Tips på serier?

Medlem
Tips på serier?

Hallå!

Är i akut behov av en ny tv-serie att kolla på. Spelar egentligen ingen roll vad det är för slags serie. Jag gillar allt ifrån Prison Break till South Park. Det spelar heller ingen roll hur gammal serien är. Det enda jag avstår från är all manga, anime och allt vad det kallas, det är inget som intresserar mig.

Uppskattar alla tips, så ge mig allt ni har!

Medlem

Ronny och Ragge + Snutarna


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Sopranos
Deadwood
Band Of Brothers
True Blood
Rome
Weeds
Heroes (njae... egentligen inte)
Scrubs
Family guy
Simpsons
American dad
Entourage
Carlifornication
X-files
Lost

Är några serier jag har kollat på... skall du bara se en av dessa, välj deadwood. Om du inte är riktigt ung, då kan du välja en annan.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Dexter, se den, älska den.
Om serien Dexter var ett fysiskt objekt skulle jag ha sex med den, så mycket älskar jag Dexter.

Medlem

Blir rätt dyrt dock att köpa flera säsonger...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Blir rätt dyrt dock att köpa flera säsonger...

Jag undrade vem som skulle bli först med den... Jag lyckades själv undvika den.

Dexter har jag inte kollat in - premissen verkar ganska tuff men det lilla jag sett på tv verkar inte mycket att ha, fler som gillar den?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Nestor:

Blir rätt dyrt dock att köpa flera säsonger...

Jag undrade vem som skulle bli först med den... Jag lyckades själv undvika den.

En säsong kostar ju lika mycket som en ordinär långfilm.
Ska man köpa te.x alla säsonger av långkörare som Stargate, X-Files och The Simpsons så blir det dyrt


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Nestor:

Blir rätt dyrt dock att köpa flera säsonger...

Jag undrade vem som skulle bli först med den... Jag lyckades själv undvika den.

En säsong kostar ju lika mycket som en ordinär långfilm.
Ska man köpa te.x alla säsonger av långkörare som Stargate, X-Files och The Simpsons så blir det dyrt

Det är roligare med en "seriebox" än en vanlig film - Min band of brothers box är högt skattad i min samling. Simpsons dock... vad är det nu 22 säsonger? Det blir inte billigt det men i tid, jämfört med film blir det ju inte så farligt. Speciellt inte om man köper en gammal serie.

Har sneglat på "svarte orm" några gånger, jag har sett det där 1000 gånger men det är fortfarande lika roligt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Allt är en fråga om prioriteringar.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

The Big Bang Theory. Riktigt rolig serie om ett gäng nördar och allt vad dom kan hitta på.

Dexter (som börjar om en kvart) är också rätt bra. Säsong ett tycker jag var riktigt bra, tvåan inte lika och trean verkar inte heller vara lika bra som ettan men bättre än tvåan.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Allt är en fråga om prioriteringar.

dels det och när vi pratar om film är ju tid en faktor också, man tjänar mycket pengar på att vänta med samlingen ett par månader, de flesta kvalitetsfilmerna blir ju snorbilliga, även på bluray efter att de ramlat ur topplistan. Vem vill köpa filmen man såg på bio förra månaden ändå?

Med det sagt så måste jag säga att jag föredrar filmer precis som musik och spel. Utan fodral, skivor och alla andra dammsamlande epitet. 1001001001110010101 FTW.

En helt standard DVD kostar ju bara ett par tior idag, vore det inte genomförbart att sälja den digitalt en smula billigare? Kanske via ett media liknande steam där man kan tanka hem den, kolla på den osv - formattera burken och sedan tanka hem den igen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

V
Shogun
Nord och Syd

Mycket för pengarna.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

V
Shogun
Nord och Syd

Mycket för pengarna.

Shogun... Den ger mig barndomsminnen.

Jag minns att jag var skitförbannad på Olof Palme eftersom de ställde in V för att visa hans begravning.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Shogun... Den ger mig barndomsminnen.

Jag minns att jag var skitförbannad på Olof Palme eftersom de ställde in V för att visa hans begravning.

Japp. Spännande serier som jag följde som lite grabb.

Olof Palme visade tydligt sin respektlöshet mot folk som gillar TV-serier;)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Synd att du ratar anime, missar mycket bra...

Medlem

Family Guy
2 and a half men

Det är vad jag tittar på.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Dexter, Dexter och åter Dexter. Tyckte säsong 2 var särskilt spännande.

Andra tips

-----------

Rome (suverän)
Band of brothers (tycker den ska ses i streck, dvs 10h! )

Gällande båda ovanstående: Det kommer bli mycket roligare att titta på om du pluggar lite ww2 historia samt romersk historia innan :=)

sedan har vi..

The office (både US och UK, men beware...du kommer föredra den du först ser på.)

Tycker serier som har en genomgående röd tråd ofta är bra. Blir helt enkelt som en lång långfilm.

Sedan har vi de som är lite mer underground och relativt okända. The Simpsons, Family Guy, Lost och Scrubs.

Och till sist har vi den bästa serien av dem alla....M.A.S.H

edit: fixa o trixxa

Medlem

Peep Show (låt inte namnet avskräcka) är den roligaste serien jag sett, många avsnitt finns även uppe på youtube om andra sätt att skaffa den inte tilltalar.

Medlem

Dexter verkar återkomma många gånger. Jag fick höra av min kompis att han hade Säsong 1 på dvd. Så jag ska ge den en chans! Men fortsätt gärna tipsa om serier! Är Dexter inget för mig måste jag ha en reserv!

Medlem

Har sett lite Burn notice dom senaste veckorna. Ibland blir manuset lite småfånigt men serien är absolut värd att checka in.

Medlem
Skrivet av andymikel:

Har sett lite Burn notice dom senaste veckorna. Ibland blir manuset lite småfånigt men serien är absolut värd att checka in.

Ja den glömde jag nämna. Vissa avsnitt är riktigt bra, men ibland blir det lite fånigt. Det är lärorikt också


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

How I Met Your Mother kan vara riktigt rolig

Avstängd

De tre följande har CastorFiber redan nämnt, men jag ska ge dig en anledning:

Sopranos
Skönt gangsterdrama.

Band Of Brothers
Snuskigt bra krigsdrama.

Rome
Mycket välgjort, men lite väl ocensurerat, om Julius Caesar och personer i hans omgivning (och personer som inte var i hans omgivning, men ändå hade någonting att göra med honom).
Andra säsongen, som utspelar sig efter Caesars död fortsätter berättelsen om de andra personerna. Jag slutade dock se den efter några avsnitt då det kändes som att allt bara var elände, eländes elände och samma elände igen.

Heroes
Lite superhjältar och lite häftig action. Underhållande, men jag skulle inte prioritera Heroes särskilt högt om jag var du.

Death Note
Sjukt spännande och välgjord serie om en kille som hittar ett anteckningsblock, där den, vars namn står i boken, dör. Killen bestämmer sig för att förändra världen genom att döda alla kriminella.

Code Geass
Mycket spännande, serie som liknar Death Note i mångt och mycket. Den här killen bor i det ockuperade Japan i ett alternativ universum. Han får en kraft som gör att han kan få folk att göra vad han befaller genom att titta dem i ögonen - men bara en gång. Han bestämmer sig för att krossa ockupationsmakten.

Edit: Första raden var ju felaktig. :/

Medlem

De allra flesta HBO-serier.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

LOST och Fringe är det bästa som finns på TV.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ja som i först posten hänvisar till är den fantastiska serien Scrubs som är för det mesta kul men också känslo mässig. Family Guy är bäst enligt mig då det slår allt enligt mig, både simpsons och south park. Men Simpsons är väl kul men börjar bli lite less på det, bland annat för att humorn är för det mesta helt värdelös. Men kul ibland!

Scrubs
Family guy
Simpsons


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Om SF är intressant, så finns det fortfarande ingen bättre serie än Babylon5. Javisst, den har några år på nacken nu, och hela säsong ett är mer eller mindre en jättelång prolog. Men för den som härdar ut så kommer belöningen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

C.S.I Miami är ju efter många säsonger fortfarande småkul med Horatio Caines oneliners och glasögon av och på.
http://www.youtube.com/watch?v=GeeyWvo1rNg

här är Jim Carreys version av Horatio Caine.
http://www.youtube.com/watch?v=glvGfQnx3DI&feature=fvw

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Ronny och Ragge + Snutarna

Glöm inte Tratten & Finkel!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Entourage och The Big Bang Theory.

"Let's hug it out bitch!"

12
Skriv svar