Kvällssnack: Vad borde Dice göra istället för Battlefield?

Medlem

Pinball Dreams 2020

Avstängd

Fortsätt med Battlefield. Tona ner arcade gameplayet och kör en simcade (likt bf2). Större Maps och fler spelare per server (128 v 128 eller kanske 256 v 256). Bort med alla gamemodes och maps som fokuserar på litet antal spelare 10v10 och liknande. Conquest är det som gör BF.
Tillbaka med större fordon som spelare kan köra och turrets från bf1942 (hangarfartyg, ubåtar, stridsfartyg, stationära "kanonbunkrar", stationära AA och AT).
Tillbaka med commander från bf2.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

@Walter Bishop:

Star Citizen

Levande projekt som hela tiden utvecklas och som känns spännande att ta del av. Spelet är i Alpha stadiet så du har gott om tid på dig att lära känna "the verse", köpa lite skepp, ta lite screenshots, klaga i spectrum på det ena och det andra samtidigt som du hänförs av friheten att kunna flyga vart du vill samt landa på diverse planeter, månar, rymd stationer.

Mycket är såklart inte implementerat, men det är väldigt roligt att följa utvecklingen och CIGs ambitioner med spelet är skyhöga.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

Skulle inte vara fel med ett Battlefield HELT UTAN upplåsningsbara vapen så som bf1942..
Utan mer skillbased.
För det dödar spelet totalt. För en nybörjare som kommer in nu.. Den har inte mycket till chans i spelet. Så då tappar dom intresse och drar till något annat.

Släppa nya banor till spelen istället lite oftare som är gratis
Då alla DLC delar som släpps delar upp communityn och förstör mer än det ger i spelet.

Försök nya gamemodes i det.
Typ rundbaserade ala cs stil (E-sport) 10 vs 10 demolition uppdrag på kartorna. typ SOE vs germans eller något sånt.

Kanske 10 vs 10 dogfight läge (INGA UPPGRADRINGSBARA SAKER BARA SKILLBASED).
Både rundbaserat (E-sport kanske) och DM läge..

Rundbaserade läget kanske kan köras med att de försöka skjuta sönder några radartorn, eller strafingrun på flygfält där dom ska förstöra ett antal flygplan, tågstation där dom ska skjuta sönder tågvagnar eller något sånt och de försvarande ska hålla tillbaka dom.
Battle of Britain stil.
Flygstrid över östra fronten.

Men det viktigaste är att få bort upplåsningsdelarna och uppdelningen av communityn beroende på dlc hanteringen.

Medlem

Jag tyckte bf 2142 var ett asnice spel som ja upptäckte för sent. Skulle va nice om dem gjorde en uppföljare på det mef fler abilities och uppgraderingsbara mechar o både små o gigantiska fordon.

Sen diggade jag bf4 när man hade en sniper som laser taggade fordon så man kunde ge dem en javelin i häcken
Var sån grym pacing i det och så mkt alternativ och val när det kom till gear o då som man tog med sig. Jag har haft lite kul i bf v men jag tröttnar på att flygen känns som att styra ett badkar och att 3d spotting är borta frustrerar ibland. Saknar dock inte thermal scoping

När jag körde battlefront 2s story del äldkade jag det lilla man fick där. Om Dice skulke göra nåt sånt i battlefield miljö fast 3 x mer speltid o sen slänga på alla tdm, conquest mode m.m på det så skulle det kunna bli asnice. Sen en level editor och mod verktyg. Tycker att dem ämdå byggt i sin frostbite motor rätt länge nu så borde ju gå att få någorlunda halvbra community tools från Dice nu?

Medlem
Skrivet av pazu:

DICE, jag vet att ni läser detta så lyssna noga:

1. Tredjeperson
2. Ingen respawn. Dör man så dör man.
3. Långsammare rörelser och sikte (tänk The Last Of Us)

Dessutom skulle jag vilja se spelat ha en extra, "premium-läge" där varje liv kostar $10. Jag vill att alla 64 spelarna ska ha betalat $10 var så att matchen blir seriös, intressant och spännande. ALLA i vinnande laget får "tillbaka" sitt liv även om enstaka spelare dog under matchen. Förlorade laget så förlorar alla sina liv, även om individuella spelare inte dog under matchen. Jag är beredd att betala för den sortens upplevelse flera gånger i månaden men ingen har skapat ett bra spel, plattform och tjänst som erbjuder det.

Ni kan tacka mig senare.

1.) Aldrig tredjeperson, kolla pubg.. Dom ligger under fönster och kan se ut.. Helt värdelöst. Du ska riskera något för att vinna något.
2.) Rundbaserat?
3.) Absolut
Premiumläge är inge bra idé då det delar upp communityn mer, och ju mer det delas upp.. Desto mindre spelare spelar på samma servrar tillsammans och det blir en spiral neråt med att folk har svårt att hitta servrar med folk.. Så dör det ut fortare.

Medlem

Dice! BF VR till alla plattformar men ser helst till min Oculus Quest!!! Det finns inget annat alternativ! Sen kan ni göra alla världskrig igen till VR. Klappat och klart.

Medlem

@DrAg00nEn: Agreeeeeed!!


signatur

cags

Medlem

En sak som jag alltid saknat från svenska spelstudior har varit ett fläskigt rollspel, gärna med en svensk prägel såsom Witcher har en polsk touch. Vi producerar så sjukt mycket spel, men aldrig AAA-rollspel. Jag vet inte om DICE vore bästa studion för det eftersom deras SP tenderar att vara rätt kassa, men de har säkert den tekniska expertisen för att skapa ett stort spel och namnigenkänningen för att kunna locka till sig den talang de saknar. Kanske skulle de kunna få en assist av Bioware den här gången, i stället för att hela tiden vara de som assisterar Bioware.

Sedan behöver ju rollspelet inte helt kasta bort deras etablerade talanger. Gör en rymdpangare eller något.

Medlem
Skrivet av Ercarret:

En sak som jag alltid saknat från svenska spelstudior har varit ett fläskigt rollspel, gärna med en svensk prägel såsom Witcher har en polsk touch. Vi producerar så sjukt mycket spel, men aldrig AAA-rollspel. Jag vet inte om DICE vore bästa studion för det eftersom deras SP tenderar att vara rätt kassa, men de har säkert den tekniska expertisen för att skapa ett stort spel och namnigenkänningen för att kunna locka till sig den talang de saknar. Kanske skulle de kunna få en assist av Bioware den här gången, i stället för att hela tiden vara de som assisterar Bioware.

Sedan behöver ju rollspelet inte helt kasta bort deras etablerade talanger. Gör en rymdpangare eller något.

Ja, vi svenskar har mycket historia vi skulle kunna basera ett rollspel på. Man skulle kanske kunna göra ett under Birger Jarls tid, Gustav Vasas, eller strax efter Gustav II Adolfs död där man startar som en soldat mitt under slaget i Lutzen och sen fortsätter framåt under Axel Oxenstiernas direktiv.

Annars kan dom alltid få göra Midtown Madness 4, Rallisport Challenge 3 eller kanske S40 Racing 2, STCC 3.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

MEG
Medlem

Vad borde Dice göra istället för Battlefield?
Svar: Ett bra spel.


signatur

Death is only the beginning

Frilansare
Skrivet av Dumlen:

Ja, vi svenskar har mycket historia vi skulle kunna basera ett rollspel på. Man skulle kanske kunna göra ett under Birger Jarls tid, Gustav Vasas, eller strax efter Gustav II Adolfs död där man startar som en soldat mitt under slaget i Lutzen och sen fortsätter framåt under Axel Oxenstiernas direktiv.

Annars kan dom alltid få göra Midtown Madness 4, Rallisport Challenge 3 eller kanske S40 Racing 2, STCC 3.

