System Shock 2: Enhanced Edition på gång

Robot
System Shock 2: Enhanced Edition på gång

Hela System Shock-titlar är under utveckling.

#retrogaming, #systemshock2, #system-shock


Geeks Gaming

Hell YA! System Shock 2 är fortfarande i mina ögon världens bästa spel. Kom ut 1999 och har fortfarande grymt mycket mer att erbjuda än många dagens AAA spel.
Hade dock hoppats på en remaster men lyckas dom fixa till grafiken lite så är jag helt klart lycklig.
System Shock 2 kopia nummer 5 here I come!

Avstängd

Gamla nyheter, rapporterades om i juni https://twitter.com/pripyatbeast/status/1141409239732068352

Tvivlar mycket starkt på att den kommer bli lika bra som det som redan finns med alla community patches, hi-res texturer, bättre modeller, förbättrat ljud, hundratals (om inte tusentals, beroende på vad/hur man räknar) bugfixar m.m som man jobbat med under säkerligen 15+ års tid nu.

Källkoden är läckt sedan flera år så det är väldigt avancerade fixar communityn har gjort och fortfarande jobbar med. Många hundra som bidragit under väldigt många år. Vad ska ett litet team kunna göra som toppar det? Inte så att Nightdive brukar göra några totalt revolutionerande förändringar.

Det dom skulle kunna göra är väl att byta motor till deras KEX Engine kanske..

Medlem

Här räcker tyvärr ingen "enhanced edition" utan en total remake krävs för att jag ska kunna njuta av ett så gammalt spel. Kul för er som det funkar för iaf.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Här räcker tyvärr ingen "enhanced edition" utan en total remake krävs för att jag ska kunna njuta av ett så gammalt spel. Kul för er som det funkar för iaf.

Spelade SS2 efter Bioshock och med lite patchar och ett texturpaket tycker jag det fungerade bra. Som ovan sagt lätt en utav bästa spelen som gjorts, oslagbar atmosfär och utan tveka bäst utav alla "shock"-liren jag spelat. Dock inte lirat ettan, det spelet kanske däremot skulle behöva en remake, vilket är på G men utvecklingen verkar stannat av där tillsvidare.

Medlem

Otroligt bra spel som tyvärr inte har åldrats särskilt bra visuellt, för en gångs skull kommer en uppgradering som verkligen är nödvändig. .

Medlem

Ett av världens bästa spel. Tveklöst. Atmosfären, SHODAN, musiken... Allt!

Ny genomspelning på G med andra ord, och jag klagar inte. Kanske lite COOP rent av den här gången?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Det får väääldigt gärna fixa multiplayerdelen så det inte buggar ur var 15:e minut så kanske det blir ett köp

1
Skriv svar