World of Warcraft - Classic

Medlem

Flera av mina vänners raid-teams har hamnat i "stå" pga classic. På gott och ont kan jag tänka


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

Spelat upp till lvl 21 och måste säga att även om jag gillar classic för dess lvling (alltid gjort) tycker jag det är synd att communityt varit så emot förändringar i spelet. Classic kunde ha blivit så mycket bättre om blizzard kunde gått in och gjort vissa förbättringar. En enkel sak som att få all loot från fiender man dödat istället för att behöva loota varje enskild mob exempelvis. Eller att man ska slippa mina 5 ggr för att få alla ores. Väldigt många små saker som kunde förbättrat spelet utan att förstöra det som gör classic annorlunda jämfört med retail.

Fast "då är det inte äkta" och "QoL-ändringar dödade wow!"

Skrivet av rigge:

@Sillgam: Tycker det samma, lite synd att dom inte tagit tillfället i akt ojch lagt in lite QoL fixes.

Hardcore classic fanboys vill ha det utan QoL och moderniteter.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Fast "då är det inte äkta" och "QoL-ändringar dödade wow!"

Hardcore classic fanboys vill ha det utan QoL och moderniteter.

Det finns en anledning till att "slippery slope" argumentet används ofta när vissa villa QoL ändringar i Classic. Var slutar man? Helt plötsligt ska folk ha in LFG, mounts vid lvl 20 etc. Börjar man trycka in QoL ändringar så kommer massorna de "moderna massorna" som enligt mig classic inte riktar sig till vilja ha mer och mer. Det är den stora "faran" med att börja lägga till QoL ändringar och låta spelarna ha en röst i vad som ska vara med eller inte.

Medlem

Nu har jag spelat ett par till tre timmar per dag sen det släpptes. Och jag måste säga, spelet är ju helt fantastiskt! Ingen verkar ha bråttom någonstans, och det är mycket skratt och glädje både på discorden och /general i zonerna jag levlar.

Jag tror detta kanske är början på något riktigt bra inom Blizzard! Att polletten kanske ramla ner för dem att alla nya features och quality of life saker kanske inte är det bästa?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av DieZe:

Det finns en anledning till att "slippery slope" argumentet används ofta när vissa villa QoL ändringar i Classic. Var slutar man? Helt plötsligt ska folk ha in LFG, mounts vid lvl 20 etc. Börjar man trycka in QoL ändringar så kommer massorna de "moderna massorna" som enligt mig classic inte riktar sig till vilja ha mer och mer. Det är den stora "faran" med att börja lägga till QoL ändringar och låta spelarna ha en röst i vad som ska vara med eller inte.

Men den stora skaran som snackar om "slippery slope" verkar inte ha några problem med att spelet körs på 1.12 där massa QoL redan implementerats. Varför ska buggar finnas kvar i spelet exempelvis? Det är bara trams att inte låta blizzard fixa sånt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Men den stora skaran som snackar om "slippery slope" verkar inte ha några problem med att spelet körs på 1.12 där massa QoL redan implementerats. Varför ska buggar finnas kvar i spelet exempelvis? Det är bara trams att inte låta blizzard fixa sånt.

Absolut 1.12 innebar vissa QoL improvements men dem var fortfarande en del av vanilla under dess lifespan. QoL featuers från senare expansioner var inte det. För mig som aldrig ens spelade vanilla när det var current content så har jag alltid varit starkt emot QoL improvements som hämtas från senare expansioner. Jag ville ha vanilla och inte ett modifierat vanilla. Buggarna däremot har jag inte så mycket åsikter om, däremot så tycker jag det finns en viss charm i att vissa saker är wonky/buggade och så länge det inte är game breaking gör det inte mig något. Sen kan jag tycka det är en seriös skillnad på de små QoL som kom under senare patcher under Vanilla och de QoL som efterfrågats av vissa spelare sedan announcment på forum etc.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Nu har jag spelat ett par till tre timmar per dag sen det släpptes. Och jag måste säga, spelet är ju helt fantastiskt! Ingen verkar ha bråttom någonstans, och det är mycket skratt och glädje både på discorden och /general i zonerna jag levlar.

Jag tror detta kanske är början på något riktigt bra inom Blizzard! Att polletten kanske ramla ner för dem att alla nya features och quality of life saker kanske inte är det bästa?

Det får vi verkligen tro, återstår att se

Medlem
Skrivet av DieZe:

Absolut 1.12 innebar vissa QoL improvements men dem var fortfarande en del av vanilla under dess lifespan. QoL featuers från senare expansioner var inte det. För mig som aldrig ens spelade vanilla när det var current content så har jag alltid varit starkt emot QoL improvements som hämtas från senare expansioner. Jag ville ha vanilla och inte ett modifierat vanilla. Buggarna däremot har jag inte så mycket åsikter om, däremot så tycker jag det finns en viss charm i att vissa saker är wonky/buggade och så länge det inte är game breaking gör det inte mig något. Sen kan jag tycka det är en seriös skillnad på de små QoL som kom under senare patcher under Vanilla och de QoL som efterfrågats av vissa spelare sedan announcment på forum etc.

Inte speciellt logiskt att resonera på det viset eftersom många saker kritiserades redan när det släpptes under vanilla. Bästa exemplet är cross-realm battlegrounds som nu är en del av classic. Bara för att det släpptes i en patch 14 år sedan betyder inte det att det var uppskattat. Cross-realm battlegrounds är ett exempel på en förändring som förändrande hela känslan av att tillhöra en realm och du kan tänka dig hur opopulärt det var.

Inget av det som gör classic speciellt hade förändrats om du skulle behöva mina 1 gång istället för 5 för att få ut alla ores. Eller att ge spelarna möjligheten att sätta på så man tydligt kan se sin hp (i siffror) på hälsomätaren. Det finns jättemånga saker som blizzard kunde lagt in utan att "förstöra" spelet på något sätt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Inte speciellt logiskt att resonera på det viset eftersom många saker kritiserades redan när det släpptes under vanilla. Bästa exemplet är cross-realm battlegrounds som nu är en del av classic. Bara för att det släpptes i en patch 14 år sedan betyder inte det att det var uppskattat. Cross-realm battlegrounds är ett exempel på en förändring som förändrande hela känslan av att tillhöra en realm och du kan tänka dig hur opopulärt det var.

Inget av det som gör classic speciellt hade förändrats om du skulle behöva mina 1 gång istället för 5 för att få ut alla ores. Eller att ge spelarna möjligheten att sätta på så man tydligt kan se sin hp (i siffror) på hälsomätaren. Det finns jättemånga saker som blizzard kunde lagt in utan att "förstöra" spelet på något sätt.

Ja, cross realm bg's kan jag hålla med om att vi kunde klarat oss utan. Det som gör att jag är emot alla små förändringar som aldrig tillhört vanilla, oavsett om det var populärt då eller inte. Som sagt, jag tror fullt ut på att om Blizzard hade börjat införa, små som stora QoL improvements hade den skaran som är för "Classic +" eller vad man vill kalla det aldrig varit nöjda. Jag tar mycket hellre vanilla som det är än ett vanilla som allt eftersom får allt fler QoL improvements som till slut gör spelet till något det inte vill/skall vara. Men det är min åsikt som någon som uppskattar de mer tidskrävande och sega momenten Oavsett hur onödiga eller dryga de kan uppfattas av vissa.

Vi får hoppas dem fortsätter med TBC och Wotlk så att spelare som kanske inte just är ute efter vanilla men den gamla världen och speldesignen kan ta del av det med

Backloggens befriare
Skrivet av Sillgam:

Inte speciellt logiskt att resonera på det viset eftersom många saker kritiserades redan när det släpptes under vanilla. Bästa exemplet är cross-realm battlegrounds som nu är en del av classic. Bara för att det släpptes i en patch 14 år sedan betyder inte det att det var uppskattat. Cross-realm battlegrounds är ett exempel på en förändring som förändrande hela känslan av att tillhöra en realm och du kan tänka dig hur opopulärt det var.

Inget av det som gör classic speciellt hade förändrats om du skulle behöva mina 1 gång istället för 5 för att få ut alla ores. Eller att ge spelarna möjligheten att sätta på så man tydligt kan se sin hp (i siffror) på hälsomätaren. Det finns jättemånga saker som blizzard kunde lagt in utan att "förstöra" spelet på något sätt.

Fast man kan ju ses in HP i både procent och siffra?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Fast man kan ju ses in HP i både procent och siffra?

Du har såklart helt rätt. Jag som gjorde en tankevurpa när jag skrev det. Det jag tänkte på var fiendens hälsa.

Skribent

Har inte hunnit lira så mycket men har iallafall kommit till Loch Modan nu, och jäklar vilken nostalgi. Det känns som att det var igår man vaknade tidigt på lördagsmorgonen för att hinna ockupera datorn i några timmar innan farsan hittade dit.

Men visst känns det att spelet har många år på nacken. Hur många kommer egentligen köra vidare efter de första 30 dagarna? Personligen lär jag nöja mig efter det, för att istället gå vidare till annat.

Medlem

Gillar att det är fajt mellan JokerdTV & Method om att komma först till lvl 60.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Gillar att det är fajt mellan JokerdTV & Method om att komma först till lvl 60.

https://clips.twitch.tv/BusyTenderDolphinUncleNox

Verkligen! Nu last bar för Jokerd!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av DitroX:

Verkligen! Nu last bar för Jokerd!

Klart! Världens för lvl 60 WOW Classic

Medlem
Skrivet av Maysay:

Klart! Världens för lvl 60 WOW Classic

Hans stream kom nästan upp i 300k viewers?

Medlem
Skrivet av bond12:

Hans stream kom nästan upp i 300k viewers?

Helt galet. Försökte radera karaktären. Men det går inte pga att alla skickar mail.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Helt galet. Försökte radera karaktären. Men det går inte pga att alla skickar mail.

Varför försökte han ens göra det?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Maysay:

Helt galet. Försökte radera karaktären. Men det går inte pga att alla skickar mail.

