Chefsproducenten för nästa Dragon Age lämnar BioWare

Robot
Chefsproducenten för nästa Dragon Age lämnar BioWare

Fernando Melo vill få tid att koppla bort och begrunda nästa steg i karriären.

#BioWare, #Fernando-Melo, #avhopp


Medlem

FZ! Jag har följt er sedan många år. Ni skriver artiklarna väldigt bra.
Först ingress med lite sammanfattning och sen kan man läsa Twitter-inlägget (som i denna artikel) ovh sen skriver ni vad som står men på svenska UTAN att det känns som en upprepning. Svårt att förklara men många andra nyhetssidor jag läser fungerar verkligen inte för mig.
Ville bara säga det. Fortsätt med det ni gör!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Det börjar kännas som att de som jobbar hos BioWare inte tror att studion kan göra bra spel längre.

Skribent
Skrivet av Pretorian24:

FZ! Jag har följt er sedan många år. Ni skriver artiklarna väldigt bra.
Först ingress med lite sammanfattning och sen kan man läsa Twitter-inlägget (som i denna artikel) ovh sen skriver ni vad som står men på svenska UTAN att det känns som en upprepning. Svårt att förklara men många andra nyhetssidor jag läser fungerar verkligen inte för mig.
Ville bara säga det. Fortsätt med det ni gör!

Tack Pretorian! Stort tack för att du läser

Medlem
Skrivet av Margy:

Det börjar kännas som att de som jobbar hos BioWare inte tror att studion kan göra bra spel längre.

Killen har väl bara jobbat där i 12 år så han har ju inte själv bidragit till något av de spel som jag skulle kalla bra från Bioware. Är väl mass effect 2 kanske om man ska vara riktigt godtycklig. För Dragon Age lär han ju inte hunnit bidra mycket till innan det släpptes.

Medlem

Bioware verkar inte vara en bra plats att jobba på just nu. Många som lämnar på kort tid.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Killen har väl bara jobbat där i 12 år så han har ju inte själv bidragit till något av de spel som jag skulle kalla bra från Bioware. Är väl mass effect 2 kanske om man ska vara riktigt godtycklig. För Dragon Age lär han ju inte hunnit bidra mycket till innan det släpptes.

Om han var producent på Origins och 2an lär han väl hunnit göra en hel del. Dragon Age släpptes ku 2009 om jag inte minns fel. Då hade han varit på företaget över 2 år

Gnällkuk

Visst, BW är en studio på dekis men har man varit på samma ställe så länge är det inte konstigt att man söker nya utmaningar. Med en helt ny konsolgeneration på intåg finns det säkert många nya intressanta spelprojekt för nextgen också.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Spelen blev dåliga efter när bioware doctors försvann.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Det går bra nu


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av robbis:

Om han var producent på Origins och 2an lär han väl hunnit göra en hel del. Dragon Age släpptes ku 2009 om jag inte minns fel. Då hade han varit på företaget över 2 år

Enligt wiki så hade han ingen viktig position på någon av titlarna, inte som var värt att nortera i alla fall.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Killen har väl bara jobbat där i 12 år så han har ju inte själv bidragit till något av de spel som jag skulle kalla bra från Bioware. Är väl mass effect 2 kanske om man ska vara riktigt godtycklig. För Dragon Age lär han ju inte hunnit bidra mycket till innan det släpptes.

Det ändrar ju inte det faktum att killen kan ha slutat just precis pgr av att han inte tycker studion gör bra spel längre. Han kan mycket väl ha börjat där med stora förhoppningar som sedan grusats.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Min gissning är att han ser att det kommer att bli ännu en nitlott till spel, så han lämnar innan skitstormen från kunderna/fansen kommer.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det ändrar ju inte det faktum att killen kan ha slutat just precis pgr av att han inte tycker studion gör bra spel längre. Han kan mycket väl ha börjat där med stora förhoppningar som sedan grusats.

Lär nog finnas en hel del besvikna och utbrända spelutvecklare som tog anställning hos sin favoritutvecklare. Där många fick vara med och utveckla mediokra fantasilösa uppföljare, eller värst fall jobba på mardrömsprojekt liknande Anthem. Synd också att få har möjlighet att offentligt berätta hur det verkligen ligger till, utan att riskera bryta ett kontrakt och/eller bli svartlistat hos andra företag.

Tråkig utveckling, men ibland är det bättre att börja om på nytt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fyfan vad låg moralen måste vara på Bioware nu. Sorgligt att se en så respekterad utvecklare falla som Bioware har gjort.

Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Bioware var en spelutvecklare jag verkligen älskade, men när Ray Muzyka, Greg Zeschuk och Augustine Yip lämnade, det har tyvärr varit en katastrof.
EA använde Biowares goda namn, för att försöka fixa swtor, till exempel, och massa andra saker EA gjort, som förstört varumärket.

Medlem
Skrivet av Juel91:

Fyfan vad låg moralen måste vara på Bioware nu. Sorgligt att se en så respekterad utvecklare falla som Bioware har gjort.

Så går de när man kvoterar in all personal för att sedan driva bort all talang de hade sedan innan. Dragon age inquisition sa allt. Vilken smörja.

1
Skriv svar