MechWarrior 4 numera gratis

Robot
Medlem
MechWarrior 4 numera gratis

nostalgi /drool

Medlem

Så fruktansvärt bra spel. Installerat det så många gånger genom åren, och spelat igenom både singel och multiplayern med Mechteks nya mechs.... Självklart ska den upp på hårddisken igen!

Medlem

Så hur får man deras steamkopia att ladda ner spelet? .. fan vad trött man blir ..

Medlem

Steamkopia? finns spelet på steam eller what?


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Blir långtråkigt i längden, men kul på sin tid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Hittar inget MW4 på steam så vet inte vad han fummlar om...
Och steam kan bara ta vissa spel ändå som du köpt i affär:

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7480-wusf...

Man kan ju alltid lägga till det som "non-steam game" iallafall
Men nu blir det tankeli-tank och sedan *STAMP STAMP STAMP RATATATATA PEW PEW STAMP BOOM* etc...

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Steamkopia? finns spelet på steam eller what?

Nej, han menar med Steamkopia att man använder MekTeks egna nedladdningsplattform som kallas MTX. Du laddar ner och installerar ditt spel med hjälp utav den.

Ashäftigt spel, man blir lite taggad inför Mechwarrior (5). Bara jobbigt med de lite gammaldags kontrollerna som man måste hålla på och fippla runt med för att de ska passa dagens mer moderna upplägg.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Snygg gratis release.

"Please place Disc 2 of MechWarrior 4: Mercenaries into the drive"

Man tankar med MTX och dom har inte lyckats fixa sin egna crack. XD


signatur

Star Citizen - Swedish Umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Sweumb på RSI
Sweumb Discord

Medlem

Se till at ha mw4 uppdaterat till senaste versionen 51.03.01.0020.

Sen finns det ju Crysis moddet MechWarior Living Legends.
Beta Launch Trailer
Unmissable Mods Month: MWLL

MWLL van även "Best Multiplayer Mod of the Year" på moddb.com.

Dock fins det en del balans problem i nuvarande beta versionen som kommer bli löst till v0.3. samt att där kommer extra banor och spel lägen.

PS FZ, skriver jag något i snabbsvar och klickar svara vill jag att den skall posta det, inte ta bort det och visa en tom inläggsruta i ett nytt fönster. :evil:

Medlem

Så otroligt grymt spel!
Måste tanka nu!!!!!

Medlem

Lättaste sättet att ladda ner spelet är att starta nedladdningen i MTX (också kallat den fula steam-kopian).
När den har börjat laddat ner så stänger du ner MTX och går sedan in i C:/Program Files/mektek/MTX/temp/games/torrents. Där kommer du hitta torrenten till MW4, öppna bara denna i uTorrent eller något annat fungerande torrent-program. När du har laddat ner MW4 så startar du MTX och väljer File -> Open och öppnar MW4. Sedan så är det bara att installera och patcha två gånger (detta kan du göra med MTX eftersom patcherna är ganska små).
Sedan så är det klart

Medlem

men seriöst, de kör med en klient som är en torrent klient, släpp då spelet på Piratbukten tillsammans med patchar så skulle det nog fungera (inte bättre utan bara fungera).

Klienten hoggar ner min burk iaf (slutar att svara osv) och när man väl försökt installera spelet så skiter det sig vid patchningar (den sista patchen ska tydligen fixa "Insert CD" problemet) och att ändra .reg filen hjälper inte

Kul dock att ha stött på ett program som suger mer än itunes vilket jag inte trodde var möjligt


signatur
Medlem

Om ni vill använda ex uTorrent för att tanka ner filen så finns .torrent-filen i följande mapp:
X:\Mektek.net\MTX\temp\games\torrents

Få se om man kommer ihåg alla var alla knapparna finns, var ett tag sedan man lirade det.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

För mig kraschar det när jag försöker starta spelet. Lite synd. Dock tycker jag att MW3 är betydligt bättre än 4an, så det hade varit schysst med en fan-mod av det så det fungerade bättre på dagens datorer.

Pansarknekt
Skrivet av Wartex:

För mig kraschar det när jag försöker starta spelet. Lite synd. Dock tycker jag att MW3 är betydligt bättre än 4an, så det hade varit schysst med en fan-mod av det så det fungerade bättre på dagens datorer.

Japp 3an rockade. Mer krut i mechsen och grymmare handling.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Ää jag ger upp med MTX versionen, dessutom så tar Norton deras installer för en trojan varje gång jag uppdaterar spelet vilket gör att jag får installera om rubbet.
Dammar av CD-skivorna igen, funkar trots åldern perfekt på min dator med Win7.

Varför kunde de inte gjort som EA/Westwood och släppt CD-skivorna som ISO filer som de gjorde med C&C serien...


signatur

How can we win when fools can be kings?

1
Skriv svar