Fler Modern Warfare-utvecklare går till Respawn

Robot
Medlem
Fler Modern Warfare-utvecklare går till Respawn

Det verkar som Respawn Entertainment blir den nya Infinity Ward. Vilket är bra, och jag hoppas det får rättigheterna till call of duty så de får forsätta att göra dem.

Och sluta skälla på IW bara för att ni blev missnöjda med MW2.
Det är activisions fel, och nån ENSTAKA gubbe på IW att den blev som den blev.

Moderator | Testpilot

lägg ner skiten!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bye Bye IW Välkommen RE

Medlem

Jobbansökan redan skickad till RE

Inaktiv
Medlem

"Activision försöker dock se möjligheter där andra ser svårigheter, och säger att de behandlar sina utvecklare "extremt bra". Trots detta har 38 anställda (och före detta anställda), varav de flesta har varit involverade i Call of Duty: Modern Warfare 2-utvecklingen, stämt företaget på hundratals miljoner dollar på grund av påstått uteblivna bonusar, royalties, vinstutdelningar, framtida vinster och straffskadestånd."

Klockrent formulerat.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av READON:

PC-troll.

Öhöm?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av READON:

PC-troll.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av READON:

PC-troll.

Öhöm?
http://img183.imageshack.us/img183/7664/45617314zi1mu6copypp8...

Är det inte meningen att master race skall vara vit?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skulle Activition verkligen lägga ner IW? Om dom äger namnet till studion lär dom väl inte lägga ner den då det skulle förstöra "ifrån studion som gav dig Modern Warfare" marknadsförings möjligheter.

@Hipshot - woaaaah


signatur

subterranean homesick alien

Umi
Medlem

Bara bra att fler går över till RE och förmodligen blir det de nya " Infinity Ward " . Hoppas dem fokuserar på en ny spelserie med samma stuk från MW2 . Go Respawn Entertainment !

Medlem

Glad att höra. Jag vill gärna se Infinity Ward återfött igen till en ny vacker studio som kan göra nya häftiga FPS spel åt oss utan Bobby Kotick i stjärten.

Skrivet av READON:

PC-troll.

http://www.hovberg.se/resmi/dreamhack_vinter2007.jpg
Hitta nått sånt här med dina konsoll "kompisar".

Skrivet av Hipshot:

Är det inte meningen att master race skall vara vit?

Riktigt coola kids har en solbränna.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Keasar:

Glad att höra. Jag vill gärna se Infinity Ward återfött igen till en ny vacker studio som kan göra nya häftiga FPS spel åt oss utan Bobby Kotick i stjärten.

Skrivet av READON:

PC-troll.

http://www.hovberg.se/resmi/dreamhack_vinter2007.jpg
Hitta nått sånt här med dina konsoll "kompisar".

Skrivet av Hipshot:

Är det inte meningen att master race skall vara vit?

Riktigt coola kids har en solbränna.

håller med om allt där..

Medlem

Yeah! PC & Dreamhack ftw!

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Det verkar som Respawn Entertainment blir den nya Infinity Ward. Vilket är bra, och jag hoppas det får rättigheterna till call of duty så de får forsätta att göra dem.

Knappast troligt då Activision vet hur mycket pengar det ligger i licensen och säkerligen kommer att mjölka den med en ny studio om IW lägger ner. Däremot kan man nog få se något intressant i en liknande serie från Respawn.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av MasterKJK:

Det verkar som Respawn Entertainment blir den nya Infinity Ward. Vilket är bra, och jag hoppas det får rättigheterna till call of duty så de får forsätta att göra dem.

Knappast troligt då Activision vet hur mycket pengar det ligger i licensen och säkerligen kommer att mjölka den med en ny studio om IW lägger ner. Däremot kan man nog få se något intressant i en liknande serie från Respawn.

/ LordDaimos

En liknande serie.. det låter spännande.. hoppas det är något som blir till isf. Får vänta och se =D

Inaktiv

Hoppas dom inte gör någon FPS shooter, försök med något speciellt och nytänkande.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Ska bli kul att se hur bra förrädarna egentligen är när deras nästa spel släpps.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Herbert:

Ska bli kul att se hur bra förrädarna egentligen är när deras nästa spel släpps.

