Xbox Game Pass - Augusti

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Augusti

Första laddningen spel som landar på Xbox Game Pass i augusti har nu avtäckts. Pandemic inleder med konsolrelease direkt på Xbox Game Pass, Ashes Cricket för anglofilerna bland oss och lite annat trevligt. Slay the Spire som funnits på Xbox Game Pass för PC ett tag kommer nu också till konsolpasset.
Det här är bara första halvan spel och förmodligen så får vi resten under Gamescom, som på Xbox-fronten inleds med ett nytt avsnitt av Inside Xbox som streamar den 19:e augusti!

*UPDATE* InXile meddelar att The Bard's Tale Trilogy kommer den 13 augusti till XGP. Det är remastrade versioner av de tre originalspelen (Tales of the Unknown, The Destiny Knight och Thief of Fate) med uppdaterad grafik och ljud spetsat med många QoL-uppdateringar som automapping, manual och möjligheten att spara när man vill. Vill man köra helt old-school så går det fint att köra i Legacy Mode för original-feelingen.

The Bard's Tale Trilogy (13 augusti, konsol+PC)

*END UPDATE*

Nya titlar:

Pandemic (1 augusti, konsol)

Ashes Cricket (1 augusti, konsol)

Downwell (1 augusti, PC)

Jackbox Party Pack 2 (8 augusti, konsol)

Space Hulk Tactics (8 augusti, PC)

Slay the Spire (14 augusti, konsol+PC)

Som vanligt lämnar några spel också tjänsten under augusti. Xbox One: Graveyard Keeper. Xbox 360: Castlestorm, Joe Danger, Joe Danger 2, Monday Night Combat, N+, Toy Soldiers, Toy Soldiers-Cold War, Spelunky. Vad jag kan se så lämnar de den 14:e, så två veckor har man på sig om man vill spela några av dem. De flesta har varit flera år på XGP men 2 veckor heads up är lite för kort tycker jag nog allt.

Xbox Game Pass

#xbox #xbox-game-pass #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Solitt utbut. Inget mindblowing, men ändå helt ok. Tack för att du skapat tråden. Själv kommer jag nog spela Warhammer grejen. Bästa jackbox samlingen enligt många.

Är det någon som vet vilka spel som försvinner?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Solitt utbut. Inget mindblowing, men ändå helt ok. Tack för att du skapat tråden. Själv kommer jag nog spela Warhammer grejen. Bästa jackbox samlingen enligt många.

Är det någon som vet vilka spel som försvinner?

Yep, helt ok utan att vara mindblowing som du säger. Kan tänka mig att de sparar en del gottigt till Inside Xbox också för andra halvan av månadens spel.

Ingen info än om vilka spel som lämnar i augusti, uppdaterar den här tråden om det eller tar med det i nästa beroende på när info dyker upp.


signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Jackbox spelen kan verk en rekommenderas om man är ett gäng som vill spela lite knäppa "partyspel"


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

@maq777: Uppdaterat.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Uppdaterat.

Inget som berör mig särskilt mycket. Men, ibland önskar man ändå att tjänsten skulle vara lite mer likt Spotify (ej roterande och större utbud).

Vilket skulle vara ert drömtillägg? Gears 5 blir najs. Men jag hade sålt min själ för Infinite eller MCC.

Medlem

Dem tog ju i från tårna och krämade till ordentligt med GWG spelen.

Medlem

Space Hulk är helt OK. Tyckte inte lika mycket om det som föregångarna, men det är kul. Helt klart.


signatur

I drank what?

Medlem

Inga spel som tilltalar mig alls. Verkligen under all värdighet att ens kalla dessa för spel.

Gnällkuk

Svag lineup, normalt sett brukar det ju vara en eller två stortitlar men nu är det mest indiespel. JackBox-spelen är dock riktigt bra, men annanrs är det här ju klart sämre än en vanlig Humble Bundle.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox
Skrivet av trickeh2k:

Svag lineup, normalt sett brukar det ju vara en eller två stortitlar men nu är det mest indiespel. JackBox-spelen är dock riktigt bra, men annanrs är det här ju klart sämre än en vanlig Humble Bundle.

Det kommer mera Det är bara första halvan, bland annat så vet vi ju att Blair Witch kommer den 30 augusti, och med största sannolikhet får vi fler titlar under Inside Xbox/Gamescom!


signatur

Jump in.

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Måste nog säga spelen som lämnar gör ingen berörd,och har inte så varit på länge.
Stabil tjänst! 🤘


signatur

“All thinking people are atheists.”

Ambassadör
Xbox

@trickeh2k: Uppdaterat tråden lite!

The Bard's Tale Trilogy kommer den 13 augusti till både konsol och PC.

Dessutom så dyker The Bard's Tale IV: Director's Cut upp den 27:e och Blair Witch den 30:e. Men de tar jag med i nästa tråd efter Inside Xbox. Men lite FYI.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar