De första bilderna från XIII-remaken har landat

Robot
De första bilderna från XIII-remaken har landat

Och den gamla serietidnings-skjutaren ser faktiskt riktigt bra ut.

#Microids, #Playmagic, #XIII


Medlem

Med WoW Classic och detta så blir 2019 året då man mest ser fram emot spel som kom ut för 15+ år sedan.

Skribent
Skrivet av lolBEEF:

Med WoW Classic och detta så blir 2019 året då man mest ser fram emot spel som kom ut för 15+ år sedan.

Ja det kommer många heta remasters och återlanseringar. Vi har även Final Fantasy VIII om några dagar.

Medlem
Medlem

Åh, vad sugen jag blir!!

Det enda som är lite oroväckande är att vi inte har fått se något gameplay än...

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Med WoW Classic och detta så blir 2019 året då man mest ser fram emot spel som kom ut för 15+ år sedan.

Hallå? WarCraft 3 - Reforged.

Medlem

Hmm, svårt att säga vad man ska tycka. Bortser man från cel-shading och svarta kantlinjer känns inte presentationen så värst intressant. Fotorealistiska texturer, ljuseffekter och reflektioner med cel-shading känns något malplacerat, speciellt då XIII-spelet från 2003 lyckades så bra med serietidningsestetiken utan att blanda in "verkligt" material i sin konstriktning/art style, så att säga. Det luktar lite budgetspel, med andra ord. Jag hoppas att jag har fel med kommande uppdateringar.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Ser fram emot det här. Gillade originalet, bortsett från ubåtsbanan där man skulle smyga.

Medlem

Hoppas att det är bra ragdoll fysik på fienderna när man skjuter de så de inte faller ihop som löv.

Lirade pirat version av spelet back in the day men minns knappt hur spelet var bortsett från att grafiken var cel shading teknik.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Längtar!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Hm, de har ju inte fått till någon vidare artstyle. De verkar inte veta om de ska gå med realistisk rendering eller celshading, och tar det sämsta av båda världar. Sen känns miljöerna och modellerna som att de är väldigt tidigt i produktion. Väldigt naket, med märkliga skalor på allt.

Medlem

Det ser typ ut som jag minns det, å andra sidan är nog nostalgiglasögonen ganska tjocka som sig brukar.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar