Cyberpunk 2077 släpps på Google Stadia
Haha MK 11, tvivlar starkt på att det spelet ens kommer vara spelbart på Stadia, fighting spel är avsevärt mycket mer beroende av låga latenser än många andra typer av spel.
Så upp till bevis Google=).
Tror dock inte att CD Projekt gett tillåtelse att släppa spelet på Stadia, om det varit ospelbart.
@eld: Den var bra.
*klappar händerna långsamt*
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Tror dock inte att CD Projekt gett tillåtelse att släppa spelet på Stadia, om det varit ospelbart.
Fast nu var det MK 11 jag avsåg, inte Cyberpunk 2077;).
Precis som jag hoppades på i tidigare trådar! funkar det här så pass bra som de påstår och utan större inputlag. Ja då behöver jag inte uppgradera datorn för att spela det här i 4K 60 FPS.
Kmr fortfarande att se bättre ut på PC eller konsol inkopplad till 4K-skärm pga. ingen kompression. Frågan är hur illa kompressionen faktiskt kommer att vara.
Kmr fortfarande att se bättre ut på PC eller konsol inkopplad till 4K-skärm pga. ingen kompression. Frågan är hur illa kompressionen faktiskt kommer att vara.
Förmodligen ganska illa (spekulation) då UHD-1 med HDR, 60 FPS och 5.1 Surround har kravet 35 Mbit (tar i lite) (4,375MB/s)
4,375 Megabyte i sekunden för 3840x2160 med HDR i 5.1 Surround är ganska rejält komprimerat.
Bra exempel är en UHD-1 BD som finns i 3 olika varianter: 50 GB with 82 Mbit/s, 66 GB with 108 Mbit/s, and 100 GB with 128 Mbit/s
Visst en del komprimering får man leva med men runt 50Mbit för UHD-1 med HDR och 5,1 låter rimligare och runt 30Mbit för 1080p hade gett bättre kvalité, dock kommer då problemet att för få länder har tillgång till detta.
Sen ska även svarstiden etc. vara rimlig för säg MK11 borde den ligga bra bit under 50ms vilket jag inte tror alls på.
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Google har inget i spelbranschen att göra.
Jag vill inte spela spel på detta sätt i framtiden.
Google har inget i spelbranschen att göra.
Jag vill inte spela spel på detta sätt i framtiden.
det lär nog dröja många år innan det slår igenom.. är inte heller förtjust i detta.
Tror dock inte att CD Projekt gett tillåtelse att släppa spelet på Stadia, om det varit ospelbart.
Exakt.
🐖💨💩
Förmodligen ganska illa (spekulation) då UHD-1 med HDR, 60 FPS och 5.1 Surround har kravet 35 Mbit (tar i lite) (4,375MB/s)
4,375 Megabyte i sekunden för 3840x2160 med HDR i 5.1 Surround är ganska rejält komprimerat.
Bra exempel är en UHD-1 BD som finns i 3 olika varianter: 50 GB with 82 Mbit/s, 66 GB with 108 Mbit/s, and 100 GB with 128 Mbit/s
Visst en del komprimering får man leva med men runt 50Mbit för UHD-1 med HDR och 5,1 låter rimligare och runt 30Mbit för 1080p hade gett bättre kvalité, dock kommer då problemet att för få länder har tillgång till detta.
Sen ska även svarstiden etc. vara rimlig för säg MK11 borde den ligga bra bit under 50ms vilket jag inte tror alls på.
Det var som sjutton. Hur tusan skall det fungera i bildkvalité om 4,375 MB/s skall fördelas på 60 HDR-bilder?
Här: https://toolstud.io/photo/megapixel.php?width=3840&height=216... framgår det att bästa kompressionen där för en 4K-bild (JPG 90% 24 bit/pixel) ger 847 KB/per bild. 847*60/1000 = 50,82 MB/s och då har vi inte ens räknat in ljudet. Vi pratar då om en kompression på kompressionen på hela 11x gånger.
Jag undrar om någon kmr att jämföra exempelvis RDR2 genom att ha sitt Xbox One X/S påslaget med spelet och i annan HDMI-port Stadia-versionen och sedan växla mellan för att se bildskillnaden. Möjligen är det nog inte så illa för Netflix erbjuder ju 4K HDR antar jag? (Har inte Netflix men har 4K-HDR OLED TV)
Sedan är det ju oxå skillnad på att se något där filmen själv bestämmer vad som skall visas och när du själv kan styra vad som skall visas genom att styra kameran i spelen. Tänk då att rotera kameran snabbt runt. Då lär folk upptäcka hur sjukt komprimerat det faktiskt är pga. alla snabbt ändrande pixlar som det saknas data för.