Ska uppgradera min dator vad ska jag uppgradera?

Medlem
Ska uppgradera min dator vad ska jag uppgradera?

ASUS G11CD-NR047T / i7-6700 / GTX970 / 8GB / 1TB+ 128 SSD
Spelar mest på datorn. Nytt grafikkort vill jag ha mer minne. Behöver jag nytt nätagg om jag köper nytt grafikkort eller? Är inte så bra på det här med datorer

Medlem

Mer RAM-minne hjälper nog mest i det här fallet. Då slipper man förekomsten av hårddisk-/SSD-caching om ett spel skulle äta upp mer än 8GB under en session, vilket inte är helt ovanligt i dagsläget och särskilt i spel med stora världar.
Resten av specifikationerna ser bra ut. Hell, min gamla fyrkärniga burk från 2007 klarar tekniskt sett av att spela nya titlar med en GTX 1070 så du sitter helt klart inte i ett dåligt säte.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

@Banzeken: Om jag köper ett nytt grafikkort vilket skulle du köpa om jag får fråga?

Medlem

Beror på vilket grafikkort du funderat på och vilket nätagg du har.

Sedan beror det också på vad du är ute efter för kräm på kortet, vad kommer du att spela och vill du kunna köra på högsta inställningarna på grafiken?

Medlem

Här är en bra sida om du snabbt och enkelt ska se hur mycket kraft du får per krona för alla high end grafikkort.

https://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Medlem

@Fr0gg0.: 500w vill köra höga inställningar

Medlem
Skrivet av lilleskutt41:

@Fr0gg0.: 500w vill köra höga inställningar

Du vet inte vilket nätagg? Tänkte om det är av bra kvalité så klarar den ett RTX 2070 precis, men hade annars inte kört på ett kraftigare än RTX 2060. Man kommer dock långa vägar med ett RTX 2060 om du kör 1080p, fungerar helt ok i 1440p också.

Medlem

Vill inte köpa en helt ny dator vill uppgradera den befintliga så man kan spela på lite högre inställningar. Det är mest vad som passar i min dator vilket grafikkort som får plats behöver jag nytt nätagg

Medlem

@Fr0gg0.: Vet ej så det är lika bra att köpa nytt

Medlem

Utan att ha tittat på prislappar, så utgår jag från att 1070/1080 är betydligt billigare än 20-serien. Visst, du får inte raytracing, men mitt 1070 med några år på nacken driver ändå det mesta på högsta inställningarna i 1080p

Medlem

Tack för hjälpen byter det mesta utom processor och moderkort

Medlem

Satsa allt krut på8gb mer ram och resten pångrafikkortet. Och ev ny skärm (beroende på vad du nu har) det kommer göra störst skillnad


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar