Nintendo kör sommarrea på över 140 Switch-spel!

Robot
Nintendo kör sommarrea på över 140 Switch-spel!

Fynda semesterunderhållning.

#nintendo, #rea


Medlem

Haha... sommarrea. Ja, REA är det ju, men Nintendo är allt bra snåla ändå. Super Mario Odyssey, Zelda BotW, Mario Kart 8 Deluxe, Super Mario Bros U Deluxe (Switch) t ex, som nu kan betraktas som gamla spel, är minsann inte REA:ade. De säljs fortfarande till nypris. Guldkornen håller de minsann hårt i.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ja de säljer ju gamla nintendo 3ds spel till 30% rea så de lär hålla hårt i priserna ett tag till

Medlem

Blir att köpa DLCn till Zelda BOTW. Älskar spelet och vill inte att det tar slut! Så mycket annat att spara pengarna till med Super Mario Maker 2, Astral Chain, Links awakening, The Switcher 3, Luigi's mansion 3 and many more.

eld
Medlem
Medlem

Blir sugen på att köpa en Switch igen..trots att jag aldrig spelade på den jag hade.

Medlem

Vill köpa Zelda till switchen, men fortfarande 600kr(!!).
Äger det till wii-u men vem orkar med den konsolen.. någon som vill köpa?

Medlem

Hittade som tur var inget att köpa... Har redan en separat backlogg för switchen som bara växer.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Nintendo har aldrig varit någon höjdare när det kommer till reor. Man tycker ju att spel som Zelda och Mario Kart borde ha åtminstone 75% rabatt vid det här laget, men icke då.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Nintendo har aldrig varit någon höjdare när det kommer till reor. Man tycker ju att spel som Zelda och Mario Kart borde ha åtminstone 75% rabatt vid det här laget, men icke då.

Säljer säkert fortfarande bra och då är det ju bara dumt att sälja det onödigt billigt. Zelda och mario spelen är nog bland de största anledningarna till att folk skaffar konsolen.
Tror inte det är många företag som rear ut produkter som säljer bra, så länge de inte snart ska ersättas av nya eller att företaget jagar marknadsandelar.

Men man kan ändå tycka de gamla Wii U spelen som är "portade" till Switch kunde va liiiite billigare

Som Sagt första Overcooked 100 spänn


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Säljer säkert fortfarande bra och då är det ju bara dumt att sälja det onödigt billigt. Zelda och mario spelen är nog bland de största anledningarna till att folk skaffar konsolen.
Tror inte det är många företag som rear ut produkter som säljer bra, så länge de inte snart ska ersättas av nya eller att företaget jagar marknadsandelar.

Både Sony och Microsoft rear ut toppsäljare. Har sett både God of War och Spider-Man för typ 200kr. Och Microsoft rear ut sina toppsäljare hela tiden tycker jag, men det beror nog mycket på att många ändå har Game Pass där spelen ingår.

Medlem

SteamWorld Heist! (59kr)

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Både Sony och Microsoft rear ut toppsäljare. Har sett både God of War och Spider-Man för typ 200kr. Och Microsoft rear ut sina toppsäljare hela tiden tycker jag, men det beror nog mycket på att många ändå har Game Pass där spelen ingår.

Säljer de fortfarande bra alltså? Jag skulle i alla fall inte rea ut något om det fortfarande sålde i en bra takt om jag var Sony, Microsoft kan jag förstå eftersom de är i ett litet underläge nu och vill visa upp så fina siffror som möjligt.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Säljer de fortfarande bra alltså? Jag skulle i alla fall inte rea ut något om det fortfarande sålde i en bra takt om jag var Sony, Microsoft kan jag förstå eftersom de är i ett litet underläge nu och vill visa upp så fina siffror som möjligt.

Med tanke på att de fortfarande säljer konsoler så skulle jag tippa på att deras storsäljare fortsätter att sälja, även om det inte är i samma takt som vid lansering. Sony och Microsoft har nog inställningen att när ett spel har sålt tillräckligt bra så reas det ut så att även deras fattigare kunder har möjligheten att köpa spelen. Medan Nintendo, som vi alla vet är väldigt giriga, kör med inställningen att om det fortfarande säljer bra så sänks inte priset.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Med tanke på att de fortfarande säljer konsoler så skulle jag tippa på att deras storsäljare fortsätter att sälja, även om det inte är i samma takt som vid lansering. Sony och Microsoft har nog inställningen att när ett spel har sålt tillräckligt bra så reas det ut så att även deras fattigare kunder har möjligheten att köpa spelen. Medan Nintendo, som vi alla vet är väldigt giriga, kör med inställningen att om det fortfarande säljer bra så sänks inte priset.

Giriga är alla företag som vill tjäna pengar. Sony/microsoft är så giriga att de gör allt för att de fattiga ska slösa sina pengar på spelen.
Ne men det är nog som du säger att de har olika tänk när det kommer till prissättning. Nintendo lär även ha betydligt högre marginaler på sin hårdvara, De tar ju ex nästan 700kr för en handkontroll.
Men så länge det fungerar och folk tycker det är värt det finns det ju ingen anledning till att ändra.

Medlem

Det var ett jäkla gnäll som vanligt. Alla Nintendos AAA-titlar inkl. Breath of the Wild har reats ut för 399 kr vid något tillfälle. Finns inget som tvingar Nintendo att göra det vid varje rea.

1
Skriv svar