Härmed proklamerar jag 2019 som backloggens år!

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Som ett fan av stealth genren testade även jag på detta för något år sedan. Tyckte precis som du, jag visste aldrig vad jag skulle göra och till slut avinstallerade jag spelet. Synd..

Det gör ont just nu av att läsa dessa kommentarer 😛. Testa åtminstone trean för bövelen!
Nya thief är däremot en styggelse.

Medlem

@Mytos: Tittade lite på gameplayvideor av trean och oj, vad mycket roligare det ser ut att vara. Det står definitivt kvar på min backlog är tvåan mer som ettan eller som trean?


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare

Då var det 20:e spelet avklarat från backloggen! Adventure Time: Pirates of Enichidiron, ett litet och lättsmält action/rpg, lite väl buggigt kanske, men den korta speltiden gör det uthärdligt.

Avklarade spel 2019: 21
Antal spel checkade från backloggen: 20
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 827h10min
*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.


signatur

Ad hoc addendum

Farornas Konung

Det är imponerande!! Hade aldrig klarat köra på i det tempot....
Har ju i och för sig spelat DayZ i 900 timmar sedan November så atte…..

Backloggens befriare
Skrivet av JonseredRocks:

Det är imponerande!! Hade aldrig klarat köra på i det tempot....
Har ju i och för sig spelat DayZ i 900 timmar sedan November så atte…..

Man får prioritera bara! Och ha ett starkt över-jag.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Sådär! Då var Torchlight äntligen struket ur backloggen! Puh!
Gick rätt så snabbt att tugga igenom bara man tog tag i det. Rätt mysigt, men lite konstigt, det har jag alltid tyckt. Musiken är fantastisk. Grafiken och stilen är, ja, ganska opassande till vad spelet vill förmedla i övrigt, tycker jag.

Avklarade spel 2019: 22
Antal spel checkade från backloggen: 21
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 837h39min
*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Härligt! Hur många spel har du kvar på backloggen nu? Har du matat in nya spel där under 2019?


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare
Skrivet av Dohman:

Härligt! Hur många spel har du kvar på backloggen nu? Har du matat in nya spel där under 2019?

Jag vet inte, skulle gissa runt 300? Har aldrig vågat räkna.. De enda nya köpen jag har gjort under 2019 är Vampyr och South Park: Fractured But Whole.


signatur

Ad hoc addendum

Försöker själv plocka av lite ur backkatalogen. Idag tog jag fram Nintendo 64an och ploppa först i Body Harvest. Helvete, har snackar vi 'eyesore' Ser nästan ut som första Alone in the dark och har en kontroll lika smidig som en 80-åring med två brutna höftben. Spela nån timme och lyckades hitta en viss charm. Läste sen att spelet blir brutalt hårt samt är extremt snålt när det kommer till spartillfällen. Nöjer mig kanske med den lilla titt jag fick, ger mig möjligen i kasst med spelet om man kan fuska i det. Finns en enklare svårighetsgrad men i Pal-version så tog man bort sista världen för det läget medan den fanns kvar i NTSC-versionen.

Nåja, gav mig på Spacestation Sillicon Valley istället. En väldigt charmig pusselplattformare där man spelar som ett microchip som kan ta över devise elektiska djur. Det här ska jag försöka ta mig igenom i morgon (antagligen med en walktrough…).


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Jag har en hel drös i en separerad backlog som endast berör retrospel, men jag rör inte något spel förrän EmuVR kommit ut, kommer verkligen bli hur dope som helst.


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare

Ok! Har varit lite kass på att uppdatera här senaste veckan, klarat två spel, varav ett från backloggen, Mutant: Road to Eden, samt dess DLC eftersom att jag fick feeling så köpte jag det direkt när jag var klar med grundspelet och körde igenom, så det blir två spel, som jag räknar.

Härnäst blir det Gears 5! Yeah!

Avklarade spel 2019: 24
Antal spel checkade från backloggen: 22
Antal speltimmar i de avklarade spelen*: 837h39min
*Den totala tiden jag har, kan inkludera tid spenderad i spelet innan i år, men det är så lång tid genomspelningen tog.


signatur

Ad hoc addendum

Kör igång ett lite höstprojekt nu där jag ska beta av lite skräckspel från backloggen. Brukar begränsa mig till den här årstiden när det kommer till skräck.

Har bestämt mig för att börja med F.E.A.R.-trilogin ikväll och måste absolut hinna med Silent Hill 2 och 3 i oktober. Även Splatterhouse till PS3 ligger högt. Får se om jag hinner med något mer. Har en hel del men det kommer ju fler höstar.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Backloggens befriare
Skrivet av Fader Konungen:

Kör igång ett lite höstprojekt nu där jag ska beta av lite skräckspel från backloggen. Brukar begränsa mig till den här årstiden när det kommer till skräck.

Har bestämt mig för att börja med F.E.A.R.-trilogin ikväll och måste absolut hinna med Silent Hill 2 och 3 i oktober. Även Splatterhouse till PS3 ligger högt. Får se om jag hinner med något mer. Har en hel del men det kommer ju fler höstar.

Kul! Lycka till!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Spel avklarade på backlog i år:

PS4
Detroit: Become human | 2019 sep
Yakuza Kiwami | 2019 aug
The Witcher 3: Wild Hunt | 2019 juni
- Hearts of Stone | 2019 juli
- Blood and Wine | 2019 aug
Need For Speed (2015) | 2019 maj
Ni No Kuni: Wrath Of The White Witch (PS3) | 2019 mars

PC
Mass Effect 1 | 2019 aug
Outland | 2019 aug
Guacamelee! Super Turbo Championship Edition | 2019 juli
What Remains of Edith Finch | 2019 juni
Prey (2017) | 2019 juni
Rime | 2019 maj
GTA V | 2019 maj
Darksiders II Deathinitive Edition | 2019 maj
Crysis 2 Maximum Edition | 2019 april
Alan Wake | 2019 feb
F.E.A.R. 3 | 2019 feb
Limbo | 2019 jan
Metro Last Light Reduxe | 2019 jan
Milddle-earth: Shadow of War | 2019 jan

3DS
Luigi's Mansion 2 2019 april
Yoshis wooly world | 2019 sep

Så backlogen krymper.

Finns det någon som blivit "klar" med sin backlog?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Testpilot
Skrivet av korvmos:

Spel avklarade på backlog i år:

PS4
Detroit: Become human | 2019 sep
Yakuza Kiwami | 2019 aug
The Witcher 3: Wild Hunt | 2019 juni
- Hearts of Stone | 2019 juli
- Blood and Wine | 2019 aug
Need For Speed (2015) | 2019 maj
Ni No Kuni: Wrath Of The White Witch (PS3) | 2019 mars

PC
Mass Effect 1 | 2019 aug
Outland | 2019 aug
Guacamelee! Super Turbo Championship Edition | 2019 juli
What Remains of Edith Finch | 2019 juni
Prey (2017) | 2019 juni
Rime | 2019 maj
GTA V | 2019 maj
Darksiders II Deathinitive Edition | 2019 maj
Crysis 2 Maximum Edition | 2019 april
Alan Wake | 2019 feb
F.E.A.R. 3 | 2019 feb
Limbo | 2019 jan
Metro Last Light Reduxe | 2019 jan
Milddle-earth: Shadow of War | 2019 jan

3DS
Luigi's Mansion 2 2019 april
Yoshis wooly world | 2019 sep

Så backlogen krymper.

Finns det någon som blivit "klar" med sin backlog?

Snyggt! Bra blandning av titlar med. Jag räknade till 33 klarade spel i år så går rätt bra för mig, kommer väl att sammanfatta närmare slutet på året. Backloggen är på 15 titlar just nu så det är väl teoretiskt möjligt att klara innan året är slut, vi får se! En del längre titlar dock.

Medlem

@Mutumba: tack och bra jobbat själv. Ja då kanske du är Backlog-"fri" vid årsskiftet. Ska bli kul och se hur det gick
ska resa i 6 veckor i höst så inte så mycket tid kvar så kommer inte bli klar med min backlog men ska nog hinna klar ME-serien iaf!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Backloggens befriare
Skrivet av korvmos:

Spel avklarade på backlog i år:

PS4
Detroit: Become human | 2019 sep
Yakuza Kiwami | 2019 aug
The Witcher 3: Wild Hunt | 2019 juni
- Hearts of Stone | 2019 juli
- Blood and Wine | 2019 aug
Need For Speed (2015) | 2019 maj
Ni No Kuni: Wrath Of The White Witch (PS3) | 2019 mars

PC
Mass Effect 1 | 2019 aug
Outland | 2019 aug
Guacamelee! Super Turbo Championship Edition | 2019 juli
What Remains of Edith Finch | 2019 juni
Prey (2017) | 2019 juni
Rime | 2019 maj
GTA V | 2019 maj
Darksiders II Deathinitive Edition | 2019 maj
Crysis 2 Maximum Edition | 2019 april
Alan Wake | 2019 feb
F.E.A.R. 3 | 2019 feb
Limbo | 2019 jan
Metro Last Light Reduxe | 2019 jan
Milddle-earth: Shadow of War | 2019 jan

3DS
Luigi's Mansion 2 2019 april
Yoshis wooly world | 2019 sep

Så backlogen krymper.

Finns det någon som blivit "klar" med sin backlog?

Bra jobbat!

Huruvida man kan bli klar med sin backlog eller ej beror nog lite på hur man ser på det, tänker jag..


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Bra jobbat!

Huruvida man kan bli klar med sin backlog eller ej beror nog lite på hur man ser på det, tänker jag..

Tack ja det är sant. Hört talas om någon som "klarat" ut sin backlog någon gång?
Hör mest hur backlogen växer hos folk. Men min backlog har minskat mer än den ökat i år för första gången!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Backloggens befriare

@korvmos: nä, inte vad jag vet, man har ju hört om folk som slutat köpa nya spel innan de är klara med det de spelar och sådär, men aldrig hört någon som de facto är klar, men någon finns det säkert.

