iPad-funderingar

Medlem
iPad-funderingar

Finns här någon som har erfarenhet av iPad, och då gärna Notability och/eller GoodNotes 5, eller Procreate?
Jag försöker googla fram info men det är svårt att få klarhet.

Det jag försöker förstå är det här med fil-format.
Notability och GoodNotes har ju sina egna filformat, men man kan även exportera i pdf. Men jag läste nånstans att när man exporterar ett jobb i GoodNotes till pdf, och man sen vill öppna den i windows, så får man problem med bilderna i pdf:en. Tydligen pga att GoodNotes använder JPEG2000,

Kan man nu för tiden exportera pdf:er i Notability eller GoodNotes och sen läsa dem i windows?
Eller finns nåt annat fil-format som fungerar i båda miljöerna?
Likaså Procreate ska (tror jag) kunna exportera bilder i nån form av jpeg, men kan man läsa dom filerna sen i windows?

Någon som vet?

phi
Medlem

Har bara erfarenhet av Procreate och det är mycket riktigt att du kan exportera filer som jpg. Dessa kan du läsa i Windows, macOS, Linux, etc.

Inget man använder för högupplösta illustrationer eller liknande men fullt dugligt för anteckningar.

Medlem

Vad är det du ska använda appen till? Onenote är annars en riktigt bra app att göra anteckningar i som också stödjer export till pdf, sen att det är gratis är ju inget minus heller.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av phi:

Har bara erfarenhet av Procreate och det är mycket riktigt att du kan exportera filer som jpg. Dessa kan du läsa i Windows, macOS, Linux, etc.

Inget man använder för högupplösta illustrationer eller liknande men fullt dugligt för anteckningar.

Toppen, Tackar!

Skrivet av DKvarn:

Vad är det du ska använda appen till? Onenote är annars en riktigt bra app att göra anteckningar i som också stödjer export till pdf, sen att det är gratis är ju inget minus heller.

Bra tips, tackar, ska kolla upp det.
Det finns mycket jag vill göra. Ett exempel är att om jag sitter och skriver ackordanalyser på ipaden så vill jag sen att mina bandpolare kan läsa dem hos sig, i sina respektive windows-system.

1
Skriv svar