Need for Speed avtäcks på onsdag

Robot
Need for Speed avtäcks på onsdag

Och nästa vecka visas arkadracern upp.

#ea, #gamescom, #need-for-speed


Medlem

Jag hoppas alltid på att bli blown away. Sista jag nötade NFS va Most Wanted från 2005.

Medlem

Hoppas att de bara kopierar Burnout 3 denna gång och gör det lite snyggare. De senaste utgåvorna av NFS har varit skräp...

Medlem

Jag väntar fortfarande på ett nytt NFS Porsche

Medlem

Lite rädd för att det blir fullt av microtransaktioner.

Medlem

Det NFS jag spelade som attan var NFS Underground 2. Det var tider de. Kommer nog aldrig att bli lika glad i ett NFS igen dock :/

Gnällkuk

Så vitt jag vet är det standardrelease som gäller om det nu är oktober eller november, spelet har enligt uppgifter inga förseningar och håller tidsplanen. Taggad som vanligt eftersom jag är nfs-fan, men måttligt taggad. Var rätt många år sedan Hot Pursuit släpptes.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av cyppa:

Det NFS jag spelade som attan var NFS Underground 2. Det var tider de. Kommer nog aldrig att bli lika glad i ett NFS igen dock :/

Spelade det för inte så värst längesen, håller måttet ganska väl ändå, för att vara såpass gammalt spel.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Lite rädd för att det blir fullt av microtransaktioner.

Ja, jag också. Det var väl en del sånt i det senaste Payback. Dock, vad jag förstår, så var det inte extremt cyniskt. Men ändå

Medlem

Need for Speed måste vara en av de mest vilsna spelserierna genom tiderna. Den gemensamma nämnaren är racing, men där slutar det i princip. Det har varit allt ifrån realistisk banracing till polisjakter, streetracing, kraschfester och rena fantasivärldar (minns NFS 2 t ex). Kvalitetsmässigt har det också varit alltifrån rätt bra till riktigt uselt.

Allt har förpackats på ständigt nya sätt och med nya undertitlar. "Rebooten" utan undertitel från 2015 framstår ju som ett skämt i sammanhanget.

Bland det jag ogillar mest med spelindustrin är hur man klamrar sig fast vid samma IP:n år efter år, decennium efter decennium. Det finns säkerligen goda ekonomiska skäl, men gud så tråkigt det är. I vissa fall funkar det ändå, men NFS är verkligen ett av de värsta exemplen.

Lägg ned det här nu! Hitta på nåt nytt och fräscht.

Medlem

Det blir väldigt snygt men sämtidigt väldigt apkass, precis som deras tidigare försök.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Va hette det NFS som släpptes på ps3? Hade kul i det. Hoppas på något sånt iaf. Eller ett nytt burnout som skippar hela open world-delen.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Jag väntar fortfarande på ett nytt NFS Porsche

Detta hade jag riktigt kul med fick med det till en "hem PC" mina föräldrar skaffade typ 2001/2. Men det behöver inte enbart vara Porsche för utan jag kan ta ett spel i den stilen fast med lite roligare utbud av bilar.

@FejkFejksson kom mängder med NFS spel till PS3/Xbox 360 Så du får beskriva det lite mer tror jag
Här är de du har att välja mellan (kollade på wikipedia)
Most wanted 2005
Carbon
Prostreet
undercover
shift
hotpursuit 2010
shitf 2
the run
most wanted 2012
rivals

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Ja, jag också. Det var väl en del sånt i det senaste Payback. Dock, vad jag förstår, så var det inte extremt cyniskt. Men ändå

Det var en enarmad bandit för att få olika kort med stats som du satte på din bil för att göra den bättre. Ibland kände jag mig så påtvingad att spela på maskinen för att få bättre kort så man inte hamnade på efterkälken.

Stängde av spelet istället och avinstallerade det.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Gnällkuk
Skrivet av FejkFejksson:

Va hette det NFS som släpptes på ps3? Hade kul i det. Hoppas på något sånt iaf. Eller ett nytt burnout som skippar hela open world-delen.

Skulle tippa på att det var antingen Hot Pursuit från 2010, eller Most Wanted från 2012. Ett av dem gick att spela som polis, det gjorde inte det andra (mw 2012).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Detta hade jag riktigt kul med fick med det till en "hem PC" mina föräldrar skaffade typ 2001/2. Men det behöver inte enbart vara Porsche för utan jag kan ta ett spel i den stilen fast med lite roligare utbud av bilar.

Mm fler märken skulle inte vara fel. Gillar dock konceptet med att man får spela historien och börjar med dom äldsta bilarna. Banorna var riktigt sköna också. Tycker även om konceptet som GT hade att man börjar med "vardagliga bilar" som vinner race med, trimmar och sen skaffar bättre bilar.

Gnällkuk
Skrivet av Tiggaren:

Mm fler märken skulle inte vara fel. Gillar dock konceptet med att man får spela historien och börjar med dom äldsta bilarna. Banorna var riktigt sköna också. Tycker även om konceptet som GT hade att man börjar med "vardagliga bilar" som vinner race med, trimmar och sen skaffar bättre bilar.

Jävligt mysiga höstbanor där man skuffade runt i några av de tidigaste modellerna vill jag minnas. Mer need for feel än speed då, gick inte supersnabbt vill jag minnas :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag hoppas på 3 saker.

1. Inga jä a "pokemon kort" uppgraderingar
2. Ingen "catch up" funktion.
3. upplåst framerate (på pc alltså)

De hade ju nästan gjort allt rätt i Payback till den grad att det liknade Horizon rätt mycket. Men med en story (som vanligt är i klass med filmen NFS). Annars har ju nästan alla NFS spel haft underhållande gameplay.

Gnällkuk
Skrivet av Pholiage:

Jag hoppas på 3 saker.

1. Inga jä a "pokemon kort" uppgraderingar
2. Ingen "catch up" funktion.
3. upplåst framerate (på pc alltså)

De hade ju nästan gjort allt rätt i Payback till den grad att det liknade Horizon rätt mycket. Men med en story (som vanligt är i klass med filmen NFS). Annars har ju nästan alla NFS spel haft underhållande gameplay.

Fast det var ju just det, de hade mer eller mindre kopierat Horizon fast gjort det klart sämre. Vi får väl se om nya NFS Heat lyckas ta tillbaka identiteten som helt gått förlorad.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jävligt mysiga höstbanor där man skuffade runt i några av de tidigaste modellerna vill jag minnas. Mer need for feel än speed då, gick inte supersnabbt vill jag minnas :>

https://www.youtube.com/watch?v=LBSEH9GzUBI en som kör spelet i 4k Om du är sugen på lite nostalgi inte så snyggt som jag mindes det men så är det ju typ alltid.

1
Skriv svar