"Förrädarna"? Du är ju upp i stjärten med dollarsedlar från Activision eller hur? Efter allt som har kastats mot Activisions, bevis för hur de har själva varit brytande mot stadgar och gott förnuft mot sina utvecklare kommer du och påstår att det är Infinity Ward som är fortfarande skurkarna? Tack för att du ser på oss utvecklare som skit och slavar vars enda syfte är att tillfredsställa kostymerna hos utgivarna, väldigt diskret och fint gjort av dig. Har inte du ett altare med en bild på Bobby Kotick att tillbe än att spendera tid här på FZ?

Annars blir det nog exakt som ungefär som när de gjorde samma sak som för 8 år sen, med tanke på att det är mer eller mindre samma personer. De grundar en ny studio, gör ett nytt häftigt spel många gillar, profit.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av Herbert:

Ska bli kul att se hur bra förrädarna egentligen är när deras nästa spel släpps.

"Förrädarna"? Du är ju upp i stjärten med dollarsedlar från Activision eller hur? Efter allt som har kastats mot Activisions, bevis för hur de har själva varit brytande mot stadgar och gott förnuft mot sina utvecklare kommer du och påstår att det är Infinity Ward som är fortfarande skurkarna? Tack för att du ser på oss utvecklare som skit och slavar vars enda syfte är att tillfredsställa kostymerna hos utgivarna, väldigt diskret och fint gjort av dig. Har inte du ett altare med en bild på Bobby Kotick att tillbe än att spendera tid här på FZ?

Annars blir det nog exakt som ungefär som när de gjorde samma sak som för 8 år sen, med tanke på att det är mer eller mindre samma personer. De grundar en ny studio, gör ett nytt häftigt spel många gillar, profit.

Infitinty Ward-gubbarna är förädare som ser mer till vinst än att göra bra spel, som alla företag. Dom förådde sin tidigare publicist & nu Activision. Infinity Ward kan inte vara lojal mot någon arbetsgivare trots alla pengar som kastas mot dom. Alltså är Infinity Ward ett gäng bestående av, ursäkta min franska, skit.

Vilka bevis är det du pratar om? Här har du en tankevärd artikel om ämnet: http://seanmalstrom.wordpress.com/2010/03/17/email-infinity-w...

Får du pengar av IW för att stödja dom så djupt?


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Herbert:

Infitinty Ward-gubbarna är förädare som ser mer till vinst än att göra bra spel, som alla företag. Dom förådde sin tidigare publicist & nu Activision. Infinity Ward kan inte vara lojal mot någon arbetsgivare trots alla pengar som kastas mot dom. Alltså är Infinity Ward ett gäng bestående av, ursäkta min franska, skit.

Vilka bevis är det du pratar om? Här har du en tankevärd artikel om ämnet: http://seanmalstrom.wordpress.com/2010/03/17/email-infinity-w...

Får du pengar av IW för att stödja dom så djupt?[/text]

Inte intresserade av att göra bra spel? Du är för fan mer dum än du låter. Glömde du bort vilka som gjorde Call of Duty 1, 2 och 4? Förrådde sin förra publicist? Du menar EA som de är nu tillbaka hos och skrivit på en deal som fokuserar på att ge dem full kreativ frihet?
Minns du inte att jag pratade om tidigare hur mycket IW tjatade på Activision för att få göra ett Call of Duty i modern tid istället för att göra ett till i Andra Världskriget runt Call of Duty 2s utveckling? Activision pekade på en mängd marknadsundersökningar som sa att folk ville ha mera WW2 och det skulle sälja bättre, men IW fortsatte försöka pusha igenom ett Modern Warfare spel och fick tillslut sitt gröna ljus, ÄR DET ATT VILJA GÖRA HELLRE ETT SPEL MED VINST ÄN ETT BRA SPEL?

Och kommer du kanske inte ihåg det här?
http://www.gametrailers.com/video/pc-vs-call-of-duty/26494
Han pratar engagerat om hur IW siktar på att få fram det bästa ur de två plattformarna. Är det att inte vilja göra ett bra spel?
Se på den universella kritiken på Call of Duty 1, 2 och 4, är det inte att vilja göra ett bra spel?

Självklart så sjönk Modern Warfare 2 efteråt, engagemang försvinner från ett projekt om du blir tvingad att göra det. IW tydligen har visat hur de vill variera sig i att göra spel, inte fokusera på ett IP över många år. Activision struntade i detta, då har dem sig själva att beskylla.

Sen så stämmer nu 38 stycken IW arbetare Activision för just att ha undanhållit deras löner och bonusar för att se till att de stannar kvar på IW mot deras vilja för att fortsätta göra Modern Warfare 3, är det att förespråka den "lojalitet" du pratar om? Jag tror utvecklarna har ett bättre hum om vad de vill än du.
http://kotaku.com/5525814/modern-warfare-developers-seek-half...

