Sean Murray talar om vad som är nytt i No Man's Sky Beyond

Robot
Sean Murray talar om vad som är nytt i No Man's Sky Beyond

Mjölka rymdkor med upp till 31 andra spelare i multiplayer.

#Hello-games, #No-mans-sky-beyond, #Sean-murray, #nyhetstips


Medlem

Säga vad man vill, men jag tycker han visat att var seriös och vill rätta till all kritik han fick vid release.
Han må ha varit klantig och en lögnare då (eller vad som du ledde till den dåliga releasen) - men han jobbar på återupprättelse.
Fan inte ofta man sett det inom spelindustrin.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag har installerat om spelet nu, blir intressant. Tror det kan bli en hit för de som har VR.

Skribent
Skrivet av Fulci:

Jag har installerat om spelet nu, blir intressant. Tror det kan bli en hit för de som har VR.

Ja det ska helt klart bli intressant. Är inget jätte-fan av spelet som så, men VR kan nog tillföra väldigt mycket.

Medlem

Jag har spelat NMS fram och tillbaka sen releasen, har alltid gillat stämningen. Men kanske inte alltid gillat gameplayet. Det tycker jag dem dock ordnat upp iom releasen av Next. Jag hoppas just pga stämningen i spelet att VR-delen kommer bli väldigt uppslukande. Jag har dock bara en PSVR, så får se hur bra det kommer gå.

Medlem

I samma galax denna gång?

Medlem
Skrivet av Spiff:

I samma galax denna gång?

Upp till 32 spelare, och nya hubben är gemensam för alla som jag förstod det.

Medlem

"Snarare än svävande ljusbollar ser man nu även de faktiska karaktärsmodellerna."

Detta har varit möjligt sedan tidigare.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Skribent
Skrivet av DitroX:

"Snarare än svävande ljusbollar ser man nu även de faktiska karaktärsmodellerna."

Detta har varit möjligt sedan tidigare.

My bad, fixat.

Medlem

Han har verkligen bättrat på sin image, hatten av för honom.

Medlem

De ska definitivt ha beröm för att de hållit fast vid spelet och fortsatt att utveckla det till vad det är nu, enormt stor skillnad mot första releasen. Spelet har förbättrats på alla punkter, missions och story har putsats och utvidgats, miljöer har förbättrats, nya features som basbyggande med egna missions, möjligheten att skaffa ett stort fraktskepp och kunna bygga en bas på det, kunna bygga upp en flotta, osv. I mångt och mycket är det ett helt omgjort spel med mycket mer innehåll.

Har spelat över 600 timmar från första release och fått ut mycket nöje hela tiden och det har bara blivit bättre för varje uppdatering så ser helt klart framemot denna uppdatering och vad nytt den kommer innehålla.

Som jag ser det så är det ingen tvekan att spelets release stressades fram för att Sony ville ha en releasetitel till PS4, och tyvärr räckte inte tiden till för ett färdigt spel så vad vi egentligen fick var ett Early Access spel som först nu blir vad de egentligen ville göra.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

De ska definitivt ha beröm för att de hållit fast vid spelet och fortsatt att utveckla det till vad det är nu, enormt stor skillnad mot första releasen. Spelet har förbättrats på alla punkter, missions och story har putsats och utvidgats, miljöer har förbättrats, nya features som basbyggande med egna missions, möjligheten att skaffa ett stort fraktskepp och kunna bygga en bas på det, kunna bygga upp en flotta, osv. I mångt och mycket är det ett helt omgjort spel med mycket mer innehåll.

Har spelat över 600 timmar från första release och fått ut mycket nöje hela tiden och det har bara blivit bättre för varje uppdatering så ser helt klart framemot denna uppdatering och vad nytt den kommer innehålla.

Som jag ser det så är det ingen tvekan att spelets release stressades fram för att Sony ville ha en releasetitel till PS4, och tyvärr räckte inte tiden till för ett färdigt spel så vad vi egentligen fick var ett Early Access spel som först nu blir vad de egentligen ville göra.

Oj, jäklar jag har spelat 40h för lite mer än ett år sedan, tror jag det var. Sedan ströps intresset. Kändes som om det var så mycket grinding och när jag väl fått 2 bättre skepp och lite bättre multi-tool så visste jag inte vad jag skulle göra härnäst. Började bygga min bas på allvar. Nu blev jag lite sugen inför Beyond dock och installerade spelet igår igen. Startade om från scratch för att testa bara men kommer nog fortsätta på de 40h jag redan spelat.

Har en fråga till en lite mer erfaren spelare. När jag börjar bygga en bas så känns det så "fel" och "omotiverande" att bygga i det solsystemet man startar i. Jag kommer ju röra mig massvis med solsystemet åt olika håll, så jag har lite svårt att förhålla mig till vart fan jag ska bygga min bas. Har du några råd eller tips, eller hur tänker du kring byggandet av din bas?

Medlem

@ClockWise: Hitta en planet du gillar för att bygga din bas, du kan snabbfärdas till den från varenda rymdstation så snart som du byggt en snabbfärdsportal i din bas. Jag är inte säker men jag tror du kan uppgradera det stora transportskeppet/basen med en portal också.

Spelets storyline ber dig bygga en bas på en planet ganska tidigt, en del av tutorialen kan man säga, och det är bara att bygga nån enkelt liten stuga. Senare så är det fritt upp till dig var du vill ha en bas, bara att sätta den som aktiv så att den är ditt hem.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Oj, jäklar jag har spelat 40h för lite mer än ett år sedan, tror jag det var. Sedan ströps intresset. Kändes som om det var så mycket grinding och när jag väl fått 2 bättre skepp och lite bättre multi-tool så visste jag inte vad jag skulle göra härnäst. Började bygga min bas på allvar. Nu blev jag lite sugen inför Beyond dock och installerade spelet igår igen. Startade om från scratch för att testa bara men kommer nog fortsätta på de 40h jag redan spelat.

Har en fråga till en lite mer erfaren spelare. När jag börjar bygga en bas så känns det så "fel" och "omotiverande" att bygga i det solsystemet man startar i. Jag kommer ju röra mig massvis med solsystemet åt olika håll, så jag har lite svårt att förhålla mig till vart fan jag ska bygga min bas. Har du några råd eller tips, eller hur tänker du kring byggandet av din bas?

Det är bara första stegen som är nödvändiga för att komma vidare med huvudquesten sedan blir basbyggandet en sidemission som du kan fortsätta på oavsett vart du är. Dina lagrade grejor och hyrda personal följer alltid med dig så länge du bygger en terminal för dem, precis som ditt skepp följer med oavsett vart du teleporterar.

Du behöver alltså bara bygga ett skjul och sedan bygge en ny bas någon annanstans och fortsätta basquesten där.

Numera kan man dessutom alltid teleportera till en plats man redan besökt oavsett vart i universum man är så om du bygger en teleporter vid din bas kan du alltid återvända utan att 'resa tillbaka' så att säga.

Medlem

Något som ska vara helt otroligt är VRen på Xbox One X. Wow säger jag bara. På grund av att jag inte hade någon aning om att VR fanns på Xbox One.

OH by the way. Det är från tweeten om Beyond.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Något som ska vara helt otroligt är VRen på Xbox One X. Wow säger jag bara. På grund av att jag inte hade någon aning om att VR fanns på Xbox One.

OH by the way. Det är från tweeten om Beyond.

Vadå helt otroligt med VR på xbox one x? Det finns inget VR headset till xbox

Medlem
Skrivet av metro swe:

Vadå helt otroligt med VR på xbox one x? Det finns inget VR headset till xbox

Xbox har inget eget VR headset men vad jag förstår så går det använda HTC Vive eller Oculus Rift, jag kan ha förstått fel så rätta mig gärna om jag har fel.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Xbox har inget eget VR headset men vad jag förstår så går det använda HTC Vive eller Oculus Rift, jag kan ha förstått fel så rätta mig gärna om jag har fel.

Möjligt att Microsoft själva har något på g för xboxen, men där finns för tillfället INGET vr stöd på xbox.

Vive/Index/Rift/ är för tillfället enbart windows eller linux.

Sjäv såg man till att matcha semesterdagarna mot lanseringen av NMS VR.
Så har 3 veckor inbokat start imorgon

Skall bli skoj att ge sig på NMS i vr med brossan. Hoppas innerligen att det går att få sin progress lite mer synkad i coop.
Innan var man bara 2 snubbar som råkade möts och färdas på samma håll. Inga unlocks eller liknande delades alls.

Skulle verkligen vilka ha ett gemensamt "fraktskepp" och dela på lite tech unlocks och faktiskt uföra "the journey" tillsammans.
.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

@ClockWise: Hitta en planet du gillar för att bygga din bas, du kan snabbfärdas till den från varenda rymdstation så snart som du byggt en snabbfärdsportal i din bas. Jag är inte säker men jag tror du kan uppgradera det stora transportskeppet/basen med en portal också.