Haha! Älskar att det är antingen ett rollspel efter Gustav II Adolfs död där man startar som en soldat mitt under slaget i Lutzen och sen fortsätter framåt under Axel Oxenstiernas direktiv. Eller Midtown Madness Jag är helt på din planhalva här.

Medlem
Skrivet av noyart:

Du hade mig vid Arma 3, men förlorade mig vid konsol. Inte för jag har något i mot konsoler, men personligen har jag sjukt svårt att se hur ett spel så avancerat när det kommer till spelets kontroller osv till konsol där du har vadå 8 knappar och 2 joysticks om ens det? Eller vad menar du med ta en titt på arma 3?

Annars så är väl BF serien helt okej överlag? Visst var lite lite content i 5an vid release men har känsla att det mest är MTX delen som förstör allt. Om de ska MTX så måste de även ha lägga dit massa onödig grinding som bara känns meh. Men som finns där för du ska känna sugen att lägga pengar på köpa skit istället.

Kan inte minnas någonstans att jag skrev att det skulle vara lika många knappkombinationer som Arma 3 eller att dem skulle göra ett exakt Arma 3 till konsol...?

Jag skrev att jag önskar att dem gör en milsim och att dem skulle titta på Arma 3.
Trött på alla elit PC kids som hela tiden skall tjata om PC och att inga spel fungerar på konsol.
Far cry? Japp.. På konsol.
Crysis? Japp på konsol.
Ofp cold war? Japp... På konsol.
DayZ?... Ja jamen.. På konsol.
Pubg?... Jadå... På konsol.
Hunt showdown?... Mmm.. På konsol.
Subnautica?... Nämen.. På konsol.
The forest?.. Jo visst fan... På konsol.
Osv osv osv osv osv osv osv.....

Näää... Spel på PC kan absolut inte komma till konsol så det så.

Konsoler tar över. Det finns över 150 miljoner xbox/ps4 spelare och det blir bara fler och fler. Nästa generation konsoler under Q3 2020 kommer innebära ytterligare ett par miljoner fler konsolägare.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag vill se ett rollspel ala Elder scrolls i svenska naturen, för att frostbite motorn ritat upp så vackra miljöer.

Medlem

Sparka ut EA, nytt bf2142 och bc3.


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

Medlem

Ett nytt Ground Control kanske?

Medlem

Samma resurser som de har till Battlefield till ett survival horror spel som dayz fast djupare vore intressant

Medlem

Battlefield 3 2.0 vore tacksamt.
Om mina minnen inte sviker mig totalt så hade jag nog varit nöjd med BF3 i nya grafikmotorn. Älskar BF3 <3

Medlem
Skrivet av Zenox:

Göra om BF3 med snyggare grafik inkl levolution, vapensystemet från 4an och ta in de mest spelade banorna från hela serien fast anpassade. Och se över anticheat.

Du beskrev precis BF4 ;d

Medlem
Vad göra

1. Spelen är för snabba numera för mig och tror för all som började spela för en så 20 år sen så det måste just finnas miljoner vuxna som faktiskt vill spela med ett inteligent Ui och långsamare spel . 2 Ålder närsynhet gör att glare/blur/fog måste göra ett avkall i spelen 3. realitisk hitbox även om det tvingar servar till högre bandvidd .4 Dumpa usa ledda VOICE ACTING STUDION , ea's crap hörs ända till svergie därifrån och är osmaklig för de flest utanför usa .5 Back to basic - gigantiska banor typ 1942 nu ännu större -eller köp den där gamla ww2 online spelet med banor i realstorlek och hela ww2 kriget är sen i ett spel på månadsbasis (hypotetiskt) 6 .Battelfield kommer ut för ofta för mej och med EA som stänger servar gör det extra ointressant med nån yttligare battlefield för mej (1942 , BF2 ,Heroes ( 3 accounts ) , BF4 , Stormfront 1( ej aktiverad) )

Medlem

Ingenting. Trött på alla lootboxar och annat trams. Så länge de ligger hos (med) EA lär det ju aldrig bli nån skillnad.