Och tillskillnad från dig och din pengakåthet, så sympatiserar jag med Infinity Ward för att jag ser mig själv som en utvecklare, jag vet vad jag själv vill och vad jag vill är den kreativa frihet som Jason West och Vince Zampella ville ha från Activision men fick inte. Jag hatar Activision för de tar den ifrån oss och deras marknadsmetoder är lömska och vidriga. Jag minns fortfarande tydligt hur de köpte upp utvecklarna av Scratch: Ultimate DJ (som fortfarande inte är ute) för att se till att försena utvecklingen av de spelet så att Activision kunde ha ett monopol på den marknaden med sitt DJ Hero.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av Herbert:

Infitinty Ward-gubbarna är förädare som ser mer till vinst än att göra bra spel, som alla företag. Dom förådde sin tidigare publicist & nu Activision. Infinity Ward kan inte vara lojal mot någon arbetsgivare trots alla pengar som kastas mot dom. Alltså är Infinity Ward ett gäng bestående av, ursäkta min franska, skit.

Vilka bevis är det du pratar om? Här har du en tankevärd artikel om ämnet: http://seanmalstrom.wordpress.com/2010/03/17/email-infinity-w...

Får du pengar av IW för att stödja dom så djupt?[/text]

Inte intresserade av att göra bra spel? Du är för fan mer dum än du låter. Glömde du bort vilka som gjorde Call of Duty 1, 2 och 4? Förrådde sin förra publicist? Du menar EA som de är nu tillbaka hos och skrivit på en deal som fokuserar på att ge dem full kreativ frihet?
Minns du inte att jag pratade om tidigare hur mycket IW tjatade på Activision för att få göra ett Call of Duty i modern tid istället för att göra ett till i Andra Världskriget runt Call of Duty 2s utveckling? Activision pekade på en mängd marknadsundersökningar som sa att folk ville ha mera WW2 och det skulle sälja bättre, men IW fortsatte försöka pusha igenom ett Modern Warfare spel och fick tillslut sitt gröna ljus, ÄR DET ATT VILJA GÖRA HELLRE ETT SPEL MED VINST ÄN ETT BRA SPEL?

Och kommer du kanske inte ihåg det här?
http://www.gametrailers.com/video/pc-vs-call-of-duty/26494
Han pratar engagerat om hur IW siktar på att få fram det bästa ur de två plattformarna. Är det att inte vilja göra ett bra spel?
Se på den universella kritiken på Call of Duty 1, 2 och 4, är det inte att vilja göra ett bra spel?

Självklart så sjönk Modern Warfare 2 efteråt, engagemang försvinner från ett projekt om du blir tvingad att göra det. IW tydligen har visat hur de vill variera sig i att göra spel, inte fokusera på ett IP över många år. Activision struntade i detta, då har dem sig själva att beskylla.

Sen så stämmer nu 38 stycken IW arbetare Activision för just att ha undanhållit deras löner och bonusar för att se till att de stannar kvar på IW mot deras vilja för att fortsätta göra Modern Warfare 3, är det att förespråka den "lojalitet" du pratar om? Jag tror utvecklarna har ett bättre hum om vad de vill än du.
http://kotaku.com/5525814/modern-warfare-developers-seek-half...

Och tillskillnad från dig och din pengakåthet, så sympatiserar jag med Infinity Ward för att jag ser mig själv som en utvecklare, jag vet vad jag själv vill och vad jag vill är den kreativa frihet som Jason West och Vince Zampella ville ha från Activision men fick inte. Jag hatar Activision för de tar den ifrån oss och deras marknadsmetoder är lömska och vidriga. Jag minns fortfarande tydligt hur de köpte upp utvecklarna av Scratch: Ultimate DJ (som fortfarande inte är ute) för att se till att försena utvecklingen av de spelet så att Activision kunde ha ett monopol på den marknaden med sitt DJ Hero.

Alla företag är ute efter pengar, hade IW inte utvecklat spel så hade dom utvecklat någon annan programvara för pengarnas skull, så enkelt är det.

Ja dom förådde först EA & nu Activision, alltså kan dom inte vara trogen någon.

Du pratar väldigt mycket om kreativ frihet. Läs länken jag länkade till & återkom när du har läst den. Tills dess behöver du inte svara.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

1
Skriv svar