Fightingspel till PS4

Skribent
Fightingspel till PS4

Hallå!

Det blev tidig hemgång från stan denna lördag så lite på lyset sitter jag här i min ensamhet och zappar runt lite i Twitchappen i min Nvidia Shield. Efter lite zappande så hittade jag till en Tekken 7 turnering som jag fastnade i, och då kom jag att tänka på att jag inte har något fightingspel till min PS4a och faktiskt inte har spelat något fightingspel "seriöst" sedan Tekken 3 och Soul Calibur 2. Har roliga minnen från när man lirade med kompisarna och tog någon öl, avslappnat med ändå tävlingsinriktat. Spelade en hel Super Smash Bros Melee till Gamecube också, men har ingen switch (än så länge) så det är eventuellt ett spel till PS4 jag är intresserad av även om det finns bättre spel till andra konsoler.

Vilket är det bästa till PS4? Vad rekommenderar FZ att man investerar pengar i?

Länk till Tekken 7 turneringen för den är intresserad: https://www.twitch.tv/evo3

Medlem

Jag skulle gissa på att Tekken 7 och Street Fighter V är jävligt bra spel.

Jag har försökt att gilla de senaste utgåvorna av Soul Calibur, Dead or Alive, såväl som Mortal Kombat, men de huvudsakliga problemet är att alla tre spel har fått för sig att microtransaktioner is the shit, så de flesta kostymer är bakom betalvägg trots att du köpt spelet för fullpris. Alla tre spel har även Day1 DLCs för spelkaraktärer.

Det har även släppts ett nytt Injustice (DC comics universumet), men jag har inte lirat det. Finns även en hel del anime-fightingspel som Naruto, One Piece, Dragonball och Shounen-Jump - men jag har ingen erfarenhet av dem heller tyvärr. Sen finns det King of Fighters och ett alldeless nysläppt Samurai Shodown.

Kort och gott en jävla massa spel,

Slutsats...
jag rekommenderar Tekken 7.

Tekken 7 har överlag 8/10 till 9/10 var man än vänder näsan...
Även på Steam har spelet fått över 15’000 reviews varav 83-86% skriver positiva recensioner.
https://store.steampowered.com/app/389730/TEKKEN_7/

Medlem

Tekken 7 är en värdig uppföljare till tidigare titlar i serien, och jag rekommenderar det varmt. Har spelat lite Injustice och Mortal Kombat hos vänner och det är kul det också och vi har haft många roliga timmar med de spelen, men Tekken klår ändå dessa. Märks både lite på sällskapet men främst mina egna åsikter.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Här är turneringens hemsida:
evo.shoryuken.com/

De officiella turneringsspelen är

  • Street Fighter V Arcade Edition

  • Tekken 7

  • Super Smash Bros. Ultimate

  • Mortal Kombat 11

  • Soulcalibur VI

  • Under Night In-Birth Exe:Late[st]

  • Dragon Ball FighterZ

  • Blazblue Cross Tag Battle

  • Samurai Shodown

Alla dessa utom Super Smash Bros finns på PS4, och på några är det rabatt just nu i Playstation Store, bl.a. Tekken 7 som jag skulle rekommendera.

Moderator | Testpilot

Dragon Ball Fighterz är riktigt bra. Även om man kanske inte är jätte intresserad av serien så är det i mitt tycke ett nära perfekt spel för de som gillar fighting-spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

mother russia bleeds . lol

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

mother russia bleeds . lol

Det är väl snarare ett beat 'em up än fighting? Har det ens player vs player?

Skribent

Tack för tipsen, ska fundera litegrann men om jag införskaffar ett spel så lutar det åt Tekken.

@grimpe Tack för länken till turneringen, kikar på Street Fighter nu

1
Skriv svar