Kultklassikern Deadly Premonition Switch-släppt – får uppföljare nästa år

Robot
Kultklassikern Deadly Premonition Switch-släppt – får uppföljare nästa år
Medlem

Märkligt om 2an bara kommer till Switch. Äger det första spelet till Steam o har bara testat det ca 30 minuter. Hoppas grafiken har fått lite extra kärlek i 2an då den stank stark gammal ost i originalet.

::::: EDiT ::::: Självklart kommer spelet till andra format. Denna video var ju från en Nintendo Direct stream.
::::: EDiT 2 ::::: Förmodligen till andra format längre fram. Exklusivt i början till Nintendo Switch.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Redaktör
Ponny
Skrivet av CARTMAN:

Märkligt om 2an bara kommer till Switch. Äger det första spelet till Steam o har bara testat det ca 30 minuter. Hoppas grafiken har fått lite extra kärlek i 2an då den stank stark gammal ost i originalet.

::::: EDiT ::::: Självklart kommer spelet till andra format. Denna video var ju från en Nintendo Direct stream.

"Switch-exklusivt vid lanseringen" och man "talar ännu inte om andra format" (Källa: Pushsquare) Det låter ändå lovande för att det ska komma till fler format längre fram.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har kollat på detta flera gånger. Sneglat på fodralet i affärer, och även sett det på ps now. Asså, är detta är riktigt bra spel eller en totsl dynga? Måste få tummen ur nu och ta o testa det!

Medlem

@PontusT: Det är svårt att svara på faktiskt. Egentligen så är det inte ett bra spel... men som den Twin Peaks älskare jag är så kunde jag ändå inte sluta att spela det. Det finns en viss charm i spelet om man ser bortom den daterade grafiken och tröga kontrollerna.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Jag har kollat på detta flera gånger. Sneglat på fodralet i affärer, och även sett det på ps now. Asså, är detta är riktigt bra spel eller en totsl dynga? Måste få tummen ur nu och ta o testa det!

Det är inget bra "spel". Kontrollerna är dåliga, gameplayet åldrat och bökigt och grafiken är distinkt budget.

Däremot är det ett bra "spel". Karaktärerna är roligt skrivna och minnesvärda, det finns massor av grejer att se och göra, huvudkaraktärerns monologer är fantastiska, och det har en känsla som inte många andra spel.

Det är verkligen definitionen på hate it or love it.

Medlem

Det är ett spel i sin egen kategori. Det har sin charm och det i mängder. Jag personligen älskar den bizarra humorn i det. Det är inget spel man ska ta seriöst direkt men ge det en chans!

Medlem

Världens bästa "sämsta" spel. Jag körde det 2012 på 360n och när jag kommit över den första chocken över hur fult och klumpigt det är på ALLA plan så insåg jag vilket fantastiskt spel detta är. Det finns inget liknande, det är så nära man kan komma Twin Peaks I spelform. Genres som mixas kors och tvärs, ny spelmekanik som introduceras tre fjärdedelar in i spelet och lika snabbt överges. Bizarra karaktärer, knepiga filosofiska funderingar och ett soundtrack som nästan driver en till vanvett. Men efter ett tag sögs jag in i stämningen och det gick inte att sluta spela. En fullträff. Hoppas uppföljaren lyckas fånga det helt unika originalet har.

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Det är inget bra "spel". Kontrollerna är dåliga, gameplayet åldrat och bökigt och grafiken är distinkt budget.

Däremot är det ett bra "spel". Karaktärerna är roligt skrivna och minnesvärda, det finns massor av grejer att se och göra, huvudkaraktärerns monologer är fantastiska, och det har en känsla som inte många andra spel.

Det är verkligen definitionen på hate it or love it.

Tack, älskar sånt här =D kommer säkert uppskatta detta
Jag läste senare igår en recension på det, där de beskrev det som "it's so bad it's good"
Blir till att lira ikväll

Skrivet av Pappa Zappa:

Världens bästa "sämsta" spel. Jag körde det 2012 på 360n och när jag kommit över den första chocken över hur fult och klumpigt det är på ALLA plan så insåg jag vilket fantastiskt spel detta är. Det finns inget liknande, det är så nära man kan komma Twin Peaks I spelform. Genres som mixas kors och tvärs, ny spelmekanik som introduceras tre fjärdedelar in i spelet och lika snabbt överges. Bizarra karaktärer, knepiga filosofiska funderingar och ett soundtrack som nästan driver en till vanvett. Men efter ett tag sögs jag in i stämningen och det gick inte att sluta spela. En fullträff. Hoppas uppföljaren lyckas fånga det helt unika originalet har.

Kan bara instämma i allt ovanstående. Minns också att jag hade ett jäkla schå med att få det att fungera på steam, med olika "community patches" som det var nödvändigt att ladda ned, ändringar i ".ini" filer som behövde göras och rent utav "knep" som behövde nyttjas vid någon punkt i spelet för att komma förbi en upprepande "game-crash".

Fast, bortsett från den biten, så var spelet ganska förtrollande. Då man snart sögs in i den bizarra spelvärlden, fascinerades av de excentriska karaktärerna och diggade stämningen till max.

Ska absolut köpa 2:an, när/om den kommer till pc.

Medlem
Skrivet av velorond:

@PontusT: Det är svårt att svara på faktiskt. Egentligen så är det inte ett bra spel... men som den Twin Peaks älskare jag är så kunde jag ändå inte sluta att spela det. Det finns en viss charm i spelet om man ser bortom den daterade grafiken och tröga kontrollerna.

Är ett Twin Peaks fan själv. Kass grafik är inget jag bryr mig om, det kan ha en viss charm ska definitivt testa ikväll

Medlem

@PontusT: Precis, gör det!
Det finns hur många likheter som helst.

Medlem

Aldrig hört talas om detta spel innan men tyckte 2:an virkade intressant. Kanske får testa första på PC innan man tar sig an 2:an på Switch.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Skribent
Skrivet av PontusT:

Är ett Twin Peaks fan själv. Kass grafik är inget jag bryr mig om, det kan ha en viss charm ska definitivt testa ikväll

Mitt största problem med spelet (även om jag gillar det) är kontrollerna, de är som bakvända om man jämför med de flesta andra spel. Men man vänjer sig efter ett tag.

Ganska märkligt spel egentligen, allt skriker skit i en låda, men det har ändå något som gör att man vill spela vidare. På något vis är det motsatsen till hur spel är idag...yta och inget hjärta. Här är det hjärta, men ytan är så otroligt ful och märklig.


signatur

"Writer and Fighter"

Spelade igenom det både på PS3 och XB360. Visst, kontrollen är keso (men gillade stressen det gav i ”skräckpartierna”) och grafiken är tveksam, men tyckte bara det bidrog till den fantastiskt mysiga och bisarra värld man får ta del av. Jag tycker på riktigt att det är ett suveränt spel som jag kommer minnas för alltid! Vilket är ett fantastiskt bra betyg och mer än man kan säga om ca. 80% av alla spel som finns.

1
Skriv svar