Diskutera – Vilket är tidernas bästa Xbox-spel?

Robot
Releasehästryttare

Ninja gaiden!

Medlem

Halo: Combat Evolved utan tvekan. Få spel har gjort ett så starkt intryck på mig som gamer.

Intromusiken, sladda runt i en Warthog, plasmagranater, den bästa pistolen i ett spel någonsin och lasersvärd. Det spelet hade tamigfan allt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Medlem

Forza Motorsport 4. Serien peakade där, sedan gick det bara utför...


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Det Xbox spel jag haft absolut roligast med även om det kanske på många andra sätt inte är det bästa är hör och häpna Test drive Eve of destruction. Hade ett sjukt roligt multiplayer läge där man skulle klara att köra ett visst antal varv samtidigt som spelare nr 2 skulle köra en stor jäkla skolbuss vars enda mål var att förstöra för spelare nummer ett och se till att att han inte kunde komma i mål innan tiden var slut. STÖRT roligt! Det här var på ursprungs xboxen.

Inaktiv

Halo: Combat Evolved eller Ninja Gaiden. Kan inte riktigt välja.

Halo var långt före alla andra konsolshooters. Och grafiken och animationerna och allt var snyggare än något annat, PC-spel inräknat. Grafiken är faktiskt nerfad i PC-versionen.
De första 4-5 banorna eller nåt är fantastiska, men det tappar lite i slutet.

Ninja Gaiden tycker jag fortfarande är det bästa hack&slash-actionspelet någonsin. Bästa stridssystemet som finns i ett sådant spel och det är något konstigt magiskt med världen och musiken. Även fast ingenting makes sense. Grafiken var också sjukt bra.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Halo: Combat Evolved eller Ninja Gaiden. Kan inte riktigt välja.

Halo var långt före alla andra konsolshooters. Och grafiken och animationerna och allt var snyggare än något annat, PC-spel inräknat. Grafiken är faktiskt nerfad i PC-versionen.
De första 4-5 banorna eller nåt är fantastiska, men det tappar lite i slutet.

Ninja Gaiden tycker jag fortfarande är det bästa hack&slash-actionspelet någonsin. Bästa stridssystemet som finns i ett sådant spel och det är något konstigt magiskt med världen och musiken. Även fast ingenting makes sense. Grafiken var också sjukt bra.

Kan bara instämma båda var riktigt banbrytande när det begav sig.

Medlem

Dino Crisis 3


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Halo CE i Split screen är den bästa spelupplevelsen någon av alla mina xboxar levererat.

Medlem

Här är ett seriöst svar:
Jet Set Radio Future. Lite annorlunda strukturerad från sin föregångare och kanske inte det mest utmanande spelet i världen, men en riktigt trevlig audiovisuell resa. Till skillnad från JSR så finns det även en multiplayerdel som är förvånansvärt underhållande.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Halo 1, 2 och Ninja Gaiden.

Inaktiv
Skrivet av Banzeken:

Här är ett seriöst svar:
Jet Set Radio Future. Lite annorlunda strukturerad från sin föregångare och kanske inte det mest utmanande spelet i världen, men en riktigt trevlig audiovisuell resa. Till skillnad från JSR så finns det även en multiplayerdel som är förvånansvärt underhållande.

https://dpc8tamkiuhgi.cloudfront.net/ec_media_images/5021202-...

Och spelet har "fantastisk" musik, exempel:

Medlem

Halo var speciellt sen man först såg det för exklusiv release på Mac som sedan omvandlades till Xbox. Men mäktigt när man äntligen fick spela det trots att det såg lite annorlunda ut mot för på Mac.
Riddick var ett annat spel som man inte hade några höga tankar om alls och sen är så bra.

Medlem

Trots att jag aldrig ägt en Xbox säger jag Ninja Gaiden. Det var verkligen banbrytande och jag tittade besviket på min PS2 för det. Spelade alltså en hel del hos polaren på hans Xbox Crystal. Lyckligtvis kom det en remake till PS3 senare (Ninja Gaiden Sigma) som jag hade vansinnigt roligt med.

Sen har jag faktiskt igår löst in en 3 månaders Xbox Game Pass-kod som jag fick med i processorköpet. Spelat några timmar Forza Horizon 4 och förstår varför folk hyllar det. Även testat lite Gears of War 1, men tycker det varit extremt tråkigt hittills. Ska ge det någon timma till och se om det ändras.

