Doom 64 kan vara på väg till (åtminstone) pc och Playstation 4

Robot
Doom 64 kan vara på väg till (åtminstone) pc och Playstation 4

22 år efter Nintendo 64-releasen.

#doom-64, #midway-games


Medlem

Ett av få spel där jag tvingas skjuta upp gamma-nivån på max för att kunna se ett jävla skvatt på min TV. Kul variant av Doom är det i alla fall, och vilken kusligt bra atmosfär det har!


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

+1 till föregående.

Ett rätt kul alternativt doom. Fick vara kreativa pga tekniska begränsningar och gjorde ett rätt bra skräckspel typ. Inga tuffa gitarrer och typ max två fiender men helt ok bandesign och najs ambient "musik".


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

eld
Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

+1 till föregående.

Ett rätt kul alternativt doom. Fick vara kreativa pga tekniska begränsningar och gjorde ett rätt bra skräckspel typ. Inga tuffa gitarrer och typ max två fiender men helt ok bandesign och najs ambient "musik".

doom64 hade fler monster än doom,

Att det ser och låter annorlunda ut har nog att göra med andra orsaker. Snes och gameboy advance fick till och med doom.

Såhär ser doom ut på nintendo 64:

Medlem
Skrivet av eld:

doom64 hade fler monster än doom,

Att det ser och låter annorlunda ut har nog att göra med andra orsaker. Snes och gameboy advance fick till och med doom.

Såhär ser doom ut på nintendo 64:

https://www.youtube.com/watch?v=ygIZoTyTygc

Jo jag vet, Doom 64 var min inkörsport till doom, och jag gillade det verkligen. Flera monster säkert men sällan samtidigt. Musiken på snes och Gameboy var ganska trista emuleringar, och spelen i sig var inga höjdare. Doom64 är ju annorlunda för att det är byggt för den hårdvaran från grunden snarare än att släppa Doom 2 i 5 FPS och nedtonade ljudeffekter.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

eld
Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Jo jag vet, Doom 64 var min inkörsport till doom, och jag gillade det verkligen. Flera monster säkert men sällan samtidigt. Musiken på snes och Gameboy var ganska trista emuleringar, och spelen i sig var inga höjdare. Doom64 är ju annorlunda för att det är byggt för den hårdvaran från grunden snarare än att släppa Doom 2 i 5 FPS och nedtonade ljudeffekter.

Håller med dig om musiken till snes och gba.

Inget ont om doom 64 alltså, det är ett snyggt spel, håller fortfarande bra.

Doom portar rätt fint till nintendo 64 rakt av men hade nog flytit på ännu bättre om den använde sig av gpun som doom 64 gjorde, men de kände nog att det var dags för ett nytt doom då doom redan var ett antal år gammalt och att quake redan fanns ute.

Medlem

Bästa versionen


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Doom 64 till PC köper jag direkt! Älskade det på Nintendo 64an!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Finns ju Doom 64 EX och Brutal Doom 64 till PC, bägge är underbara Fast såklart trevligt med en officiell port antar jag.

Medlem
1
Skriv svar