Frilansare

Ni som vill veta mer om hur huvudpersonen Wake är funtad kan med fördel ta till sig de här fantastiska raderna från Eurogamers Ellie Gibson:

"Personality-wise, Alan takes himself very seriously. He has one tone of voice and no sense of humour. He also suffers from some kind of narrative Tourette's, which forces him to comment on what's happening almost constantly. On seeing a flock of birds a short distance away Alan will remark, "Birds." You wonder if he goes through life like this, and walks down the street going, "Bus, tree, postman, Tesco Metro..."

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Epun - så mycket psykologisk skräck är det inte frågan om, mer en mysig krypande känsla.

ja men det låter trevligt

Medlem

najjs jag ska köpa

Medlem

Bra recension.
Dock blev jag besviken på spelet. Trodde det skulle bli bättre än såhär. Har älskat Remedys tidigare spel.

Hoppas det kommer till PC så man kan testa det ändå. Gillar stilen och Remedy, så kommer antagligen testa när det blivit en hundralapp eller två billigare.

Medlem
Skrivet av Wortex:

Bra recension.
Dock blev jag besviken på spelet. Trodde det skulle bli bättre än såhär. Har älskat Remedys tidigare spel.

Har du spelat spelet?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hade väldigt höga förväntningar så på något vis känns en 4a lågt, men det blir helt klart ett köp. Men varför en så otroligt negativ recension?

Skrivet av Joakim Bennet:

He also suffers from some kind of narrative Tourette's, which forces him to comment on what's happening almost constantly. On seeing a flock of birds a short distance away Alan will remark, "Birds." You wonder if he goes through life like this, and walks down the street going, "Bus, tree, postman, Tesco Metro..."

Haha:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

BRA recension! Den tackar jag för.
Surt att man sålt sin krysslåda, blir rejält sugen på att lira denna titel. Oh well.

Medlem

Kanonbra recension.

Jag tror jag kommer att känna för spelet på ungefär samma sätt som Jocke, att det har sina brister men att man ändå njuter av upplevelsen.

Givet köp.


signatur

Memento Mori

Medlem

Det här var bra läsning, jb - bra skrivet.
Jag kommer definitivt köpa.

Sedan fattar jag inte riktigt er som klagar över betygen på fz, om andra siter alltid har samma betyg... Vad spelar det för roll? Betyg i all ära men vem köper spel baserat på den informationen?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Ni som vill veta mer om hur huvudpersonen Wake är funtad kan med fördel ta till sig de här fantastiska raderna från Eurogamers Ellie Gibson:

"Personality-wise, Alan takes himself very seriously. He has one tone of voice and no sense of humour. He also suffers from some kind of narrative Tourette's, which forces him to comment on what's happening almost constantly. On seeing a flock of birds a short distance away Alan will remark, "Birds." You wonder if he goes through life like this, and walks down the street going, "Bus, tree, postman, Tesco Metro..."

Tycker det låter negativt när det formuleras sådär... Skulle snarare säga att spelet är som film noir. Det är mörkt, dystert, och man får följa Alan Wakes funderingar och tankar. Ser det personligen inte som något negativt alls, snarare tvärtom.

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Wortex:

Bra recension.
Dock blev jag besviken på spelet. Trodde det skulle bli bättre än såhär. Har älskat Remedys tidigare spel.

Har du spelat spelet?

Jag har precis spelat igenom det iallafall... och kan säga att man blev positivt överraskad. Från första början så höll man på att bygga upp för stora förväntningar... men sedan så lugnade man sig, och då blev man nöjd.

Medlem

Hade spelet fått 3 av 5 hade jag nog avbokat min förhandsbokning,för detta spelet har man stora förväntingar på eftersom det har skrivits upp så mycket och det pushats så hårt med bl.a. Filmsnuttar som bygger upp storyn innan spelet tar sin början


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Wortex:

Bra recension.
Dock blev jag besviken på spelet. Trodde det skulle bli bättre än såhär. Har älskat Remedys tidigare spel.

Har du spelat spelet?

Besviken på spelet i den mening att det blir kritiserat på områden som jag tycker är viktiga för att ett spel ska ha den rätta känslan.

Världen är viktig för mig, och är läppsynkningen kass (hata) och karaktärerna anonyma så är det en deal breaker. För mig.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

"Personality-wise, Alan takes himself very seriously. He has one tone of voice and no sense of humour.

Precis som förväntat, det är väl Sam "Lake" som skrivit dialoger/manus.. Max Payne är ju precis lika over-the-top löjligt.

(Bara en sån grej att han alltid översätter sitt finska efternamn till "Lake" numera säger väl vilken sorts människa Sam är, dialoger blir såklart därefter


signatur
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Sluta ha officiella screens i era recensioner, tack.

