Pirate Bay stäms ..igen?

Pirate Bay stäms ..igen?

signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Såg det också.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

hmm.. blir väl intressant vad detta kan leda?

Skrivet av Aftonbladet:

"Även Black Internet AB, The Pirate Bays internetleverantören har stämts.

De tillhandahåller själva internaccessen till de The Pirate Bay och medverkar också till spridningen av verken.

Enligt stämningen så står The Pirate Bays servrar hos företaget."


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Dumpa skitsidan bara.

Medlem
Skrivet av Detrol:

Dumpa skitsidan bara.

This.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Citat:

Advokat Monique Wadsted tror att chanserna är mycket goda att tingsrätten kommer gå på hennes och filmbolagens spår.

Med tanke på vilka dommare som sitter där så har hon säkert rätt.

MFC
Medlem

Istället på att utveckla tjänster så slösar man på advokatkostnader o mutor.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Citat:

Avsändare är flera stora amerikanska filmbolag, som bland annat Disney och Universal.

Disney har det inte lätt nuförtiden när t.o.m. deras egna kreationer är pirater.

Det är tur att de fortfarande har en figur som representerar dem.

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Citat:

Avsändare är flera stora amerikanska filmbolag, som bland annat Disney och Universal.

Disney har det inte lätt nuförtiden när t.o.m. deras egna kreationer är pirater.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00977/kalle1...

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00977/kalle2...

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00977/kalle3...

Det är tur att de fortfarande har en figur som representerar dem.

http://scrapetv.com/News/News%20Pages/Business/images/scrooge...

På tala om det


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Alltså, killarna har inga pengar som de kan komma åt. The piratebay drivs väl inte längre från sverige och kan lugnt drivas av andra personer bakom kulisserna när industrin endast fokuserar på dessa individer som antagligen inte bryr sig längre om dom får betala ett par till miljoner tackvare att dom snart kan bli skyldiga att betala det löjliga skadeståndet på 30 miljoner.

Så det är väl helt omöjligt att få dom att sluta driva the piratebay eftersom dom kan hålla igång apparaten utan deras egna tillgångar. Så ser faktiskt inte syftet med detta mer än att försöka skrämma dessa pojkar.

Inaktiv
Skrivet av Fairfax:
Citat:

Advokat Monique Wadsted tror att chanserna är mycket goda att tingsrätten kommer gå på hennes och filmbolagens spår.

Med tanke på vilka dommare som sitter där så har hon säkert rätt.

Hon är en av de i särklass sämsta advokater jag sett. Går jury och domare på den linan osar det mutor och annat lång väg. Undrar bara om jag blir stämd för den åsikten.

Det med att utveckla tjänster istället för att syssla med mutor och annat tycker jag också ...


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

hela grejjen är ett stort skämt och borde aldrig dragits till domstol
Och sen hur det har behandlats av domare och andra gör ju inte att man kan lita på rättssystemet heller, dem sa visserligen att Nordström eller vad han heter inte var jävig men ja tror nog många inte håller med där för fem öre.

Medlem
Skrivet av ace84:

hela grejjen är ett stort skämt och borde aldrig dragits till domstol
Och sen hur det har behandlats av domare och andra gör ju inte att man kan lita på rättssystemet heller, dem sa visserligen att Nordström eller vad han heter inte var jävig men ja tror nog många inte håller med där för fem öre.

Ja.
Palla att hålla på att dra lagbrott in för domstol.
Bort med allt vad domstolar och lagar heter.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Alltså, killarna har inga pengar som de kan komma åt. The piratebay drivs väl inte längre från sverige och kan lugnt drivas av andra personer bakom kulisserna när industrin endast fokuserar på dessa individer som antagligen inte bryr sig längre om dom får betala ett par till miljoner tackvare att dom snart kan bli skyldiga att betala det löjliga skadeståndet på 30 miljoner.

Så det är väl helt omöjligt att få dom att sluta driva the piratebay eftersom dom kan hålla igång apparaten utan deras egna tillgångar. Så ser faktiskt inte syftet med detta mer än att försöka skrämma dessa pojkar.

Men pirate bay har ju blivit sålt skulle det inte bli lagligt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Alltså, killarna har inga pengar som de kan komma åt. The piratebay drivs väl inte längre från sverige och kan lugnt drivas av andra personer bakom kulisserna när industrin endast fokuserar på dessa individer som antagligen inte bryr sig längre om dom får betala ett par till miljoner tackvare att dom snart kan bli skyldiga att betala det löjliga skadeståndet på 30 miljoner.

Så det är väl helt omöjligt att få dom att sluta driva the piratebay eftersom dom kan hålla igång apparaten utan deras egna tillgångar. Så ser faktiskt inte syftet med detta mer än att försöka skrämma dessa pojkar.

Men pirate bay har ju blivit sålt skulle det inte bli lagligt.

Piratebay är INTE sålt förrens alla papper är underskrivna.

Man har gått ut med att man har för AVSIKT att köpa piratebay. Inte att man HAR köpt upp piratebay.

Läsföreståelse pretty please :3


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av ace84:

hela grejjen är ett stort skämt och borde aldrig dragits till domstol
Och sen hur det har behandlats av domare och andra gör ju inte att man kan lita på rättssystemet heller, dem sa visserligen att Nordström eller vad han heter inte var jävig men ja tror nog många inte håller med där för fem öre.

Ja.
Palla att hålla på att dra lagbrott in för domstol.
Bort med allt vad domstolar och lagar heter.

Den första dommen är ju överklagad. Vore det inte då bättre att vänta tills den är avgjord innan man drar igång en precis likadan process. Det enda man åstadkommer nu är att låsa upp resurser som säkert skulle kunna användas till något bättre.

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av ace84:

hela grejjen är ett stort skämt och borde aldrig dragits till domstol
Och sen hur det har behandlats av domare och andra gör ju inte att man kan lita på rättssystemet heller, dem sa visserligen att Nordström eller vad han heter inte var jävig men ja tror nog många inte håller med där för fem öre.

Ja.
Palla att hålla på att dra lagbrott in för domstol.
Bort med allt vad domstolar och lagar heter.

Den första dommen är ju överklagad. Vore det inte då bättre att vänta tills den är avgjord innan man drar igång en precis likadan process. Det enda man åstadkommer nu är att låsa upp resurser som säkert skulle kunna användas till något bättre.

Okey...nu ska vi se om jag följer dig rätt här.
Man ska alltså låta ett rättsfall vänta för att det är en överklagan under handläggning?

Låter jävligt skevt. Lagen är glasklar. Det är inte lagligt att utan upphovsärttsinnehavarens tillstånd att gratis dela ut musik och film.

Och definiera gärna "viktigare" mål.
Själv tycker jag att ekonomisk prottslighet och rattfylleri är jävligt viktiga.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Okey...nu ska vi se om jag följer dig rätt här.
Man ska alltså låta ett rättsfall vänta för att det är en överklagan under handläggning?

Låter jävligt skevt.

Vad jag menar är att det vore bättre att vänta tills det finns ett prejudikat att luta sig mot. Som det är nu kommer det inte leda någonvart förän det första målet är avklarat.

Citat:

Lagen är glasklar. Det är inte lagligt att utan upphovsärttsinnehavarens tillstånd att gratis dela ut musik och film.

Nej, lagen är inte glasklar. Hade den varit det hade vi inte haft så många diskusioner och turer kring detta.

Citat:

Och definiera gärna "viktigare" mål.
Själv tycker jag att ekonomisk prottslighet och rattfylleri är jävligt viktiga.

Rattfylleri, som du själv nämner, är ett bra exempel. Egentligen alla mål där det går att nå ett beslut inom en snar framtid och speciellt sådana där det verkligen finns en bevisad skada.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Vad jag menar är att det vore bättre att vänta tills det finns ett prejudikat att luta sig mot. Som det är nu kommer det inte leda någonvart förän det första målet är avklarat.

