Microsoft hintar om Age of Empires 4-gameplay i november

Robot
Microsoft hintar om Age of Empires 4-gameplay i november

Inget på E3, inget på Gamescom. Kanske på X019?

#age-of-empires-4, #microsoft, #xbox-game-studios


Medlem

Har det verkligen gått två år? Det luktar "trasigt spel" långa vägar.
Frågan vad som egentligen försiggår, är det Relic som leker med "revolutionerande gameplay" som inte säljs så bra hos Microsoft eller är det Relic som har pengaproblem (När släppte dom ett "framgångsrikt" spel sist) och måste sälja in sig till SEGA för mer bidrag?

@Redguard: Vad är det som är oroväckande med två år? Det är ju inte alls lång tid för ett spel av AoE4:s kaliber?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Varför inte ta det nu när dom får mest uppmärksamhet? Är den där x-box eventet som streamas gratis eller måste man ha biljett för det med?

Skrivet av Redguard:

Har det verkligen gått två år? Det luktar "trasigt spel" långa vägar.

Det beror väl på hur länge som har jobbat på spelet innan trailern släpptes för två år sedan.

// edit

Om dom skall visa det på x-box event, ja då undrar jag hur det blir med PC-versionen. Kommer man se handkontrollifierat GUI och kontroller där eller blir det spelbart?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

@Redguard: Vad är det som är oroväckande med två år? Det är ju inte alls lång tid för ett spel av AoE4:s kaliber?

Självklart, men en ynklig trailer på 2 år? Finns inga uppdateringar överhuvudtaget. Inte ens något ynkligt som koncept bild(er) har dykt upp. Relic säger inte något eller försöker starta diskussioner om spelet och Microsoft är också tysta.
På 2 år borde dom åtminstonde har ett koncept klart med grundläggande aspekter som tidsålder i spelet etc. Något lätt en Relic Producent kan bara bli intervjuad om.

Nu "lovade" dom stora nyheter om Age of Empires på Gamescom och att bara ge ut ett releasedatum på AOE2DE kallar jag knappast stora nyheter, låter som att dom drog sig tillbaka på saker dom skulle ha visats.

Mycket spekulationer, men mina tankar.

Medlem
Skrivet av Redguard:

Självklart, men en ynklig trailer på 2 år? Finns inga uppdateringar överhuvudtaget. Inte ens något ynkligt som koncept bild(er) har dykt upp...

Inte särskilt konstigt att de är väldigt vaksamma när det kommer till AoE4. Det är ett stort namn och med det kommer otroligt mycket press på utvecklarna. Minsta lilla fel kommer analyseras, tolkas och kritiseras.

Alla har olika tänk när det kommer till vad de vill visa. Bara för att någon är mer transparent, betyder det inte att andra behöver eller måste vara det. Jag tycker det är lite respektlös att kalla det ynkligt. Låter mest som ett personligt problem.

Medlem
Skrivet av LinkXLank:

Jag tycker det är lite respektlös att kalla det ynkligt. Låter mest som ett personligt problem.

Ja jag lider av stora personliga problem, vart kom det där ifrån, skärp dig.
Jag är ett stort fan av AOE serien och har varit skeptisk till Relic roll sedan DOW3 floppa.
Men det är i min mening "ynkligt" att inte ha något att visa eller säga om spelet efter 2år.

Medlem

Något man lärt sig under alla år som gamer, ha låga förväntningar så slipper man bli besviken varje gång en uppföljare inte lyckas bli lika bra som tidigare spel. Stort fan av Age of Empires spelen men jag har även sett hur Microsoft mer och mer tappat vad som gjorde att de en gång i tiden släppte väldigt bra spel.

Så jag har inga höga förväntningar på AoE 4, skulle inte bli förvånad om det går åt samma håll som Settlers verkar ha gjort, mer fokus på stider, mindre på att faktiskt sköta och ta hand om ens folk. För det är just mixen av detta som gjorde att jag gillade Age of Empires, där andra delen var bättre på varje punkt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av conthox:

Varför inte ta det nu när dom får mest uppmärksamhet? Är den där x-box eventet som streamas gratis eller måste man ha biljett för det med?

Det beror väl på hur länge som har jobbat på spelet innan trailern släpptes för två år sedan.

// edit

Om dom skall visa det på x-box event, ja då undrar jag hur det blir med PC-versionen. Kommer man se handkontrollifierat GUI och kontroller där eller blir det spelbart?

X019 är ett stort event som pågår mellan den 14-16 november i London. I samband med det kommer Inside Xbox att ha ett nytt avsnitt av sin show den 14:e och resten av eventets alla grejer streamas på olika sätt resten av tiden. Att titta på Inside Xbox och streams kostar naturligtvis ingenting.

Att det är ett Xbox-event är nog ingenting du bör oroa dig för. "Xbox" är numer hela Microsoft's gamingdivision som sträcker sig över konsol, PC och xCloud etc.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

X019 är ett stort event som pågår mellan den 14-16 november i London. I samband med det kommer Inside Xbox att ha ett nytt avsnitt av sin show den 14:e och resten av eventets alla grejer streamas på olika sätt resten av tiden. Att titta på Inside Xbox och streams kostar naturligtvis ingenting.

Att det är ett Xbox-event är nog ingenting du bör oroa dig för. "Xbox" är numer hela Microsoft's gamingdivision som sträcker sig över konsol, PC och xCloud etc.

Tackar så mycket för svaret.

Att det är gratis att kolla på vart inte så solklart då Blizz t ex tar dyra slantar för att vara med och ovan på det så vet man hur det gick med mobil-Diablo....

Och att Xbox numer var hela speldivisionens namn hade jag glömt bort.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av Redguard:

Självklart, men en ynklig trailer på 2 år? Finns inga uppdateringar överhuvudtaget. Inte ens något ynkligt som koncept bild(er) har dykt upp. Relic säger inte något eller försöker starta diskussioner om spelet och Microsoft är också tysta.
På 2 år borde dom åtminstonde har ett koncept klart med grundläggande aspekter som tidsålder i spelet etc. Något lätt en Relic Producent kan bara bli intervjuad om.

Nu "lovade" dom stora nyheter om Age of Empires på Gamescom och att bara ge ut ett releasedatum på AOE2DE kallar jag knappast stora nyheter, låter som att dom drog sig tillbaka på saker dom skulle ha visats.

Mycket spekulationer, men mina tankar.

Tja, låter mer som att de vill ha kontroll över spelets hype. Släpper de material för tidigt så har de mindre att visa närmre släpp – vilket förstås är dåligt för marknadsföringen inför släppet. Det gäller ju att hålla intresset uppe under hela utvecklingsperioden och stegra inför releasen. Dumt att bygga hype för att sedan annonsera ut att det släpps om ytterligare tre år.

Dessutom går inte fansen bananas över detaljer i förtid.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Ambassadör
Xbox
Skrivet av conthox:

Tackar så mycket för svaret.

Att det är gratis att kolla på vart inte så solklart då Blizz t ex tar dyra slantar för att vara med och ovan på det så vet man hur det gick med mobil-Diablo....

Och att Xbox numer var hela speldivisionens namn hade jag glömt bort.

Det är sant, vissa tar ju faktiskt betalt för sådant så det kanske man inte ska ta för givet.

Vi får hoppas att vi får se något fränt från AoE!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Redguard:

Ja jag lider av stora personliga problem, vart kom det där ifrån, skärp dig.
Jag är ett stort fan av AOE serien och har varit skeptisk till Relic roll sedan DOW3 floppa.
Men det är i min mening "ynkligt" att inte ha något att visa eller säga om spelet efter 2år.

Har endast med deras marknadsstrategi att göra. Förstår att du är skeptisk över Relic, tror de flesta är efter DoW3. Högst troligt är att de inte är i ett skede de vill visa upp någonting. Det är en viktigt titel för de att få rätt, både Relic för deras senaste flopp och pga av att det finns en stor skara fans till serien som du själv.

Först, skrev jag aldrig stora eller flertalet personliga problem och för det andra, att DU tycker det är ynkligt och att du tycker att de ska göra som du vill. Det för mig låter som sagt, som ett personligt problem. Det är inte ovanligt att inte visa upp saker över utvecklingstiden. Vi har ingen aning vad de går igenom, hur deras process ser ut eller vilket stadie spelet är i. Det är fel att hoppa till slutsatser och kalla personer som jobbar på ett företag som faktiskt försöker utveckla ett spel till oss för ynkliga. Bara för att de inte gör som du tycker. Det är mer komplext och det är människor bakom de här spelen så visa lite respekt mot dem. Tack.

Medlem

Med tanke på Microsoft insatser i Shower bara i år så kan man se på Highlights från Inside Xbox och få alla svar. Eller rättare sagt icke-svar och kanske höra "Wait until Next E3. We held stuff back" som förra XO i Mexico.

1
Skriv svar