Rocket League skrotar slumpmässiga lootlådor

Robot
Rocket League skrotar slumpmässiga lootlådor
Medlem

Bra men har jag förstått det rätt att vissa visar innehållet du köper men för att få en ny loot låda så måste du köpa den som kanske inte har det du vill ha. I så fall är det väl i princip samma sak fast du måste göra två köp.

Samma problem finns kvar men man måste köpa skräp för att eventuellt få köpa något bra senare.

Är det detta system de tänker införa?

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Bra men har jag förstått det rätt att vissa visar innehållet du köper men för att få en ny loot låda så måste du köpa den som kanske inte har det du vill ha. I så fall är det väl i princip samma sak fast du måste göra två köp.

Samma problem finns kvar men man måste köpa skräp för att eventuellt få köpa något bra senare.

Är det detta system de tänker införa?

Yes stämmer, valve har gjort så med något av deras spel. Vågar inte svära men man kan se två lådor framåt och se vad man kommer få. Kommer få många att köpa tre lådor för att få den saken man vill ha.

Gen
Medlem

Kan de inte bara slänga ut allt som direktköp? Varför krångla till det?

Medlem
Skrivet av Gen:

Kan de inte bara slänga ut allt som direktköp? Varför krångla till det?

För att om du kan köpa precis det du vill så behöver du inte gå igenom +30 lådor av blått och lila innan du kanske får det du vill ha av de +50 olika kombinationer av färger och/eller certifiering.

Medlem
Skrivet av Gen:

Kan de inte bara slänga ut allt som direktköp? Varför krångla till det?

Troligen för att de inte kan sätta det pris de vill ha för en item utan att riskera att bli kallade för idioter, bättre att sätta ett lågt pris på lådor som folk köper hejvilt av.


signatur

Styret upp och däcken ner

Gen
Medlem
Skrivet av Winzi:

För att om du kan köpa precis det du vill så behöver du inte gå igenom +30 lådor av blått och lila innan du kanske får det du vill ha av de +50 olika kombinationer av färger och/eller certifiering.

Skrivet av Ellakk:

Troligen för att de inte kan sätta det pris de vill ha för en item utan att riskera att bli kallade för idioter, bättre att sätta ett lågt pris på lådor som folk köper hejvilt av.

Fortnite har väl inga lootlådor tex och eftersom Epic Games numera äger Psyonix (vad jag minns) så tänkte jag att det kanske börjar röra sig åt det hållet.

Inaktiv

Ett pyttelitet steg i rätt riktning

Medlem
Skrivet av Gen:

Fortnite har väl inga lootlådor tex och eftersom Epic Games numera äger Psyonix (vad jag minns) så tänkte jag att det kanske börjar röra sig åt det hållet.

Just nu är dem fortfarande rätt luddiga om vad det faktiskt kommer bli för system, för "random" kommer med allra störta sannolikhet fortfarande vara kvar, bara att du kommer se vad för "random" det är.

Annars läs lite mer i länken här nedan där Psyonix svarat på en del frågor:

https://www.reddit.com/r/RocketLeague/comments/cmu0nf/crates_...

T.ex:
Lådor och nycklar kommer försvinna ur ditt förråd i höst/vinter när detta går live och kommer ersättas något av "liknande värde" (troligen in-game valuta).

Annars kan man om man orkar lyssna på JonSandman här: https://www.youtube.com/watch?v=7Quzq1hTRu8
Han tar fram både positiva och negativa saker med detta och hur det verkar komma att bli, samt att han tar upp potentiella sätt de kan komma att hantera de olika färg och certs det finns.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Bra men har jag förstått det rätt att vissa visar innehållet du köper men för att få en ny loot låda så måste du köpa den som kanske inte har det du vill ha. I så fall är det väl i princip samma sak fast du måste göra två köp.

Samma problem finns kvar men man måste köpa skräp för att eventuellt få köpa något bra senare.

Är det detta system de tänker införa?

För mig är detta i princip samma sak, köpa slumpmässiga föremål eller betala för att se nästa slumpmässiga föremål.
Om något känns det vidrigare då det känns som ett uppenbart försök att bara komma runt lagstiftningen utan att ta någon hänsyn till varför lagstiftningen faktiskt börjar hända.

1
Skriv svar