Väntar även på Halo Master Chief collection som kommer ut på Steam.


signatur

I'm like you, I have no name.

Inaktiv

Phantasy Star Online, Halo eller Dead or Alive 3. Svårt att välja mellan dem men tror PSO vinner. Alla 3 har spelats hundratals timmar. Sedan skulle jag vilja utnämna Star Wars: Knights of the Old Republic som det överlägset bästa singleplayerspelet på Xboxen.

Inaktiv
Skrivet av 4liv3:

Halo: Combat Evolved utan tvekan. Få spel har gjort ett så starkt intryck på mig som gamer.

Intromusiken, sladda runt i en Warthog, plasmagranater, den bästa pistolen i ett spel någonsin och lasersvärd. Det spelet hade tamigfan allt.

Det fanns inga lasersvärd i Halo: Combat Evolved

Medlem

Jag lägger min röst på det svenska mästerverket "Riddick: Escape from Butcher Bay" som StarBreeze snickrade ihop så bra. Grafiken var grym på den tiden. Härlig blandning i gameplay. Skjutande, stealth och slagsmål utan vapen. Spelet var även rätt så långt. Klarat det flera gånger till PC pirat version back in the day. Skulle vilja handla det till Steam men det finns inte någon stans. Inte ens G0G har det. Such a shame.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Det fanns inga lasersvärd i Halo: Combat Evolved

Det har du helt rätt i, blandade ihop lite för mycket Halo-nostalgi på en gång


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Fable: The Lost Chapters

Redaktör
Skrivet av CARTMAN:

Jag lägger min röst på det svenska mästerverket "Riddick: Escape from Butcher Bay" som StarBreeze snickrade ihop så bra. Grafiken var grym på den tiden. Härlig blandning i gameplay. Skjutande, stealth och slagsmål utan vapen. Spelet var även rätt så långt. Klarat det flera gånger till PC pirat version back in the day. Skulle vilja handla det till Steam men det finns inte någon stans. Inte ens G0G har det. Such a shame.

Enig, Riddick var fenomenalt.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_319742:

Det fanns inga lasersvärd i Halo: Combat Evolved

Svärd finns ju, men man kan själv inte använda dom.

Medlem

Ninja Gaiden!

Medlem

Halo: Combat Evolved

Riddick var grymt det med förutom att det framkallade åksjuka

Inaktiv
Skrivet av Leffe76:

Svärd finns ju, men man kan själv inte använda dom.

Med tanke på att resten av sakerna han listade var grejer man kunde använda själv så menar jag naturligtvis att lasersvärden ej fanns tillgängliga för spelaren i Halo. De var en av de stora selling pointsen med 2'an.

Medlem

Det är ju fruktansvärt svårt! Både sett till olika generationer av konsoler samt hur många bra spel det finns. Jag tar mig friheten att ta en i varje generation!

Xbox: Halo Combat evolved. Vi hade kanske inte haft Xbox utan det här spelet och vi tappade alla hakan när vi spelade det.

Xbox 360: Mass Effect. Denna generations Halo, sett till upplevelsen och betydelsen.

Xbox One: Titanfall. Sjukt underskattat och bra!

Medlem

Xbox rallye championship 2


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Halo: Combat Evolved var spelet som fick mig att köpa min första konsoll. Det var så fruktansvärt bra för sin tid. Storyn, grafiken, röstskådisarna. Allt.

Hedrande andraplats går till Gears of War. Jag trodde knappt mina ögon när jag såg grafiken, jag var helt säker på att bilderna i tidningen var antingen förrenderade eller ritade. Men nej, det var den riktiga grafiken. Än idag imponerar det, GoW 5 var fruktansvärt snyggt.


signatur

I drank what?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Augustus:

Det är ju fruktansvärt svårt! Både sett till olika generationer av konsoler samt hur många bra spel det finns. Jag tar mig friheten att ta en i varje generation!

Xbox: Halo Combat evolved. Vi hade kanske inte haft Xbox utan det här spelet och vi tappade alla hakan när vi spelade det.

Xbox 360: Mass Effect. Denna generations Halo, sett till upplevelsen och betydelsen.

Xbox One: Titanfall. Sjukt underskattat och bra!

Helt samma som dig!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Halo CE eller Halo 2.
Combat Evolved var nytt och spännande. Andra spelet tog allt bra och gjorde lite bättre (typ MP).

12
Skriv svar