G2A avfärdar pengakrav för illegala spelkoder

Robot
G2A avfärdar pengakrav för illegala spelkoder

Företaget fanns inte när spelkoderna stals.

#g2a, #unknown-worlds


Inaktiv

Detta var ju rätt klantigt av dem och får tyvärr G2A att framstå som ett snäpp bättre än ryktet säger.

Medlem

Pinsamt, å framförallt att inte be om ursäkt för man är kass när man så uppenbart gjort fel är ju bara grädde på moset.

Man kan tycka att detta är något man tar reda på innan man försöker dra ner någon annan i skiten och kräva en massa pengar...


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Varför är det bara G2A som har hamnat i blåsvädret? Tänker på att det finns fler likadana sidor. Typ Kinguin, Cdkeys.com etc

Medlem

Det där är gränsen på scam. Riktigt fult gjort av dom.

Redaktör
Skrivet av anon_319742:

Detta var ju rätt klantigt av dem och får tyvärr G2A att framstå som ett snäpp bättre än ryktet säger.

Klumpigt, även om utspelet var satiriskt menat. Men den övergripande kritiken - möjlighet till handel med nycklar som kan vara illegalt införskaffade - lär ju inte påverkas.


signatur
Medlem
Skrivet av Kyrre:

Varför är det bara G2A som har hamnat i blåsvädret? Tänker på att det finns fler likadana sidor. Typ Kinguin, Cdkeys.com etc

G2A låter andra sälja vidare nycklar, de har inte själva koll på vart de kommer ifrån.

CDkeys köper nycklar i bulk själva, jag har aldrig haft problem med dom.

Kinguin scammade mig så sent som förra veckan, och de är kopplade till G2Play om det är ägarmässigt eller som betaltjänst.
Jag hade köpt fyra nycklar - men säljaren kollade antagligen upp dom efter ett tag och sålde dom igen när jag inte löst in dom.
Nu har de gett mig pengarna tillgodo på en tjänst där jag inte är säker på om jag vill ha något ifrån.

Medlem

@pacc Låter inte som det var Kinguin som scammade dig, utan någon som sålde via Kinguin. Om någon scammade dig på eBay så anklagar du väl inte eBay?

För övrigt så är det väl egentligen ingen auktionssida (eBay, Blocket, osv) som kräver bevis på köp?

Medlem
Skrivet av pacc:

G2A låter andra sälja vidare nycklar, de har inte själva koll på vart de kommer ifrån.

CDkeys köper nycklar i bulk själva, jag har aldrig haft problem med dom.

Kinguin scammade mig så sent som förra veckan, och de är kopplade till G2Play om det är ägarmässigt eller som betaltjänst.
Jag hade köpt fyra nycklar - men säljaren kollade antagligen upp dom efter ett tag och sålde dom igen när jag inte löst in dom.
Nu har de gett mig pengarna tillgodo på en tjänst där jag inte är säker på om jag vill ha något ifrån.

Skrivet av Kyraal:

@pacc Låter inte som det var Kinguin som scammade dig, utan någon som sålde via Kinguin. Om någon scammade dig på eBay så anklagar du väl inte eBay?

För övrigt så är det väl egentligen ingen auktionssida (eBay, Blocket, osv) som kräver bevis på köp?

Yes, Kinguin är som G2A en Blocket liknande sida där säljare får sälja nycklar. Jag köper bara via Kinguin i stort sett med ca 400 köp totalt därifrån. Handlar på Steam om spelen inte finns hos Kinguins många olika säljare. Haft 2 strul som Kinguin gick in o löste. Det är säljarna man får vara försiktig med vilka man köper hos. Jag tar bara de som har minst 99% i positiva omdömen och flere än 1000 personer som har röstat/betygsatt säljaren.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av pacc:

G2A låter andra sälja vidare nycklar, de har inte själva koll på vart de kommer ifrån.

CDkeys köper nycklar i bulk själva, jag har aldrig haft problem med dom.

Kinguin scammade mig så sent som förra veckan, och de är kopplade till G2Play om det är ägarmässigt eller som betaltjänst.
Jag hade köpt fyra nycklar - men säljaren kollade antagligen upp dom efter ett tag och sålde dom igen när jag inte löst in dom.
Nu har de gett mig pengarna tillgodo på en tjänst där jag inte är säker på om jag vill ha något ifrån.

Ok, tack! Jag köper endast från CdKeys.com. Har faktiskt oftast fått bäst pris därifrån och det är aldrig strul. Vad bra att man kan handla därifrån med gott samvete då

Medlem

Jag köper mina nycklar från Cdkeys också, skulle aldrig handla nycklar från en svartmarknad.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

@Kyrre: Har aldrig haft problem med kinguin de har fungerat fel fritt för mig i flera år.

Medlem

Visar sig att en girig utvecklare som kräver pengar saknar underlag för sina anklagelser, chockerande.

Medlem

Spelar ingen roll för mig om cdkeys är köpt med stulna kort eller liknande. Är det billigare blir det köp därifrån punkt slut.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag vet inte hur många sidor som gör det men tex Green man gaming redovisar vart nycklarna kommer ifrån.
Har varit med på köp jag gjort att det stått klart och tydligt från utgivarna tex capcom, firaxis osv, en gång har det stått "official retailer"
Hur sant det är vet man ju inte.
Oftast handlar jag på Humble bundle, GoG och steam


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Sällan jag handlar från någon annan butik än Steam, men har provat G2A ett par gånger och aldrig haft några problem.

Pinsamt att ta så fel, hade ju gått att söka fram den informationen på 1 minut.

1
Skriv svar