Rykte: Elden Ring visas bakom stängda dörrar på Gamescom

Robot
Rykte: Elden Ring visas bakom stängda dörrar på Gamescom

Förhoppningsvis får vi mer info om From Softwares och R. R. Martins skapelse.

#Elden-ring, #From-software, #Miyazaki, #R-R-Martin


Medlem
Medlem
Medlem

From har aldrig gjort mig besviken förut så ser sjukt mycket fram mot detta

Medlem

Jag gissar på att vi kommer få en ny trailer för allmänheten och sedan får pressen testa spelet eller få en djupare inblick.

Jag hoppas innerligt på en release vid första kvartalet nästa år. Mitt mest hypade spel för tillfället, och då vet vi nästan inget om det.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Gissar på att spelet kommer vara mer åt Bloodborne än Sekiro och Dark Souls.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

@Vileoxe:

"Elden Ring is a ‘natural evolution of Dark Souls’ says Hidetaka Miyazaki"

“Elden Ring is a third-person action RPG with a fantasy setting. Gameplay-wise, it’s heavily based on Dark Souls,” says Miyazaki. “However, that doesn’t mean that it plays out in the same way. With a more open and vast environment, the way combat plays out becomes fundamentally different.”

Det inspireras av Dark Souls, men combaten kommer vara "annorlunda" pga den öppna världen, vad det nu innebär. Men dom lär väl ta godbitar från allt dom lärt sig hittills skulle jag gissa.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hell yeah! Hoppas man får reda på lite mer om spelet, så pepp på Elden Ring!

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

From har aldrig gjort mig besviken förut så ser sjukt mycket fram mot detta

Dark souls 2?

Medlem
Skrivet av employed:

Dark souls 2?

Ds2 må vara sämsta Souls-spelet men ändå bättre än de flesta andra spel.

Medlem
Skrivet av employed:

Dark souls 2?

Även om det är deras klart svagaste Soulsborne-spel (troligtvis pga. att Miyasaki gjorde Bloodborne under utvecklingen) springer Dark Souls 2 ändå i cirklar runt alla andra spel i genren som inte är utvecklade av From (enligt mig).

Medlem

Håller med ovanstående gällande Dark Souls 2. Det må vara en gnutta oslipat här och där, en del oinspirerade bossar, men fortfarande ett riktigt bra spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

DS2 är ju From's svagaste men det är ju inte ett dåligt spel?
Personligen så avslutade jag det åtminstone, vilket är mer än vad jag kan säga om DS3, efter så otroligt många timmar i DS1 och DS2 kände jag att jag hade tröttnat när jag väl kom till DS3, upplevde det inte ens som lite svårt så spelade faktiskt inte färdigt det. Men det blir väl så när man lagt ner många av ens lediga timmar i DS1. Menar inte att DS2 är bättre, menar på att jag hade fått nog med DS när DS3 kom, var inget spännande.

Tyckte dock Sekiro var otroligt roligt i jämförelse, mycket bättre än DS3, kändes fräscht.
Lite mer utmanande med, DS3 var alldeles för enkelt när man har mycket DS erfarenhet.
(Iaf den biten jag spelade innan jag tröttnade.)

1
Skriv svar