Förhandstitt - Borderlands 3 eller: Hur Gustav glömde Destiny och lärde sig älska Claptrap

Robot
Förhandstitt - Borderlands 3 eller: Hur Gustav glömde Destiny och lärde sig älska Claptrap

Efter en heldag med spelet vill fejknorrlänningen bara ha mer. Nu med gameplay!

#borderlands-3, #gearbox


Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Video från både Pandora och Eden-6 dyker upp så fort Youtube tillåter! Passa även på att ställa frågor ni kan tänkas ha!

Edit: Nu finns det video inbäddat i artikeln!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Härligt med video sen, och fint skrivet Gustav!

Det här är årets spelsläpp för mig. Har längtat i åratal nu!

Min perfekt gearade lvl80 OP10 känns rätt färdig.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Var inte ett dugg sugen på spelet tills nu, nu är jag faktiskt sugen! Hur är det med levels, alla fiender Kevlar med spelaren eller kan man åka tillbaka och vara övermäktig?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av jonis:

Härligt med video sen, och fint skrivet Gustav!

Det här är årets spelsläpp för mig. Har längtat i åratal nu!

Min perfekt gearade lvl80 OP10 känns rätt färdig.

Tackar tackar!

Skrivet av DKvarn:

Var inte ett dugg sugen på spelet tills nu, nu är jag faktiskt sugen! Hur är det med levels, alla fiender Kevlar med spelaren eller kan man åka tillbaka och vara övermäktig?

Jag vet faktiskt inte om Gearbox gjort en Oblivion eller inte, men varje uppdrag hade en rekommenderad nivå. Svårt att svara på om fienderna föll snabbare när jag var ett par nivåer över detta. Dock gav jag mig på ett uppdrag över min nivå, vilket belönade mig med vapen jag inte kunde använda just då.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Fick du veta vad är max level ? är det 50 som i tidigare upplagor innan alla dlc eller ?


signatur

I got an offer you cant refuse!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Freywiind:

Fick du veta vad är max level ? är det 50 som i tidigare upplagor innan alla dlc eller ?

Nej, tyvärr. Men level 22 gav mig inte ens nog med poäng för att fylla ett av de tre träden.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

@Freywiind: Det är väl känt sedan länge att 50 är levelcap vid launch?

Btw, KingGothalion och Professorbroman har streamat 3+ timmar Fl4k CO-OP nu på eftermiddagen, finns på deras respektive twitchkanaler.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

"Uppdraget ballar ur snabbare än en Grotesco-sketch"

Hahaha!


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Nu finns det video från både Pandora och Eden-6 uppe på tuben och inbäddat i artikeln!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Releasehästryttare

"I WANT YOU TO BLOW UP ... THE OCEAN!"

Gen
Medlem

Verkar riktigt kul alltså!

Medlem

Spelet kommer ha Denuvo tydligen
Ännu en anledning att inte köpa spelet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Spelet kommer ha Denuvo tydligen
Ännu en anledning att inte köpa spelet

Känns som de gör allt de kan nu för att inte sälja spelet

Medlem

lel. the adventure of fejknorrlänningen i fjollträsk

Medlem

Gillade ettan, men tvåan blev liksom Saints Row serien för överdriven och tokrolig för att jag skulle uppskatta den så trean hoppar jag över.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Gen
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Spelet kommer ha Denuvo tydligen
Ännu en anledning att inte köpa spelet

Har inte alla stora spelsläpp Denuvo nuförtiden?

Medlem

Härlig Dr. Strangelove referens i rubriken.

Medlem

Jag har svårt för den här serietidningsstilen på grafiken.

Releasehästryttare
Skrivet av Godofcheese:

Spelet kommer ha Denuvo tydligen
Ännu en anledning att inte köpa spelet

Sauce?

Medlem
Skrivet av Devan:

Står i affären längst ner (EGS that is)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk

@Godofcheese: Får väl hoppas på snabb crack då. De brukar väl patcha bort det efter 1-2 månader och om det finns en fungerande crack.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

@Godofcheese: Får väl hoppas på snabb crack då. De brukar väl patcha bort det efter 1-2 månader och om det finns en fungerande crack.

Inte så ofta dom tar bort denuvo efter när det har blivit crackat, dock vissa har gjort det förut, men även med Rage 2 så tog bort bethesda bort det efter klagomål

https://store.steampowered.com/curator/26095454-Denuvo-Games/...
https://kotaku.com/rage-2-drops-denuvo-drm-in-record-time-183...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Haft Borderlands 2 i min backlog i en evighet och spelade äntligen klart det förra veckan efter att ha påbörjat det ett tiotal gånger men endast spelat ca 1 timme.

Tyckte inte alls det var roligt och skrattade nog inte en enda gång åt skämten. Känner mig ganska ensam om denna åsikten. Tales from the borderlands tyckte jag dock var bra och roligt

Medlem

Ser ju väldigt kul ut. Jag har aldrig spelat Borderlands av någon anledning, så någon kanske kan svara på några funderingar?

- Jag har av någon anledning fått för mig att Borderlands kräver att man spelar i coop, men det ser det inte ut som här. Kommer detta gå att köra helt solo i alla delar?

- Jag körde igenom Rage 2 för lite sedan och detta ger ju lite samma vibbar. Är det lite samma, fast kanske med en bättre röd linje i storyn, men att man kan dra runt lite som man vill eller är det så att man är i en hub och skickas till olika "banor" för att lösa uppdrag osv?

Jag sitter och väntar på Outer worlds, men gameplay filmer gör att min hype avtrubbats lite, då det ser tråkigt stelt ut. Jag har blivit riktigt skeptisk tyvärr. Men Bordelands 3 låter fan inte helt olikt, med anledning av att man har ett eget skepp och kan hoppas mellan planeter, så detta kanske är det spel Outers worlds inte kommer bli.. (Jag hoppas fortfarande på att bli positivt överraska till slut..)


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:

Ser ju väldigt kul ut. Jag har aldrig spelat Borderlands av någon anledning, så någon kanske kan svara på några funderingar?

- Jag har av någon anledning fått för mig att Borderlands kräver att man spelar i coop, men det ser det inte ut som här. Kommer detta gå att köra helt solo i alla delar?

Du kan definitivt lira solo. Det är bara väldigt välgjort för just co-op, och där finns ju inte hur många titlar som helst att välja på.

Det är nästan bara på högre nivåer, t e x UVHM OP-x (Ultimate Vault Hunter Mode, OverPowered lvl x) som mobsen kan få ner en så fort att man verkligen gynnas av att vara mer än en person för då kan man hela tiden hjälpa varandra att komma på fötter igen. Här pratar jag dock om hur allt fungerade i just Borderlands 2 och det kommer vara lite annorlunda i trean.

En viktig detalj i BL1 och BL2 är något som kallas för "Healthgate", och det kan vara bra att ha koll på om man kör solo. Healthgate innebär att mobs och bossar inte får oneshotta dig om din hälsa är över 50%. Detta alltså oavsett om skölden är tom eller full, eller hur mycket hp du har. Kommer du alltså under 50% hp se då till att ta lite skydd och få upp din hälsa över 50% igen.

Jag har inte lirat Rage 2 så kan tyvärr inte jämföra.

edit: Du menar kanske Obsidians kommande "The Outer Worlds"? I så fall skulle jag inte göra någon större liknelse. Borderlands-serien är betydligt mer "ytlig", där Obsidians spel brukar vara djupare.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

----

edit: Du menar kanske Obsidians kommande "The Outer Worlds"? I så fall skulle jag inte göra någon större liknelse. Borderlands-serien är betydligt mer "ytlig", där Obsidians spel brukar vara djupare.

Ha ha ja, sjukt jobbigt, men hela tiden säger jag fel och kallar det outlands istället för outer worlds Ingen aning om varför

Tack för infon. När jag tänker att rollspelsdelen nog blir djupare där, men resten ser så styltigt ut och jag gillar flytet i filmerna från Bordelands 3.

Rage 2 var rätt ytligt, men det var lite kul action i alla fall. Lite som Doom, fast i en öppen värld. Det var kul, men tog slut rätt fort och new game + var inte så lockande som jag trodde. Men ös är kul och kan de kombinera det med en bra story och lite RP fixande med karaktären så blir det grymt!


signatur

K9
:.:

1
Skriv svar