Puh! Vi slipper lootlådor i Need for Speed: Heat

Robot
Puh! Vi slipper lootlådor i Need for Speed: Heat
Medlem

Ja för det är ju inte första gången en Utgivare/Utvecklare ljuger för oss och gör saken som de lovade att de inte skulle göra.

De vill bara att vi ska släppa garden och köpa spelet för att sedan lägga in mikrotransaktioner efter release.
DLC paketen är säkert 100kr per bil eller något liknande.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Sååååå de börjar gå Ubisofts väg till MTX nu? kommer säkert finnas kartor på nätet så man slipper köpa "time-saver" precis som med Ubisofts Far Cry/Assassins Creed spel.

och 10 dollar för en bil, kan vara ok om de gör dlc'n rätt, speciellt med tanke på att företag, förutom EA då, tar 10 dollar för SKINS till redan tillgängliga saker i spelet, så om det är helt nya bilar som har andra förutsättningar än de som redan finns så är det i alla fall nånting, dock så skulle det ge mer värde om de även släppte banor, men det kan bli svårt i ett spel med öppen värld till skillnad mot traditionella rally/racingspel som har banor istället. kan ju inte ta betalt för att öppna upp en liten gränd mellan husen direkt.

bästa vore ju så klart om man kunde köpa/vinna alla DLC bilarna för ingame pengar etc, men förhoppningarna är inte höga för det.

Min gissning är att de kollat på Rainbow 6-Siege, där en operator motsvarar en ny bil i NFS, dock kan man grinda till sig en operator i siege, även om det tar ca 25h per operator, så om de inför ett liknande system i NFS Heat så skulle det ju vara bättre än att bara ha MTX som alternativ för nya bilar.
Hoppas bara de tittade noga på fiaskot "The Crew" och inte börjar ta betalt för bildelar.

Gnällkuk

@Maddox: Nja, har väldigt svårt att se att de skulle ljuga. De kommer att återgå till samma modell som de haft sedan Hot Pursuit där de släpper car packs om tre bilar (oftast). Tror lootlådor kommer ta ett stort steg tillbaka i förhoppning om att de kan mygla kvar sina lootlådor i FIFA, där de riktiga pengarna finns.

Får se hur det blir med priserna, sist jag spelade NFS en del och köpte dessa var med Rivals och då var det tre bilar för racers och poliser per pack och kostade 6€.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det är ju för att det heter överaskningsmekanik å inte lootboxar nu

MEG
Medlem

EA har slutat helt med lootlådor, det finns inte i något av deras spel. De har i stället överraskningsmekanik, så det kan vi förmodligen se fram emot


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

@Maddox: Nja, har väldigt svårt att se att de skulle ljuga. De kommer att återgå till samma modell som de haft sedan Hot Pursuit där de släpper car packs om tre bilar (oftast). Tror lootlådor kommer ta ett stort steg tillbaka i förhoppning om att de kan mygla kvar sina lootlådor i FIFA, där de riktiga pengarna finns.

Får se hur det blir med priserna, sist jag spelade NFS en del och köpte dessa var med Rivals och då var det tre bilar för racers och poliser per pack och kostade 6€.

Skojar du eller? EA har ju i flera år nu sagt att de "hör kritiken" men fortsätter göra om samma skit om och om igen och ljuger konstant.

Medlem

Med tanke på vad de gör i Apex med det nya eventet så tror jag inte ett dugg på att det här kommer hålla i längden.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Med tanke på vad de gör i Apex med det nya eventet så tror jag inte ett dugg på att det här kommer hålla i längden.

Det kommer säkert att hålla åtminstone tills de flesta recensionerna trillat in...

Skrivet av Barkbiten:

Skojar du eller? EA har ju i flera år nu sagt att de "hör kritiken" men fortsätter göra om samma skit om och om igen och ljuger konstant.

Inte så konstigt heller. Det funkar ju tyvärr.

Gnällkuk
Skrivet av Barkbiten:

Skojar du eller? EA har ju i flera år nu sagt att de "hör kritiken" men fortsätter göra om samma skit om och om igen och ljuger konstant.

Nej, varför skulle jag skoja? Av just den anledningen och kulmen med SW så tror jag de aktar sig för att ljuga om detta.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Haha, så nu återgår de bara istället till det som många ansåg var girigt och vedervärdigt innan loot-lådor blev en grej, AAA-industrin är verkligen ett skämt.

Medlem

Lootlådor är borta. Bra. Men jag kan ju inte påstå att jag är direkt övertygad om att de har ett bra system. Kommer garanterat att vara med mikrotransaktioner så frågan är hur det kommer att vara. Och man har ju även sett exempel på när de inför det ett par månader efter släpp för att få bättre betyg.

Medlem

Nja, jag är tveksam.
Jag har inte gillat de senaste NFS.


signatur

autograph

Medlem

Jädrar vad Polestar 1 figurerade mycket i den där trailern!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Hoppas det blir bra


signatur

Meep!

1
Skriv svar