon helt plötsligt skulle dra ut the lifeforce från Lotro och komma med en konstig kommentar om varför det blev så?

1
Skriv svar