Spelets storyline ber dig bygga en bas på en planet ganska tidigt, en del av tutorialen kan man säga, och det är bara att bygga nån enkelt liten stuga. Senare så är det fritt upp till dig var du vill ha en bas, bara att sätta den som aktiv så att den är ditt hem.

Skrivet av Ahris:

Det är bara första stegen som är nödvändiga för att komma vidare med huvudquesten sedan blir basbyggandet en sidemission som du kan fortsätta på oavsett vart du är. Dina lagrade grejor och hyrda personal följer alltid med dig så länge du bygger en terminal för dem, precis som ditt skepp följer med oavsett vart du teleporterar.

Du behöver alltså bara bygga ett skjul och sedan bygge en ny bas någon annanstans och fortsätta basquesten där.

Numera kan man dessutom alltid teleportera till en plats man redan besökt oavsett vart i universum man är så om du bygger en teleporter vid din bas kan du alltid återvända utan att 'resa tillbaka' så att säga.

Tack för hjälpen! Det är precis så jag har gjort, dvs hittat en planet jag tycker om och börjat bygga där. Nä, nu är jag allt taggad på NMS igen

Inaktiv

Riktigt bra spel nu. Synd att Sony sabbade för dem med sitt skitsnack. Har en känsla av att vi kommer få se mer MS samarbete från dessa framöver, kanske Tom exklusiva saker på xbox. Flyter på ruskigt bra på One X iafl. Tur man inte började spela detta 2016, man hade nog varit ganska arg 😀

Avstängd
Skrivet av anon_81726:

Riktigt bra spel nu. Synd att Sony sabbade för dem med sitt skitsnack. Har en känsla av att vi kommer få se mer MS samarbete från dessa framöver, kanske Tom exklusiva saker på xbox. Flyter på ruskigt bra på One X iafl. Tur man inte började spela detta 2016, man hade nog varit ganska arg 😀

Xbox har ju inte ens VR så det tvivlar jag på.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Spelade aldrig NMS, för det var ganska lätt att låta bli efter som jag inte förbeställer spel och kritiken var ju ganska öronbedövande efter relesen.

Men efter NMS Next har jag enbart hört bra saker från fler än ett håll... Så, dags att testa kanske? Jag menar vem fasen vill inte mjölka rymdkossor i VR?

Medlem
Skrivet av HerrWass:

Spelade aldrig NMS, för det var ganska lätt att låta bli efter som jag inte förbeställer spel och kritiken var ju ganska öronbedövande efter relesen.

Men efter NMS Next har jag enbart hört bra saker från fler än ett håll... Så, dags att testa kanske? Jag menar vem fasen vill inte mjölka rymdkossor i VR?

Jag höll mig också borta från spelet, testade när NEXT hade släppts och tyckte det var riktigt nice faktiskt. Spelet håller dig inte riktigt i handen utan det är i början bara när man ska göra några nyckelsaker som behövs för att ta sig vidare i storyn. Skulle inte förvåna mig om många rakt av dör direkt de första 5 minuterna för det är lite meckigt att förstå sig på UI:t i början. Trots att jag spelade 40h för 1 år sedan så satt jag häromdagen och svor över UI:t för jag klickade fel hela tiden (eftersom jag inte spelat på länge). Men man lär sig snabbt.

Är ju 50% off på Steam nu också, om man inte vill göra PS4. Jag tycker det är köpvärt och hoppas ha riktigt kul med mjölkande i Beyond

Medlem

Spelade det kanske 20-30 timmar vid release men gav sedan upp, minns att det kändes väldigt tomt då. Satte igång från scratch för ett par dagar sen och har inte kunnat sluta spela. Det har åldrats bra 😁


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Spelade det kanske 20-30 timmar vid release men gav sedan upp, minns att det kändes väldigt tomt då. Satte igång från scratch för ett par dagar sen och har inte kunnat sluta spela. Det har åldrats bra 😁

Startade det igår igen för första gången på länge. Skulle orientera mig till min bas och sen försöka förstå vad jag höll på med sist jag spelade. Men det blev att jag utforskade en kraschad freighter i 2h och började mine:a några rare metals jag hittade. Sen skulle jag prompt bli bundis med alla snubbar på en space station, och sen började jag skjuta ner asteroider för materials. När jag väl kom till min bas så hade klockan blivit 00.30 och då började jag rensa i massa storage boxes där. Det blev sent och inte alls det jag hade tänkt göra i spelet, love it <3

1
Skriv svar