Ja, jag har köpt 3 spel i år, och klarat drygt 20, så för första gången på länge går det åt rätt håll!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jag klarade Kingdoms of Amalur: Reckoning förra veckan. Det har varit i min backlogg många år. Nu har jag klarat ett spel ur backloggen, det innebär att jag får köpa sju nya. Det var väl reglerna?

Backloggens befriare
Skrivet av Bennii:

Jag klarade Kingdoms of Amalur: Reckoning förra veckan. Det har varit i min backlogg många år. Nu har jag klarat ett spel ur backloggen, det innebär att jag får köpa sju nya. Det var väl reglerna?

Gött! Vad tyckte du om det? Också haft det i min backlog sen det kom typ... Haha..

Tja, allar ju fria att ha sina egna regler


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Gött! Vad tyckte du om det? Också haft det i min backlog sen det kom typ... Haha..

Tja, allar ju fria att ha sina egna regler

Tyckte det var bra. Intressant värld, helt OK story, kul combat. Många side quests var tråkiga fetch quests, men när man struntade i dem och fokuserade på main quest, och spelets lite större faction quests så blev det riktigt kul. Tyvärr råkade jag ut för en elak bugg som hindrade mig från att slutföra en faction quest, men jag kände mig ändå färdig med spelet då så jag bara sprang genom resten av huvuduppdragen.

Backloggens befriare
Skrivet av Bennii:

Tyckte det var bra. Intressant värld, helt OK story, kul combat. Många side quests var tråkiga fetch quests, men när man struntade i dem och fokuserade på main quest, och spelets lite större faction quests så blev det riktigt kul. Tyvärr råkade jag ut för en elak bugg som hindrade mig från att slutföra en faction quest, men jag kände mig ändå färdig med spelet då så jag bara sprang genom resten av huvuduppdragen.

Ah ok. Hört väldigt blandat om det, men folk som gillar det brukar vara rätt på, tycker jag! Svårt att veta vad man ska tro då.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Gears 5 kampanjen är sedan några dagar avklarad, men MP är så jäkla kul. Det i kombination med att jag kommit till en redigt tröttsam karta på Zeus gör att det nog kommer ta ett tag innan jag klarar ut något nytt nu, tyvärr… Men Gears 5 - vilket lir det är!

Avklarade spel 2019: 25
Antal spel checkade från backloggen: 22


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Fick krupp på min laggiga lina i Gears 5, och kände att jag ville bryta av med något annat, så drog igenom DuckTales: Remasterd.

Jag kan återigen konstatera att jag HATAR plattformsspel. Speciellt gamla, utdaterade, med dåliga kontroller. Det är som tur är ett med dagens mått mätt, riktigt kort.

Avklarade spel 2019: 26
Antal spel checkade från backloggen: 23
Inköpta spel 2019: 3
Värde: -1


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Sådär, då var ytterligare ett spel avklarat! How to Survive: Storm Edition. Första gången jag började spela det fastnade jag relativt tidigt, och tröttnade, nu kom jag vidare och igenom hela spelet. Ganska trivsamt och lagom långt för vad det var.

Avklarade spel 2019: 27
Antal spel checkade från backloggen: 24
Inköpta spel 2019: 3
Värde: -1


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Banner Saga 2 avklarat: Alltså, fy sjutton vilket bra lir det är! Gameplay är mediokert, men det vägs upp av fantastisk story och sättet det berättar på. Hur valen på riktigt får konsekvenser, kanske inte alltid de man hoppas på, men konsekvenser. Ger mig rakt på trean nu. Och efteråt vill jag nog spela om alla från början, det var många år sedan jag drog igenom ettan.
YEAH! Det är så här man ska känna när man spelar spel!

Avklarade spel 2019: 28
Antal spel checkade från backloggen: 25
Inköpta spel 2019: 3
Värde: -1


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Rev av Banner Saga III direkt därefter. Och har börjat om på första delen nu, så sjukt bra!

Avklarade spel 2019: 29
Antal spel checkade från backloggen: 26
Inköpta spel 2019: 3
Värde: -1


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Drog igenom Banner Saga igen då.. Heh.. Börjar bli lite repetitivt de här trådskrivandet.. Och nu är jag igång med tvåan igen..

Avklarade spel 2019: 30
Antal spel checkade från backloggen: 26
Inköpta spel 2019: 3
Värde: -1


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Tråkigt att du får så dåligt med respons

Vad står Värde: -1 för? Starkt av dig att "HATA" en viss genre men ändå spela det. Det går okej för mig, är fortfarande inne i Kingdom Hearts-serien, tyvärr. Birth By Sleep. Jag får erkänna att det mestadels är ganska tråkigt, utom bossarna. Sen är moroten att äntligen spela KH3 med alla spinoffs i huvudet mycket lockande. Jag tror faktiskt att det är en exklusiv upplevelse liksom.

Jag har också stashat en hel del spel från backloggen, av 5 spel blir 4 stashade helt ärligt. Märks att jag behöver tycka spelet är väldigt kul för att jag ska kunna spela färdigt det. När man har heltidsjobb ser man på tiden på ett helt annat sätt...


signatur

I'm like you, I have no name.

Skriv svar