Uplay+ kommer erbjuda över 100 spel vid lansering
Har velat testa The division 2 sen de släpptes, men var inte intresserad nog för att punga ut 500 spänn på spelet.
Så att spela det i en månads tid (räcker gott o väl) för 150kr så sparar det mig 350kr + att jag får testa/spela om en hel drös med andra spel.
Inga tvivel på att det är värt det för mig
Låter som en vettig prislapp, en bra blandning av klassiker och nyare spel. Om nya spel fortsätter komma till tjänsten känns 150kr som en väl motiverad prislapp.
Känns som att detta riktar sig till personer som inte bryr sig så mycket om att äga sina spel, utan är ute efter att uppleva gamla klassiker eller känna på nyare titlar ihopbakat i ett paket.
Kommer nog pröva några månader iallafall, finns en drös med titlar där jag mest vill känna på spel och få lite första intryck utan att behöva lägga +500kr per spel.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
Har velat testa The division 2 sen de släpptes, men ville inte punga ut 500 spänn då spelet egentligen inte intresserar mig värst mycket.
Verkar som du missade den här nyheten då, Division 2 var gratis att testa hur mycket man ville under ett visst antal dagar. Det kommer säkert igen senare skulle jag misstänka.
https://www.fz.se/nyhet/280077-the-division-2-gratis-mellan-1...
Verkar som du missade den här nyheten då, Division 2 var gratis att testa hur mycket man ville under ett visst antal dagar. Det kommer säkert igen senare skulle jag misstänka.
https://www.fz.se/nyhet/280077-the-division-2-gratis-mellan-1...
Yes! Spelade faktiskt det första gången man fick testa gratis, men kunde bara en kväll så stressade igenom mest. En månad blir perfa.
Har velat testa The division 2 sen de släpptes, men var inte intresserad nog för att punga ut 500 spänn på spelet.
Så att spela det i en månads tid (räcker gott o väl) för 150kr så sparar det mig 350kr + att jag får testa/spela om en hel drös med andra spel.
Inga tvivel på att det är värt det för mig
Jepp sånna här tjänster är jättebra för att testa spel i lugn och ro och spela igenom några. Avsluta när man vill och börja igen är riktigt fint.
Och sen får man alltid den dyraste utgåvan av spelen vad jag sett på t ex EA Access
Har velat testa The division 2 sen de släpptes, men var inte intresserad nog för att punga ut 500 spänn på spelet.
Så att spela det i en månads tid (räcker gott o väl) för 150kr så sparar det mig 350kr + att jag får testa/spela om en hel drös med andra spel.
Inga tvivel på att det är värt det för mig
Finns ej så mycket end game så stressa dig ej igenom spelet!
Spelet är bra, har 219 timmar men redan efter 100 timmar blev det rätt torrt.
Är det någon som kan förklara för mig hur dessa prenumerationstjänster för spel är lönsamma för företagen?
För min del så behöver jag inte äga spelen, speciellt inte singelplayerspel då jag extremt sällan spelar dom en andra gång.
Som ett exempel så betalade jag totalt 200:- till EA (Origin) för att spela Anthem 1 månad tills jag tröttnade, samt BFV i 2 månader. Och nu känner jag mig nöjd med dom spelen.
Normalt sett så hade jag ju köpt dessa för fullpris Ca 800:- totalt eller lite mer.
Nu förtjänar ju inte EA mer än 200:- för dom spelen, men ni förstår vad jag menar
Är det någon som kan förklara för mig hur dessa prenumerationstjänster för spel är lönsamma för företagen?
För min del så behöver jag inte äga spelen, speciellt inte singelplayerspel då jag extremt sällan spelar dom en andra gång.
Som ett exempel så betalade jag totalt 200:- till EA (Origin) för att spela Anthem 1 månad tills jag tröttnade, samt BFV i 2 månader. Och nu känner jag mig nöjd med dom spelen.
Normalt sett så hade jag ju köpt dessa för fullpris Ca 800:- totalt eller lite mer.
Nu förtjänar ju inte EA mer än 200:- för dom spelen, men ni förstår vad jag menar
Mer betalande kunder och under längre period. Jag har inte köpt något på uplay sedan rainbow siege, så nu får dom 150 kr av mig och säkert mer, blir ju 1800 per år. Väldigt mycket intäkter.
Är det någon som kan förklara för mig hur dessa prenumerationstjänster för spel är lönsamma för företagen?
För min del så behöver jag inte äga spelen, speciellt inte singelplayerspel då jag extremt sällan spelar dom en andra gång.
Som ett exempel så betalade jag totalt 200:- till EA (Origin) för att spela Anthem 1 månad tills jag tröttnade, samt BFV i 2 månader. Och nu känner jag mig nöjd med dom spelen.
Normalt sett så hade jag ju köpt dessa för fullpris Ca 800:- totalt eller lite mer.
Nu förtjänar ju inte EA mer än 200:- för dom spelen, men ni förstår vad jag menar
Gissar på att det skapar fler kunder. Har inga siffror att gå på, men en ren gissning är att betydligt mer människor som är sugna men känner att de inte har råd med fullprisspel gärna lägger 150kr för att spela under en begränsad period istället.
Ett knep för att locka kunder och få in inkomster från personer som de annars inte fått något alls ifrån.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
Är det någon som kan förklara för mig hur dessa prenumerationstjänster för spel är lönsamma för företagen?
För min del så behöver jag inte äga spelen, speciellt inte singelplayerspel då jag extremt sällan spelar dom en andra gång.
Som ett exempel så betalade jag totalt 200:- till EA (Origin) för att spela Anthem 1 månad tills jag tröttnade, samt BFV i 2 månader. Och nu känner jag mig nöjd med dom spelen.
Normalt sett så hade jag ju köpt dessa för fullpris Ca 800:- totalt eller lite mer.
Nu förtjänar ju inte EA mer än 200:- för dom spelen, men ni förstår vad jag menar
Spel som redan gått igenom sin största sälj-period, samt att företagen tjänar otroliga mängder på microtransactions.
Sen om dom får fast en person i 12 månader som annars bara hade köpt ett enda ubisoft-spel till fullpris per år så är det ju en win för dom.
Men för att tävla mot steam så finns det inget annat de behöver mer än nya kunder.
Gissar på att det skapar fler kunder. Har inga siffror att gå på, men en ren gissning är att betydligt mer människor som är sugna men känner att de inte har råd med fullprisspel gärna lägger 150kr för att spela under en begränsad period istället.
Ett knep för att locka kunder och få in inkomster från personer som de annars inte fått något alls ifrån.
Precis har också funderat en hel del på hur det kan vara lönsamt. Men jag hoppas det är det för det känns som en bra deal för oss gamers också. Märker att jag köper mindre spel nu när alla prenumerationstjänster har massa erbjudanden hela tiden. Vissa spel vill jag dessutom bara testa och kanske inte spela klart och då känns prenumerationstjänster som ett bra alternativ.
Är det någon som kan förklara för mig hur dessa prenumerationstjänster för spel är lönsamma för företagen?
För min del så behöver jag inte äga spelen, speciellt inte singelplayerspel då jag extremt sällan spelar dom en andra gång.
Som ett exempel så betalade jag totalt 200:- till EA (Origin) för att spela Anthem 1 månad tills jag tröttnade, samt BFV i 2 månader. Och nu känner jag mig nöjd med dom spelen.
Normalt sett så hade jag ju köpt dessa för fullpris Ca 800:- totalt eller lite mer.
Nu förtjänar ju inte EA mer än 200:- för dom spelen, men ni förstår vad jag menar
Dels det andra har svarat här, t.ex. det blir i slutändan mer pengar än vad kunder hade spenderat annars för enstaka spel. Prenumerationsavtal för produkter och tjänster ger också mer stabilitet för företag. De kan ge mer exakta siffror på hur mycket pengar de kommer tjäna vilket ger trygghet till finansiärer, aktieägare osv. Detta är en stor del av varför de flesta företag försöker få in prenumeration.
Mer betalande kunder och under längre period. Jag har inte köpt något på uplay sedan rainbow siege, så nu får dom 150 kr av mig och säkert mer, blir ju 1800 per år. Väldigt mycket intäkter.
Gissar på att det skapar fler kunder. Har inga siffror att gå på, men en ren gissning är att betydligt mer människor som är sugna men känner att de inte har råd med fullprisspel gärna lägger 150kr för att spela under en begränsad period istället.
Ett knep för att locka kunder och få in inkomster från personer som de annars inte fått något alls ifrån.
Spel som redan gått igenom sin största sälj-period, samt att företagen tjänar otroliga mängder på microtransactions.
Sen om dom får fast en person i 12 månader som annars bara hade köpt ett enda ubisoft-spel till fullpris per år så är det ju en win för dom.
Men för att tävla mot steam så finns det inget annat de behöver mer än nya kunder.
Dels det andra har svarat här, t.ex. det blir i slutändan mer pengar än vad kunder hade spenderat annars för enstaka spel. Prenumerationsavtal för produkter och tjänster ger också mer stabilitet för företag. De kan ge mer exakta siffror på hur mycket pengar de kommer tjäna vilket ger trygghet till finansiärer, aktieägare osv. Detta är en stor del av varför de flesta företag försöker få in prenumeration.
Men man säger ju upp prenumerationen när man inte använder den. Så jag har ju då betalat mindre än vad jag skulle normalt