Inte så lätt att ta egna screenshots på en 360.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tack för din konstruktiva feedback, Runken. Varför var den jobbig?

Som någon sa så var det mycket fokus på det negativa och det kändes hela tiden som en en inledning. Som om du skulle komma till poängen men aldrig gjorde det. Eller så missade jag den. Men jag vet inte, det kanske bara är jag. du ska nog inte lyssna på mej. Alla andra verkade ju gilla den

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Mikaelh:

Sluta ha officiella screens i era recensioner, tack.

Inte så lätt att ta egna screenshots på en 360.

För en spelsida som jobbar med att recensera spel och allt som hör till är det faktiskt riktigt dåligt att där saknas utrustning för att kunna göra detta.

Inte ens för en vanlig svensson är detta något svårt att skaffa hem. Dock finns det ju både bättre och sämre program för detta.

Frilansare

Runken - Klart jag lyssnar! Att det kändes som om jag aldrig kom till poängen är jättebra kritik, det vara bara sånt jag efterlyste.
Är medveten om att texten var lite flytande, men det var även mina känslor inför spelet så jag tror att det avspeglade sig i recensionen. Tack för feedback!

Frilansare

Exxo - Du har såklart helt rätt. Vi HAR faktiskt utrustningen, men den fungerar inte riktigt som den ska. Ska ta tag i det där.

Medlem

"Av alla sätt att hantera ett plötsligt knivöverfall är förvåning det kanske sämsta"

Haha! Fick mig att skratta högt

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Ni som vill veta mer om hur huvudpersonen Wake är funtad kan med fördel ta till sig de här fantastiska raderna från Eurogamers Ellie Gibson:

"Personality-wise, Alan takes himself very seriously. He has one tone of voice and no sense of humour. He also suffers from some kind of narrative Tourette's, which forces him to comment on what's happening almost constantly. On seeing a flock of birds a short distance away Alan will remark, "Birds." You wonder if he goes through life like this, and walks down the street going, "Bus, tree, postman, Tesco Metro..."

Underbart!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Idag fanns det i postboxen

Ikväll ska det spelas ^^


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Ja, för mig så skulle det varit ett givet köp om det gjorts mer "öppet" och släppts på PC.

Kanske skall gå in i min tidsbubbla och spela Alone in the Dark igen. På den tiden var det imponerande... nu kanske inte speciellt mycket.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Joakim Bennet:

Ni som vill veta mer om hur huvudpersonen Wake är funtad kan med fördel ta till sig de här fantastiska raderna från Eurogamers Ellie Gibson:

"Personality-wise, Alan takes himself very seriously. He has one tone of voice and no sense of humour. He also suffers from some kind of narrative Tourette's, which forces him to comment on what's happening almost constantly. On seeing a flock of birds a short distance away Alan will remark, "Birds." You wonder if he goes through life like this, and walks down the street going, "Bus, tree, postman, Tesco Metro..."

Det är detta som gav "Alan Wake" ett minus i omdömmet alltså?

Blir ett köp framöver, väntat på detta spel otroligt många år. Trevligt också att det blir mer innehåll framöver, får hoppas att det inte dröjer ett par år mellan varje släpp bara.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Inte så lätt att ta egna screenshots på en 360.

Ni använder officiella screens även i PC-spel ibland (eller ofta).

Jag tycker att att det är en viktig sak att anmärka på. Officiella screens är sällan riktigt ärliga.

Skrivet av Joakim Bennet:

Exxo - Du har såklart helt rätt. Vi HAR faktiskt utrustningen, men den fungerar inte riktigt som den ska. Ska ta tag i det där.

Ja, tack.

Medlem

När man läser recensionen känns det väldigt negativt rakt igenom, sen får det bra betyg ändå. Lite underligt skrivet. Har precis spelat igenom de tre första episoderna och är verkligen impad av grafiken och tempot. Det är dock mer action än läskigt. Jag brukar inte klara av allt för läskiga spel, men detta är inga problem.

Inaktiv
Skrivet av Nioreh:

När man läser recensionen känns det väldigt negativt rakt igenom, sen får det bra betyg ändå. Lite underligt skrivet. Har precis spelat igenom de tre första episoderna och är verkligen impad av grafiken och tempot. Det är dock mer action än läskigt. Jag brukar inte klara av allt för läskiga spel, men detta är inga problem.

Spelet är ju inte släppt ännu? Knappt en vecka kvar.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Bra recension, men vet inte om det bara är jag men är inte alan wake riktigt likt secret window filmen asså
aja bara en tanke!

Medlem

Synd att det bara kommer till XBOX..
Något som jag troligtvis aldrig kommer att köpa..


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

123
Skriv svar