Bekräftat – Cyberpunk 2077 får multiplayer

Medlem

@Sillgam: Folk som blir triggade på kosmetiska MTX borde ju bara sluta gamea. Dom som sen blir det, dvs triggade av cosmetic mtx är ju en försvinnande liten minoritet. Dom flesta är ju helt och hållet med på att det är fine med MTX så länge det är optional och bara cosmetics...

Medlem

Jag som trodde att min hype inte kunde stiga längre. Så fel man kan ha😃

Medlem

Tur att dom släpper det separat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av spikes:

@Sillgam: Folk som blir triggade på kosmetiska MTX borde ju bara sluta gamea. Dom som sen blir det, dvs triggade av cosmetic mtx är ju en försvinnande liten minoritet. Dom flesta är ju helt och hållet med på att det är fine med MTX så länge det är optional och bara cosmetics...

Varför ska man sluta "gamea" om man inte gillar mtx? När vi "gameade" på 90talet fungerade det alldeles utmärkt att få Hela spelet inkluderat när man betalde fullpris för det, funkar inte den modellen nu för tiden alltså? 🤔

Medlem

@RachelW: Spelen har blivit markant billigare sen 90talet med... Menar, kommer ihåg att jag köpte nes spel för typ 700 spänn back in the days. Lite inflation på det så är man snabbt uppe i 1000kr+ för ett spel, typ som en deluxe version nuförtiden? Som innehåller som du säger, allt? Menar, jag har varit med sen c64-tiden så ja, jag har med varit med om det.

Medlem

Multiplayer <3 åtminstone om det är coop...bara det inte blir arena eller sånt piss.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ärligt talat så behövs det inte något multiplayer. Fokusera på singelplayer istället. De kan säkert klämma in en hel del extra single player content på den tid det tar att göra multiplayer.

Skrivet av Lasrod:

De kunde ju släppt ett till gratis singel player DLC i efterhand

Men det är ju det de gör Lasrod. Det gör färdigt spelet, gör uppdateringar och släpper single player DLCs (plural) och SEN kommer Multiplayer som de just nu anställer nya personer för att sitta och jobba på specifikt.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Kan bli jätte bra säger jag som klarar att bli ägd 100 innan jag blir ok på det.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Värst var du feltolkar det du läser, ingenstans gav jag CDPR någon dispens jag inte ger andra. Mitt förtroende för dem är dock betydligt större än hos andra utvecklare då de bevisat sig både pålitliga och skickliga och faktiskt sätter spelarna främst.

Berätta nu istället varför du är så provocerad av att folk uppskattar CDPR. Är det så viktigt att hävda sig emot strömmen?

Konstigt att du påstår mig vara provocerad bara för att jag påpekar att CDPR har en väldigt högljudd fanbase som har väldigt svårt att kritisera dem. Av denna tråden att döma är det ni som verkar provocerade av min kommentar. Hur ofta får CDPR skit för att de nedgradera grafiken på Witcher 3? Nästan aldrig. Ubisoft får det dock fortfarande för deras watch dogs fiasko.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Konstigt att du påstår mig vara provocerad bara för att jag påpekar att CDPR har en väldigt högljudd fanbase som har väldigt svårt att kritisera dem. Av denna tråden att döma är det ni som verkar provocerade av min kommentar. Hur ofta får CDPR skit för att de nedgradera grafiken på Witcher 3? Nästan aldrig. Ubisoft får det dock fortfarande för deras watch dogs fiasko.

Självklart blir folk irriterad då du går in i en tråd främst riktad till fans med lösa påståenden och en ton som väldigt tydligt är för att provocera.
För att svara dig, kanske är det så att CDPR gör så mycket rätt att folk kan förbise vissa misstag. The witcher 3 fick sämre grafik, ja, men slutprodukten var ändå ett av de snyggaste spelen fram till dess.
Watchdogs var...fult och stelt. Det var dessutom inte särskilt imponerande på något annat plan heller. Ett fiasko, som du själv skrev.

Ubisoft nedgraderare öven The Division, fick kritik för det men inte i närheten så mycket som Watchdogs av just samma anledning; The Division var ändå riktigt snyggt. Och ett åtminstone hyfsat spel om man kollar på dess mottagande.

Det är tydligt att du försöker smutskasta och/eller nedvärdera CDPR och deras fans, jag förstår inte varför men du kan väl åtminstone sluta felcitera och kasta ur dig lösa påståenden som om det vore fakta.

Vi vet inget om eventuella mikrotransaktioner, kosmetiska sådana är inte det som folk i regel har problem med och jag har aldrig påstått att jag skulle acceptera dlc policy från cdpr som jag inte accepterar hos andra.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av spikes:

@RachelW: Spelen har blivit markant billigare sen 90talet med... Menar, kommer ihåg att jag köpte nes spel för typ 700 spänn back in the days. Lite inflation på det så är man snabbt uppe i 1000kr+ för ett spel, typ som en deluxe version nuförtiden? Som innehåller som du säger, allt? Menar, jag har varit med sen c64-tiden så ja, jag har med varit med om det.

Got your point, tillägger dock att kundkretsen har vuxit en del samtidigt som inflationen jobbat på Jag säger inte att mtx som fenomen aldrig kan vara okey, men jag vill ändå tycka att branshen har utnyttjat det på fula, osjyssta sätt (typ 200$ yx-skins, basketspelar-kortroulette för barn eller BF2 som exempel) så många ggr att det är förståeligt (och kanske tom bra) att folk är lite defensivt inställda emot det...

Medlem

@RachelW: Finns inget $200 yx-skins. Det du refererar till var 12st legendary skins, 12st epic skins OCH ett yx-skin för $200. Även om det var efterblivet dyrt. Rätt ska vara rätt.

12
Skriv svar