Må så vara. Det kallas taskig tajming

Skrivet av Fairfax:

Nej, lagen är inte glasklar. Hade den varit det hade vi inte haft så många diskusioner och turer kring detta.

Men snälle söte jesus.
Vart ser du i Lag 1960:729 oklarheter i vad som gäller?

Skrivet av Fairfax:

Rattfylleri, som du själv nämner, är ett bra exempel. Egentligen alla mål där det går att nå ett beslut inom en snar framtid och speciellt sådana där det verkligen finns en bevisad skada.

Avd; No shit sherlock.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Dom amerikanska företagen försöker väl tjäna så mycket pengar som det bara går nu ur pirate bay.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Fairfax:

Nej, lagen är inte glasklar. Hade den varit det hade vi inte haft så många diskusioner och turer kring detta.

Men snälle söte jesus.
Vart ser du i Lag 1960:729 oklarheter i vad som gäller?

Det måste varit glasklarheten som gjorde att brottsrubriceringen ändrades under tiden TPB-rättegången pågick.

Skrivet av Nestor:
Skrivet av Fairfax:

Rattfylleri, som du själv nämner, är ett bra exempel. Egentligen alla mål där det går att nå ett beslut inom en snar framtid och speciellt sådana där det verkligen finns en bevisad skada.

Avd; No shit sherlock.

Nu förstår jag inte. Om mitt svar var så självklart, varför ställde du frågan?

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Det måste varit glasklarheten som gjorde att brottsrubriceringen ändrades under tiden TPB-rättegången pågick.

Asså... det berodde ju på att bevisläget ändrades under rättegångens gång.
Det är inget ovanligt eller unikt what so ever.

Lagen är glasklar. I det fallet du pratar om var det bevisläget som var oklart.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Piratebay sprider ingen information själva, bara vart det går att hitta, glasklart?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Piratebay sprider ingen information själva, bara vart det går att hitta, glasklart?

Har jag påstått annat?
Jag har int ens snackat om huruvida PB var skyldiga eller inte.

Sen kan man ju diskutera huruvida olika former av informationsspridande är mindre olaglig än annan.
JA, det finns former av onformationsspridning som är olaglig. Jag ser inga konstigheter i att få torrentfiler som möjliggör nerladdning klassade som olaglig informationsspridning.

Jag påpekade att jag inte ser några oklarheter i Lag 1960:729 som kan tolkas som att det är OK att sprida upphovsrättsskyddat material utan upphovsrättsinnehavarens godkännande.

Om en hoper upphovsrättsinnehavare vill utnyttja sin lagstadgade rättighet att stämma PB, så får de göra det.

Var det något mer?


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

Nestor måste vara den argaste snubben på FZ och PCGAMER.

Medlem
Skrivet av Jiggaren:

Nestor måste vara den argaste snubben på FZ och PCGAMER.

Inte bara det! Han har Haddock som avatar medans han heter Nestor... oacceptabelt!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Pengahungriga. Dom ser att det funkade förra gången (även med svag bevisning) Så dom vill väl mjölka ut lite mer.

Medlem
Skrivet av Exeron:

Inte bara det! Han har Haddock som avatar medans han heter Nestor... oacceptabelt!

Japp. Tycker alla ska använda sina egna unika nick och endast bilder på sig själva.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Folk som håller på med Piratebay är samma sorts folk som har yahoo-toolbars (minst tre) i explorer, MSN som startsida, har en mailadress med kommer inte ihåg den just nu och som har en kompis eller släkting som är bra på data.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Folk som håller på med Piratebay är samma sorts folk som har yahoo-toolbars (minst tre) i explorer, MSN som startsida, har en mailadress med kommer inte ihåg den just nu och som har en kompis eller släkting som är bra på data.

Piratebay är ju bara sååå mainstream asså.


signatur

Dryg och bitter.

12
Skriv svar