Medlem

Jag är en kluven fan sen 1942. BF2 var min favorit, sen gick det utför. BF4 fastnade jag för igen. Hoppades för mycket på BF1, och blev mest besviken på mina höga förhoppningar. Spelat en hel del BFV. Fantastiskt att dom slopade DLC-kostnaden. Nu är jag så gammal att jag givit upp hoppet, då jag tror alla FPS framöver kommer vända sig till ungdomar med esport-ambitioner, där en som jag inte hinner med. Ja jag är bitter.

Medlem
Skrivet av 413X:

För mig är Battlefield ett spel som spelas av tonåringar som inte hunnit spela så mycket och som inte inser att det finns bättre spel. Spelets idé är att ha ostrukturerat kaos i två lag vilket ger en arkadkänsla där ens död har mycket liten betydelse.

Njae... kanske de två senaste. Men som 47 årig spelveteran håller jag inte med om att det är bara tonåringar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Haha! Älskar att det är antingen ett rollspel efter Gustav II Adolfs död där man startar som en soldat mitt under slaget i Lutzen och sen fortsätter framåt under Axel Oxenstiernas direktiv. Eller Midtown Madness Jag är helt på din planhalva här.

Ja, då har dom ju 2 alternativ iaf Sedan så gjorde dom ju bra och roliga bilspel förr, tycker dom kunde fortsatt någorlunda på den banan.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ifall de inte lyckas eller vill satsa på något helt nytt å fräscht så kan de åtminstone kryssa för dessa checkboxes inför deras nästa Battlefield:

1. Sänka tempot från 300km/h till 25-50km/h.
2. Återvänd till stora banor såsom BF1942 och BF2.
3. Ge upp "Levolution" och väderskiftningar.
4. Dämpa fetishen för feta orealistiska lensflares, hysterisk Bloom & DoF.
5. Skippa långa och onödiga animationer.
6. Fixa sin jävla trasiga överhypade spelmotor och alla konstiga ideer de har med "Windows10-doftande menyer".
7. Helt och hållet skita i kosmetiska saker såsom vapenskins och sånt tjafs.
8. Fokusera på vad som gör gameplayet KUL.
9. Undvika att klanta sig lika kungligt som med BFV - "Don't buy the game." (Skrattade högt när man såg reklamspottar på Twitter som löd "Led dina styrkor till seger billigare, BFV nu på REA", inte alls långt efter release).

Jag är ingen jättetrogen BF spelare själv, men har lirat en del Battlefield 2 på LAN och jag måste säga att det är just 2an som helt klart har varit roligast av alla BF titlar jag testat.

En sak är dock säker. Att de garanterat ska skita i att försöka göra ett till Mirror's Edge. Större besvikelse till spel har jag nog aldrig skådat... ja ok.. MGSV var värre då.

Medlem

Börja på något nytt och göra BfBC3 i Vietnamn så klart!

Avstängd

Lägga ner. Dice finns inte längre, det är EA hela vägen. Finns absolut ingenting bra med DICE längre. Senaste bra var Bf4, vilket hade massor av problem trots det.

Medlem

Jag skulle vilja se något helt nytt, eventuellt en uppföljare till EAs Syndicate som jag tyckte hade potential. Om vi snackar Star Wars hade ett nytt Republic Commando varit kul att se tillika ett nytt X-Wing.

Medlem

Skulle det inte vara coolt med ett Battlefield: Warhammer 40K? om de fick licens.
Och det jag vill uppleva är detta:

https://www.youtube.com/watch?v=RtAH7kGEqic

Från introt till gamla Dawn of War.


signatur

cags

Medlem

Dom får satsa på moderna spel inte gå till baks till 1900-talet ser vara fattigt ut. En av bästa spelen är Battlefield 3 och 4. Kanske göra om dom med mer realistisk grafik och nya vapen. Kanske nytt sätt att spela some left4dead.

Skriv svar