World of Warcraft - Classic

Medlem

Finns det några som skall spela på någon av PvE-servrarna? Jag verkar vara den enda som tänker göra det om jag spelar, är så oerhört trött på PvP-servrar.

Medlem
Skrivet av WargH:

Finns det några som skall spela på någon av PvE-servrarna? Jag verkar vara den enda som tänker göra det om jag spelar, är så oerhört trött på PvP-servrar.

World PVP var en stor del av Vanilla, så om man väljer en PVE server så tycker jag att man slänger bort en del av spelet ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av WargH:

Finns det några som skall spela på någon av PvE-servrarna? Jag verkar vara den enda som tänker göra det om jag spelar, är så oerhört trött på PvP-servrar.

Absolut, aldrig i livet att jag loggar in på en PvP-server.

Slipper kötiderna också... skönt.

Medlem

@anon_326725: Min första wow-upplevelse i spelets musik var när jag dök ner i djupet i Vashj'ir.

Jag vet inte varför men stämningen i musiken är helt otrolig i Vashj'ir.

Blizzard har valt bra folk till sina musikspår

Videon till den stämningsfulla upplevelsen


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Exxo:

Absolut, aldrig i livet att jag loggar in på en PvP-server.

Slipper kötiderna också... skönt.

Slipper kötiderna ja
Men om två månader så kanske du kommer ha svårt att spela med någon pga ingen crossrealm


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: Har aldrig brytt mig om PvP-delen i spelet, så för mig gör det inget.

Medlem

Blev lvl två, nu är det god natt för mig, och så tar vi nästa level imorgon bitti


signatur

IDKFA

Inaktiv

Var väldigt låååååååång kö till dom 2 pvp realms jag vill spela på, med gamla vänner från både wow och andra mmo's, så startade en gubbe på en pve server, spelet är underbart, bara blivit lvl 4 än så länge, och medans jag spelade, kom jag ihåg den dåliga saken med pvp servrar....på dom andra 2 servrarna finns guilds med mina kamrater i, så då är det lugnt, men om man som jag, har svårt att sova väldigt ofta, djävlar vad tråkigt det var att försöka questa för att levla upp...

Alltid nån idiot som var OP som slog ihjäl en då.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Men om två månader så kanske du kommer ha svårt att spela med någon pga ingen crossrealm

Det är väl drömmen? När WoW var nytt minns jag att min polare och jag alltid brukade logga ut när någon började prata med oss. För att det var så förbaskat jobbigt med alla som ville vara sociala i spelet 🤦‍♂️

(Och jo, jag vet att spelet borde handla om att vara social... men är man dum i huvve så är man 😆)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Jag kommer definitivt att spela. Classic är ett spelsläpp som ligger mig varmt om hjärtat. Det jag gillar med WoW är att man kan lägga sig på den nivå man själv känner fungerar - och ändå ha kul! Det blir också något helt annat än privatserver. Har haft svårt för dessa då mycket av känslan försvinner, enligt mig. Nu känns det mer äkta. Motivationen och syftet kommer tillbaka på ett helt annat sätt.

Skillnaden idag, gentemot 2005, är att jag blir pappa lagom till släppet så vi får väl se hur mycket tid det blir.
Oavsett så ska det bli kul att ha ett spel att bara gå in och fixa lite i - även om det bara är 10 minuter åt gången. Dessutom finns det en stark gemenskap, tillsammans med både gamla och nya vänner, kopplat till Classic. Det är något jag ser fram emot!

I början sover dom nästan hela tiden så du har tid på dig:-)

Gen
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

World PVP var en stor del av Vanilla, så om man väljer en PVE server så tycker jag att man slänger bort en del av spelet ^^

Det var det, dock en jobbig del de dagar man blev hårt gankad. Men när man var ung kunde man ta sådant eftersom man hade all tid i världen. Idag när man är äldre så värdesätter man tider mer och att bli gankad i en halvtimme är kanske inget man prioriterar i livet, även om det som du säger är en del av spelet Men visst, Southshore vs Tarren Mill var episkt.

Har inte hunnit lira ännu men kommer lira Tauren Warrior som tank. Vi är ett glatt casual-gäng som kommer lira Horde på servern Golemagg! Galet pepp!

Medlem

Vilka servrar spelar folk på? Jag landade på Flamelash där det inte var några köer imorse. Nu är det dock desto längre...

Blev en troll rogue den här gången. Nog enda klassen som jag aldrig har spelat förut. Adda Shakamemnon om ni vill spela med en asocial 33-åring som slöspelar helt random tider då barn/jobb/liv inte är i vägen


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Gen:

Det var det, dock en jobbig del de dagar man blev hårt gankad. Men när man var ung kunde man ta sådant eftersom man hade all tid i världen. Idag när man är äldre så värdesätter man tider mer och att bli gankad i en halvtimme är kanske inget man prioriterar i livet, även om det som du säger är en del av spelet Men visst, Southshore vs Tarren Mill var episkt.

Värdesätter du din tid så är Classic inte spelet för dig lol
Just saying


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Ett argument jag sett mycket för classic är folk som säger att communityn var så snäll och mysig.
Ingen toxicity alls osv.

Guess what. Det är exakt lika toxic som det är i alla andra spel 2019 där folk har tillgång till chat och kan kommunicera med alla. Vem hade kunnat gissa det?

Medlem

Har varit inne och levlat lite, fi satan så segt det är, ändå får jag suget att fortsätta. Får se hur länge man orkar, hade inte tänkt lira alls. ^^

Fick en liten DC nyss tack vare min VPN, gick väl ner 5 sekunder, skulle gå in igen, 6k+ i kö, rip in rip.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv
Skrivet av Fezk:

Har varit inne och levlat lite, fi satan så segt det är, ändå får jag suget att fortsätta. Får se hur länge man orkar, hade inte tänkt lira alls. ^^

Fick en liten DC nyss tack vare min VPN, gick väl ner 5 sekunder, skulle gå in igen, 6k+ i kö, rip in rip.

Håller med. Helt otroligt segt. Hade nån quest där jag skulle samla 12 pungkulor eller nåt och det tog ungefär en timme.
Det kan ju dra åt helvete. Har inte tid med sånt som vuxen människa...

Något som dock gav mig hopp om att fortsätta är musiken och miljön man questar i. Kan nog vara riktigt kul om man spelar 2-3 pers och gör alla quests ihop.

Som du säger... får se vilket som tar slut först. Nostalgin eller tålamodet

Moderator | Testpilot
Skrivet av Godofcheese:

Värdesätter du din tid så är Classic inte spelet för dig lol
Just saying

Alla är ju dock inte hardcore spelare. Klart man kan chillspela i sin egen takt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Ett argument jag sett mycket för classic är folk som säger att communityn var så snäll och mysig.
Ingen toxicity alls osv.

Guess what. Det är exakt lika toxic som det är i alla andra spel 2019 där folk har tillgång till chat och kan kommunicera med alla. Vem hade kunnat gissa det?

https://i.imgur.com/NB1Vy1f.png

Att folk ens trodde något annat är bara konstigt. Hade väl varit en sak om man reste i tiden för att se hur det såg ut 2004, men nu är det ju samma tid som när vi spelar LoL, Dota och allt annat i samma veva.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Blev att jag började köra ändå.. Rätt så kul än så länge. Blev en Human Paladin.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Att folk ens trodde något annat är bara konstigt. Hade väl varit en sak om man reste i tiden för att se hur det såg ut 2004, men nu är det ju samma tid som när vi spelar LoL, Dota och allt annat i samma veva.

Exakt! Det jag sa också när folk drog fram "community" som främsta argument för classic. Helt efterblivet att tro att det inte skulle vara lika toxic som alla andra spel 2019.

Men men...

Inaktiv
Skrivet av anon_326725:

Exakt! Det jag sa också när folk drog fram "community" som främsta argument för classic. Helt efterblivet att tro att det inte skulle vara lika toxic som alla andra spel 2019.

Men men...

Tror argumentet är att communityn blir mer levande i Classic eftersom det saknar många av de automatiserade systemen som gör att man inte behöver prata med folk i nyare versioner av WoW.

Men annars tycker jag inte att det var något speciellt toxiskt i din screenshot. Bara folk som visar upp sina svenskakunskaper.

Inaktiv
Skrivet av anon_306295:

Tror argumentet är att communityn blir mer levande i Classic eftersom det saknar många av de automatiserade systemen som gör att man inte behöver prata med folk i nyare versioner av WoW.

Men annars tycker jag inte att det var något speciellt toxiskt i din screenshot. Bara folk som visar upp sina svenskakunskaper.

Haha... det fortsatte på det spåret ganska länge... massa beta-males som skulle visa var skåpet ska stå med bokstäver i en general-chat. Tycker screenshot är en bra hint om hur jävla toxic det är. En person ställer en fråga om svensk guild och blir kallad fitta osv.

Inte den sköna stämning som vanilla-förspråkare försöker måla upp

Gen
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Värdesätter du din tid så är Classic inte spelet för dig lol
Just saying

Beror väl på vad man har för mål med spelet Personligen är det mest att chilla runt lite då och då, göra lite quester, några dungeons osv. Detta kommer absolut inte bli mitt "huvudspel" med schemalagda raids osv.

Medlem

Vilken av nedan är en bra server för hordes skulle ni säga?

Golemagg eller Shazzrah?

Vet att dessa är full, står ändå mellan dessa två tyvärr.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem
Skrivet av NiklasTecH:

Vilken av nedan är en bra server för hordes skulle ni säga?

Golemagg eller Shazzrah?

Vet att dessa är full, står ändå mellan dessa två tyvärr.

Varför välja en server du måste köa i minst 4 timmar på?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Ett argument jag sett mycket för classic är folk som säger att communityn var så snäll och mysig.
Ingen toxicity alls osv.

Guess what. Det är exakt lika toxic som det är i alla andra spel 2019 där folk har tillgång till chat och kan kommunicera med alla. Vem hade kunnat gissa det?

https://i.imgur.com/NB1Vy1f.png

Jag tycker att folk har varit förvånansvärt trevliga och hjälpsamma. Hade föreställt mig en chat som den i din screenshot, men när jag har använt chatten har alla varit helylle. Magkänslan är också att det är gamla rävar som var med för 15 år sedan som kommer hänga kvar längst i classic. Så det lär bli trevligare med tiden när småkidsen droppar av.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Inaktiv
Skrivet av Nomman:

Jag tycker att folk har varit förvånansvärt trevliga och hjälpsamma. Hade föreställt mig en chat som den i din screenshot, men när jag har använt chatten har alla varit helylle. Magkänslan är också att det är gamla rävar som var med för 15 år sedan som kommer hänga kvar längst i classic. Så det lär bli trevligare med tiden när småkidsen droppar av.

Tror det kommer vara toxic personer med hela tiden som i alla spel nuförtiden. Men förhoppningsvis mindre med tiden som du säger

Medlem

Spelat upp till lvl 21 och måste säga att även om jag gillar classic för dess lvling (alltid gjort) tycker jag det är synd att communityt varit så emot förändringar i spelet. Classic kunde ha blivit så mycket bättre om blizzard kunde gått in och gjort vissa förbättringar. En enkel sak som att få all loot från fiender man dödat istället för att behöva loota varje enskild mob exempelvis. Eller att man ska slippa mina 5 ggr för att få alla ores. Väldigt många små saker som kunde förbättrat spelet utan att förstöra det som gör classic annorlunda jämfört med retail.

Medlem

@Sillgam: Tycker det samma, lite synd att dom inte tagit tillfället i akt och lagt in lite QoL fixes.

Skriv svar