World of Warcraft - Classic

Medlem

Angånde vilken klass som kommer spelas mest..
Gjorde en poll i min facebook grupp och där blev resultaltet
https://imgur.com/JlnkGEb

men inte så många som röstat, nu är vi strax 1000 medlemmar.. Men ja de lär väl iaf luta åt något sånt som omröstningen visar!
Gå gärna med i gruppen du med om du ska lira classic!
https://www.facebook.com/groups/WoWClassicSverige/


signatur

Besök min kanal för senaste CSGO nytt:
http://www.youtube.com/user/proffzetmedz

Medlem

För de som är intresserade så är vi just nu cirka 60 nordiska guilds som rollar på Gehennas (90% svenskar, cirka 3500 spelare) så har du inte redan hittat ett hem eller redan tröttnat på ditt gamla är det bara att rolla en karaktär där!:)

Medlem
Skrivet av DieZe:

För de som är intresserade så är vi just nu cirka 60 nordiska guilds som rollar på Gehennas (90% svenskar, cirka 3500 spelare) så har du inte redan hittat ett hem eller redan tröttnat på ditt gamla är det bara att rolla en karaktär där!:)

Som att spela på Stormscale, nej tack


signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av mrFluffy:

Som att spela på Stormscale, nej tack

Stormscale ftw!

Skrivet av DieZe:

För de som är intresserade så är vi just nu cirka 60 nordiska guilds som rollar på Gehennas (90% svenskar, cirka 3500 spelare) så har du inte redan hittat ett hem eller redan tröttnat på ditt gamla är det bara att rolla en karaktär där!:)

Min gamla classic-guild kör där också.
Härligt. Bästa möjliga scenario att majoriteten av servern är svenskar

Medlem

joana repris av sin speedrun på twitch, han kommer att bli lvl60 en timma innan classic släpps!

https://www.twitch.tv/joana

Medlem
Skrivet av DieZe:

För de som är intresserade så är vi just nu cirka 60 nordiska guilds som rollar på Gehennas (90% svenskar, cirka 3500 spelare) så har du inte redan hittat ett hem eller redan tröttnat på ditt gamla är det bara att rolla en karaktär där!:)

hm intressant, horde eller alliance?

Inaktiv
Skrivet av Quiz:

joana repris av sin speedrun på twitch, han kommer att bli lvl60 en timma innan classic släpps!

https://www.twitch.tv/joana

Helt sanslöst att så många tittar på någon som levlar i wow. Dessutom en 13 år gammal video

Avstängd

Efter moget övervägande har jag beslutat att levla min char till 60 helt utan addons, alltså utan ens Block Duel och Quest Helper.

Vad tror ni om detta?

Skribent

@Calez: Kul idé! Skulle verkligen inte orka, men props om du klarar det


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av Calez:

Efter moget övervägande har jag beslutat att levla min char till 60 helt utan addons, alltså utan ens Block Duel och Quest Helper.

Vad tror ni om detta?

Så man levlade förr, visste inte om att det fanns addons i början av vanilla! 😂


signatur

IDKFA

Medlem

Ingen som har tänkt att lira på Zandalar Tribe?
RP-PVP må vara ett lite nyare påhitt men det är ju lätt bästa ruleseten på server.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Så man levlade förr, visste inte om att det fanns addons i början av vanilla! 😂

Dock så fanns ju addons från början. EU hade även fler/uppdaterade addons då det släpptes lite senare här. Personligen har jag alltid haft addons, en del var/är guld värt.
Sen hade man ju även trogna Thottbot som sparade en många onödiga timmar på letande osv =D


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv
Skrivet av omgponies:

Ingen som har tänkt att lira på Zandalar Tribe?
RP-PVP må vara ett lite nyare påhitt men det är ju lätt bästa ruleseten på server.

Har svårt att ta rp på allvar så hade aldrig kunnat hålla masken när folk går igång och rpar. Hade blivit ban direkt 😅

Medlem

@Calez: Så jag nästan alltid spelat. Även försökta raida utan addons men det gillade inte raidleader och det gick väl inte superbra heller.
Tycker en hel del addons känns som att fuska.

Avstängd
Skrivet av Korvspad:

@Calez: Så jag nästan alltid spelat. Även försökta raida utan addons men det gillade inte raidleader och det gick väl inte superbra heller.
Tycker en hel del addons känns som att fuska.

Tja, jag antar att spelet ska liras som Blizzard tänkt sig. Raidandet borde väl också klaras hardcore, tycker jag. Vad säger andra? Blir det för svårt?

Medlem
Skrivet av Fezk:

Dock så fanns ju addons från början. EU hade även fler/uppdaterade addons då det släpptes lite senare här. Personligen har jag alltid haft addons, en del var/är guld värt.
Sen hade man ju även trogna Thottbot som sparade en många onödiga timmar på letande osv =D

Alltså jag visste inte att det fanns, jag började använda vissa addons när jag förstod att det fanns. Har bara raidat med DBM och skada, annars så tycker jag addons förstör min spelupplevelse.


signatur

IDKFA

Medlem

Jag hade addons från början, men i vår raid under Vanilla (2:a på serven) så förbjöd vi threatmeaters. Om någon hade det så fick man under inga omständigheter posta det någonstans. Det fungerade och folk lärde sig utan det.