Haha han får vänta några dagar så kanske det lugnar ner sig =D

Medlem
Skrivet av DitroX:

Varför försökte han ens göra det?

Varför inte? Handlar väl om resan och inte målet. Nu har han gjort det. Han verkade ganska lugn. Skrek inget eller något sådant. Tackade typ och sa att han skulle gå och sova. Hostade Method.

Medlem

Carbots senaste om Classic:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent

APES på Gehennas (EU) var först med att ta ner Rag och Onyxia.

RAG:
https://classic.wowhead.com/news=294838/world-first-classic-r...

ONYXIA:
https://classic.wowhead.com/news=294840/world-first-classic-o...


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Avstängd

Vad säger folket efter drygt en vecka? Jag är helt såld! Magin är tillbaka. Helt sjukt. Trodde jag aldrig. Fantastiskt spel!

Medlem
Skrivet av Calez:

Vad säger folket efter drygt en vecka? Jag är helt såld! Magin är tillbaka. Helt sjukt. Trodde jag aldrig. Fantastiskt spel!

Levlandet är segt(som väntat självfallet), nästintill tråkigt. Får se hur länge jag orkar fortsätta. Det enda som får mig att fortsätta är det förmodande raidandet.

Det var kul att levla när det begav sig, men när man gjort det en gång så är det inte lika roligt direkt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Levlandet är segt(som väntat självfallet), nästintill tråkigt. Får se hur länge jag orkar fortsätta. Det enda som får mig att fortsätta är det förmodande raidandet.

Det var kul att levla när det begav sig, men när man gjort det en gång så är det inte lika roligt direkt.

Jag tycker helt tvärt om, så skönt med segt levlande. Och jag känner ingen som helst stress inför det heller, jag har barn och kan inte spela så mycket men ändå känner jag såhär.


signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av Calez:

Vad säger folket efter drygt en vecka? Jag är helt såld! Magin är tillbaka. Helt sjukt. Trodde jag aldrig. Fantastiskt spel!

Måste krypa till korset och erkänna att jag hade fel. Trodde inte det skulle vara så kul som det är. Känslan är som du säger helt magisk. Musiken, ambience och alla combat-ljud tillsammans gör allt så gött.

Skillträden då? Ja jäklar vad nice! Verkligen mycket roligare än BfAs system.

Sen finns det såklart en mängd saker som hade varit bättre med lite tweaks här och där men det är inget som förstör upplevelsen tycker jag.

I det stora hela dock måste jag säga att det är över mina förväntningar.

Go ahead med era "I told you so!" osv. Jag har inga problem att erkänna när jag haft fel i något

Snart dags för långhelg och då ska det levlas utav bara helvete!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Måste krypa till korset och erkänna att jag hade fel. Trodde inte det skulle vara så kul som det är. Känslan är som du säger helt magisk. Musiken, ambience och alla combat-ljud tillsammans gör allt så gött.

Skillträden då? Ja jäklar vad nice! Verkligen mycket roligare än BfAs system.

Sen finns det såklart en mängd saker som hade varit bättre med lite tweaks här och där men det är inget som förstör upplevelsen tycker jag.

I det stora hela dock måste jag säga att det är över mina förväntningar.

Go ahead med era "I told you so!" osv. Jag har inga problem att erkänna när jag haft fel i något

Snart dags för långhelg och då ska det levlas utav bara helvete!

Det du beskriver är det jag längtat efter. Kul när fler får samma känsla, speciellt när man inte trodde så först.
Spelade själv en del på PS så visste vad jag ville.

Enda tråkiga är att man har semester nu i arenan världsdel och inte kan spela på två veckor.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Ni har fel allihop!!!!11elva!11!!

Att tycka vanilla är bra är bara objektivt och ska tas med en nypa salt.

Skulle det mot förmodan dyka upp en så kallad : TBC-server bör ni hålla hårt i slantarna då detta är ett sätt för utvecklarna att dra in lite extra cash.

Om det det ändå inte räckte kunde dom försöka dra folk med sin sketna WOTLK-server. Vad jag har hört är detta tamigfan det jävligaste som hänt MMORPG-communityt.

Om dom sen skulle få för sig ett CATA-event efter detta vet jag inte vad jag skulle ta mig till!


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv
Skrivet av Taskman:

Det du beskriver är det jag längtat efter. Kul när fler får samma känsla, speciellt när man inte trodde så först.
Spelade själv en del på PS så visste vad jag ville.

Enda tråkiga är att man har semester nu i arenan världsdel och inte kan spela på två veckor.

Det är lugnt! Classic är kvar när du kommer hem! Jag lirar Alliance på Gehennas så säg till om du behöver hjälp med något om det är där du rollar gubbe

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Det är lugnt! Classic är kvar när du kommer hem! Jag lirar Alliance på Gehennas så säg till om du behöver hjälp med något om det är där du rollar gubbe

Has börjat, han med 3 dagar under arbetsveckan och är level 18. Lite skönt dock att inte race:a med alla andra sen när en kommer tillbaka.
Spelar på Gehennas och följer guilden samt kön konstant så ser positivt på ditt när jag kommer tillbaka


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Skriv svar