Strålande! Se 17 minuter lång demo från Chernobylite

Robot
Strålande! Se 17 minuter lång demo från Chernobylite

Släpps snart i early access-form.

#chernobylite, #the-farm-51


Medlem

Kan säkert bli intressant. Gillar starkt S.T.A.L.K.E.R.-serien så det här blir nog toppen.

Medlem

IGN 5/10 "not great, not terrible"

Medlem
vågar man hoppas?

Hoppas, hoppas, hoppas att det följer stilen med dom äldre spelen.
Hellre lite småbuggigt och knasigt än välpolerat messmör som man bara glider i genom.
Stod xp och det verkar lite billigt på ett s.t.a.l.k.er spel. Det brukar vara sånt ståhej i spelen att man inte bryr sig om sådana trivialiteter.
Man levlar upp (typ) ju längre man tar sig automatiskt ändå.

Medlem

Ser mysigt ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ser väldigt stämningsfullt ut, och plus i kanten för att de pratar ryska.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ser ju rätt bra ut, och på ryska ges det tummen upp för tillfället.

Medlem

Tack och lov, ännu ett spel med en stor gps som visar exakt var man skall gå.

Hade varit sjukt tråkigt och ointressant att själv hitta vägen. Gillar att hålla ett snöre i handen alltid.

Medlem
Skrivet av fizk:

Hoppas, hoppas, hoppas att det följer stilen med dom äldre spelen.
Hellre lite småbuggigt och knasigt än välpolerat messmör som man bara glider i genom.
Stod xp och det verkar lite billigt på ett s.t.a.l.k.er spel. Det brukar vara sånt ståhej i spelen att man inte bryr sig om sådana trivialiteter.
Man levlar upp (typ) ju längre man tar sig automatiskt ändå.

De äldre spelen?
S.T.A.L.K.E.R?
Faktumet att detta utspelar sig i chernobyl gör det väl inte till ett stalker spel?

Avstängd
Skrivet av Allexz:

Tack och lov, ännu ett spel med en stor gps som visar exakt var man skall gå.

Hade varit sjukt tråkigt och ointressant att själv hitta vägen. Gillar att hålla ett snöre i handen alltid.

Jag antar att du inte gillar något av ubisofts spel. Att jag drog in dom är ju att man alltid vet vart man ska gå där och personligen gillar jag det. Det gör många många miljoner spelare med, synd att du inte gillar sådant.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag antar att du inte gillar något av ubisofts spel. Att jag drog in dom är ju att man alltid vet vart man ska gå där och personligen gillar jag det. Det gör många många miljoner spelare med, synd att du inte gillar sådant.

Helt rätt!

Det är oftast skillnaden på old school gamers och nyare, som växt upp med konstant handhållning ^^

Leda / bli ledd

Avstängd
Skrivet av Allexz:

Helt rätt!

Det är oftast skillnaden på old school gamers och nyare, som växt upp med konstant handhållning ^^

Leda / bli ledd

Jag har spelat spel sedan 80-talet, dvs längre än dig och commodore 64. Du talar inte om alla old school gamers nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Frågan är bara hur linjärt det kommer att bli, vill ha så fritt som möjligt när det gäller denna typen av spel. Men ser lovande ut såhär långt.

Medlem

@loerk: Det är ju precis samma "anomalies", geigermätare, ser lika dant ut inne i chernobyl och det där hålet i väggen var väl på huvud menyn i ett stalker game och var tema på flera wallpapers mm.
Och uniformerna med gasmasken...
Finns det inte ett starkt samband så kan man ju undra om det inte blir problem med plagiering.

Medlem
Skrivet av fizk:

@loerk: Det är ju precis samma "anomalies", geigermätare, ser lika dant ut inne i chernobyl och det där hålet i väggen var väl på huvud menyn i ett stalker game och var tema på flera wallpapers mm.
Och uniformerna med gasmasken...
Finns det inte ett starkt samband så kan man ju undra om det inte blir problem med plagiering.

Vad annars skulle de strosa runt med i Chernobyl? Sombrero och kylarväska?
Själva upplägget på spelet verkar ju skilja sig rejält.
Metro har också anomalies och en geigermätare, men det kanske också räknas som ett stalker spel?

Medlem

@loerk: du har inte spelat stalker eller hur?

Medlem
Skrivet av fizk:

@loerk: du har inte spelat stalker eller hur?

Har spelat en hel del Stalker.
Både CoP och SoC.
Det gör ju fortfarande inte Chernobylite till ett Stalker spel.
Även om det finns likheter.

1
Skriv svar