Vissa addons är "quality of life" och det är de som jag inte har något emot men att ha addons som talar om spelet för dig är tråkiga (enligt mig)


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Skägg.
10 Chambers

signatur
Inaktiv

Hur länge tror ni man kommer brottas med inloggningsskärm innan man kommer in och kan börja levla? Själv ska jag jobba imorrn så blir ingen traditionell inloggnings-vaka här inte.

Medlem

Fortsätter i samma spår som @anon_326725:
Ni som spelade vid launch för 15 år sedan, hur länge fick ni vänta innan ni kom in?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Hur länge tror ni man kommer brottas med inloggningsskärm innan man kommer in och kan börja levla? Själv ska jag jobba imorrn så blir ingen traditionell inloggnings-vaka här inte.

Beror ju självfallet på server. Gehennas som Nordic-folket kommer köra på lär nog ta ett tag att komma in på. Gissar på 1h+ med lite flyt, om dom nu inte har löst inloggningstrycket på något sätt. Men sen lär väl majoriteten vara i samma sits nu när folk blivit äldre, jobbet väntar och folk kanske inte spelar ikväll, så kön kanske är kortare än väntat.

Stormscale förr kunde ju vara 2-5h+.

Läste att Battlenet hemsidan verkar lite överbelastad, folk försöker fylla på med speltid, går inte så bra för dom. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av DitroX:

Fortsätter i samma spår som @SaltyApple:
Ni som spelade vid launch för 15 år sedan, hur länge fick ni vänta innan ni kom in?

Kommer inte ihåg om det var så långa köer in. Men däremot så krashade servrarna stup i ett

Medlem
Skrivet av DitroX:

Fortsätter i samma spår som @SaltyApple:
Ni som spelade vid launch för 15 år sedan, hur länge fick ni vänta innan ni kom in?

Servrarna kraschade en efter en, om och om igen. i EU kom de tyska servrarna upp först, vilket gjorde ett koordinerat joinande med kompisar svårt. Satt i typ 3-4 timmar innan jag faktiskt kom in och kunde börja spela med mina kompisar. Men oj vilken händelse det var, så häftigt.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Skön fan-made Classic trailer:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv
Skrivet av Maxiz!:

Servrarna kraschade en efter en, om och om igen. i EU kom de tyska servrarna upp först, vilket gjorde ett koordinerat joinande med kompisar svårt. Satt i typ 3-4 timmar innan jag faktiskt kom in och kunde börja spela med mina kompisar. Men oj vilken händelse det var, så häftigt.

Det är något speciellt med att vara en av de första med att komma in under launch

Kommer ihåg att jag satt och loggade in via fjärrstyrning på jobb under Warlords of Draenor-launch. Det var lite meckigt att sitta med plattan och kontrollera PCn där hemma men ändå jävligt kul

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Det är något speciellt med att vara en av de första med att komma in under launch

Kommer ihåg att jag satt och loggade in via fjärrstyrning på jobb under Warlords of Draenor-launch. Det var lite meckigt att sitta med plattan och kontrollera PCn där hemma men ändå jävligt kul

Oh ja hehe, inloggning vid launch inför nya expansioner var riktigt speciellt, man satt på helspänn.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Inloggningskön på Outland när Mists of Pandaria släpptes var på 4 timmar när jag kom hem efter jobbet 15:00 kom jag ihåg

Runt 5000+ i kö


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Förresten! Ett tips till er som inte visste om det... Logga in i spelet 23.3x och chilla vid karaktärsval. Man kan hänga där i 30 minuter innan man blir utloggad. Jag är ingen wow-forskare men utgår ifrån att om man redan är inne vid sina karaktärer innan 00.01 så har man större chans att komma in.

Värt ett försök för er som ska hålla igång hela natten Själv kommer jag sussa sött vid den tiden hoppas jag. (Lär ju drömma mardrömmar om inloggning......)

Edit: Kollade innan sänggång, pga nyfikenhet, hur det ser ut med inloggning en halvtimme innan. Verkar inte vara någon större "hemlighet" att sitta i inloggningsskärmen en halvtimme innan. 15000 personer före i kön as we speak ;D

Aja.. sov gott och lycka till alla hjältar!

Medlem

Jag är ledig hela denna veckan men jag tror jag skippar att skapa en vanilla-gubbe nu. Trots mitt jobbiga abetsschema lyckades jag få 6 bossar HC i The Eternal Palace ikväll

Kanske men bara kanske så blir det en liten mage på valfri classic-server framöver


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv
Skrivet av Ariath:

Jag är ledig hela denna veckan men jag tror jag skippar att skapa en vanilla-gubbe nu. Trots mitt jobbiga abetsschema lyckades jag få 6 bossar HC i The Eternal Palace ikväll

Kanske men bara kanske så blir det en liten mage på valfri classic-server framöver

Tror det är värt att vänta tills imorrn, om du inte är hardcore vanilla fan, så slipper du stå i kö i timmar (1-2 om du har tur).
Kommer själv vänta tills imorgonkväll och även om jag, som jag nämnt i flertalet trådar, är en retail-fanboy så kommer jag för nostalgins skull skapa en classic-karaktär och verkligen försöka ta mig till crossroads/the barrens och springa runt där och lyssna på den mest nostalgiska wow-musiken jag vet
( https://www.youtube.com/watch?v=YONdeDeSgrQ&t=373s )

Hoppas du får en episk upplevelse vad du än bestämmer dig för

Skriv svar