Apples speltjänst lanseras i september - blir billigare än väntat

Medlem

En speltjänst för mobilspel? Nej tack

Medlem
Skrivet av sebrock:

Nej det tycker jag inte. Det är värt vad folk betalar för det. Jag ojjar mig inte för att någon har råd med annat dyrt heller. Det är snarare absurt att tycka så. Vad är medelåldern här egentligen?

Om du tycker det är värt pengarna så kanske du borde "växa" upp lite.
Det handlar inte om pengar eller om att folk har råd, att äga en Apple mobil är ingen statussymbol om du tror det! Snarare tvärtemot, alla jag känner som äger en kan knappt öppna Chrome utan assistans.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Om du tycker det är värt pengarna så kanske du borde "växa" upp lite.
Det handlar inte om pengar eller om att folk har råd, att äga en Apple mobil är ingen statussymbol om du tror det! Snarare tvärtemot, alla jag känner som äger en kan knappt öppna Chrome utan assistans.

Det har jag aldrig hävdat. Grym svenska! glöm inte läxorna #masterhacker

Medlem
Skrivet av sebrock:

Utmärkt logik! Grym svenska! Nu förstår jag. #masterhacker

moget.
Hur gammal är du?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Hur gammal är du?

35+

Du nämner "statussymbol" på ett väldigt nervöst freudianskt vis. Jag har aldrig sagt det. Folk köper Apples produkter för att dom gillar dem. För att dom är bra och är värda pengarna. Annars hade Apple aldrig gjort så mycket vinst år efter år. Samma med Samsung eller vad det nu kan vara. Det är så det fungerar. Det här snacket om "statussymbol" eller sekt är löjligt och hör hemma på dagis.

Medlem

@Sillgam: Ellerhur! Tror det mer handlar om FOMO och statusbajseri.

@WarpGuN: Byggkvaliten i iphones är jääävligt trevlig dock. Menar, jag har aldrig lyckats panga ett glas på någon av mina erh 4 iphones? Har slammat rakt i asfalten med mobilen först när jag åkte i ~50km/h med longboard, blåmärke på benet. Inte ens en spricka i glaset.

Min lillasyrra som precis som du verkar vara totalt hooked på att hata på apple av någon anledning byter mobil vartannat år. För att dom går fucking sönder. HTC's och Samsungs, det är fucking fantastiskt att se att hon VÄGRAR inse att det kanske är lite bättre byggkvalitet i apples stuff.

Och skulle inte billigaste iphone 11'an gå för $699?

Medlem
Skrivet av Johlor:

Känner personligen att det inte spelar någon roll vilket märke, men när mobilerna börjar nå 20 000 kronors sträcket känns det rätt absurt. Klart de kommer fortsätta pusha nya "dyrare" modeller så länge folk köper, men någonstans måste det ju ta stopp och en smärtgräns nås där den större massan inte har råd med "årliga uppgraderingar". 10 000 kr för en mobil är mycket, men 20 000 kr är sjukt mycket pengar oavsett om man köper via abonnemang eller inte.

Skulle konsolerna ha samma prisstege så skulle vi nog få betala funt 15 k för nästa Xbox eller PS4.

När det händer kommer företagen anpassa sig. Det är klart att dom redan förutspår det i samband med att man satsar på tjänster.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det där stämmer inte. Det blev så, det var inte så. Tidigare så kunde man spela flera av dom stora spelen på mac också, det var MacSoft som portade flera av dessa spel, som dessutom i flera fall var bättre på mac än dosversionerna på PC. Dessutom är Myst ett originalspel på mac, det då bäst säljande spelet på datorer i flera år.

Okej, inte ALLT de gjort har varit halvdant, det finns ETT undantag...
Hur lång tid tog inte portningen då?


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Lägger denna här. Måste bero på sekten: https://omni.se/a/wPX88o

Skribent
Skrivet av sebrock:

När det händer kommer företagen anpassa sig. Det är klart att dom redan förutspår det i samband med att man satsar på tjänster.

Exakt, det intressant är just "när"...är smärtpunkten 25 k...30 k? 100 k? Min har ju nåtts vid 10 k, men för många är ju mobilen fortfarande något de prioriterar högt i livet.

På tal om det, såg på nyheterna här om dagen och det verkar som ungdomarna (15 och under) börjar vara rätt trötta på vårt mobila samhälle och ser problemen med att alla sitter med näsan nere i skärmarna. Så kanske de här mobiltrenderna vänder snabbare än man tror?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Tassel:

Vilken Samsung ligger på "över 20000:-"?
Dyraste jag hittar är Note 10+ 512gb, ligger på 13.600:-.

Fold.

Skrivet av Johlor:

Känner personligen att det inte spelar någon roll vilket märke, men när mobilerna börjar nå 20 000 kronors sträcket känns det rätt absurt. Klart de kommer fortsätta pusha nya "dyrare" modeller så länge folk köper, men någonstans måste det ju ta stopp och en smärtgräns nås där den större massan inte har råd med "årliga uppgraderingar". 10 000 kr för en mobil är mycket, men 20 000 kr är sjukt mycket pengar oavsett om man köper via abonnemang eller inte.

Skulle konsolerna ha samma prisstege så skulle vi nog få betala funt 15 k för nästa Xbox eller PS4.

Är det lika absurt att andra saker finns i "sjukt" dyra versioner?
Hade konsolerna erbjudits med större SSD lagring kunde det sett likadant ut med dem redan nu.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Och den kan du köpa var?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Nyheten handlade om en speltjänst som passar utmärkt till telefoner och iPad som är flera år gamla, men en FZ-redaktion som jagar interaktioner för att sälja annonser på får förstås med prislappen för värstingmodellen som bara en bråkdel köper. Inte konstigt att kommentatorsfältet blir ett svampträsk därefter.

Som förälder till två barn (5 och 7 år) är jag nästan lyrisk över nyheten att Apple släpper en speltjänst för så pass lite pengar. Det tjatas väldigt mycket om nya spel; ”de är ju gratis”. Annonser och IAP-notiser i leda. Nu för 59 kronor/månaden kan de välja spel ur ett bibliotek av spel fritt från marknadsföring och köp i spel. Och det på hårdvara från 2013 (iPad Air) och 2017 (iPad 5th gen).


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Anwest:

Nyheten handlade om en speltjänst som passar utmärkt till telefoner och iPad som är flera år gamla, men en FZ-redaktion som jagar interaktioner för att sälja annonser på får förstås med prislappen för värstingmodellen som bara en bråkdel köper. Inte konstigt att kommentatorsfältet blir ett svampträsk därefter.

Som förälder till två barn (5 och 7 år) är jag nästan lyrisk över nyheten att Apple släpper en speltjänst för så pass lite pengar. Det tjatas väldigt mycket om nya spel; ”de är ju gratis”. Annonser och IAP-notiser i leda. Nu för 59 kronor/månaden kan de välja spel ur ett bibliotek av spel fritt från marknadsföring och köp i spel. Och det på hårdvara från 2013 (iPad Air) och 2017 (iPad 5th gen).

För dig och dina barn låter det kanon. Ingen ironi i det!
Har tur att ha två kids i undre tonåren som ännu älskar Minecraft. Så inget tjat om nya spel ännu.

Personligen är det bara att acceptera fakta.
Tjänster som denna kommer bara bli vanligare.
I mina ögon inget fel med det. Sen den dagen jag anslöt mig till game pass på xbox, jag! Som inbiten ps4 gamer, har jag fått tillgång till så många grymma spel till en liten peng.
Så att Apple vill ha en del av kakan är bara logiskt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Skribent
Skrivet av Json_81:

Fold.

Är det lika absurt att andra saker finns i "sjukt" dyra versioner?
Hade konsolerna erbjudits med större SSD lagring kunde det sett likadant ut med dem redan nu.

Egentligen, när det gäller nöjesprodukter är det rätt absurt med sådana priser. Innan du säger att mobiler inte är nöjesprodukter då samhället i stort kräver att man har en. Det stämmer, men du klarar dig också bra på en mobil som "bara" kostar 5 k för att överleva i dagens digitala samhälle. Men det är ju en personlig åsikt, jag har varken pengarna eller viljan att prioritera en mobiltelefon eller en konsol som kostar 20 k. Då tar jag hellre en utlandssemester med familjen eller helt enkelt bara lägger de 20 k på mina barn. Kommer den dagen då konsoler också börjar kosta 10-15 k då kommer jag nog ge upp spelandet också tror jag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Egentligen, när det gäller nöjesprodukter är det rätt absurt med sådana priser. Innan du säger att mobiler inte är nöjesprodukter då samhället i stort kräver att man har en. Det stämmer, men du klarar dig också bra på en mobil som "bara" kostar 5 k för att överleva i dagens digitala samhälle. Men det är ju en personlig åsikt, jag har varken pengarna eller viljan att prioritera en mobiltelefon eller en konsol som kostar 20 k. Då tar jag hellre en utlandssemester med familjen eller helt enkelt bara lägger de 20 k på mina barn. Kommer den dagen då konsoler också börjar kosta 10-15 k då kommer jag nog ge upp spelandet också tror jag.

Lol, 5k. Morsans telefon kostade typ 1500, och det är långt ifrån den billigaste.

Skribent
Skrivet av Loxus:

Lol, 5k. Morsans telefon kostade typ 1500, och det är långt ifrån den billigaste.

Drog bara vad min "gräns" är lite. Min farsa har också någon som kostar runt 1500 kr. Poängen var bara att man klarar sig bra med billigare modeller (innan någon drog kortet att mobiltelefon är nödvändigt i vårt samhälle och ingen nöjesprodukt).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Egentligen, när det gäller nöjesprodukter är det rätt absurt med sådana priser. Innan du säger att mobiler inte är nöjesprodukter då samhället i stort kräver att man har en. Det stämmer, men du klarar dig också bra på en mobil som "bara" kostar 5 k för att överleva i dagens digitala samhälle. Men det är ju en personlig åsikt, jag har varken pengarna eller viljan att prioritera en mobiltelefon eller en konsol som kostar 20 k. Då tar jag hellre en utlandssemester med familjen eller helt enkelt bara lägger de 20 k på mina barn. Kommer den dagen då konsoler också börjar kosta 10-15 k då kommer jag nog ge upp spelandet också tror jag.

Som med det mesta annat då. Klagar du på att det finns resor för 100k när det finns dugliga resor för 20k?

Skrivet av Tassel:

Och den kan du köpa var?

Var kunde du köpa en iPhone 11 när det skrevs?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Skribent
Skrivet av Json_81:

Som med det mesta annat då. Klagar du på att det finns resor för 100k när det finns dugliga resor för 20k?

Du missförstår mig lite, jag klagar inte som så. Folk må få göra som de vill, men för mig personligen blir det rätt absurt. Mina prioriteringar ligger inte på en mobiltelefon som kostar runt 20 k (som du säger det finns dugliga för mindre), . Sen om du köper en för 20 k, by all means. Säger inte att något är fel. Det jag menar är mer att någonstans finns det en smärtgräns även för de som har pengar. De har tappat mig vid låt säga 10 k strecket...du är kvar vid 20 k (eller?)...hur många är kvar vid låt säga 50 k? Finns det ens marknad där?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Du missförstår mig lite, jag klagar inte som så. Folk må få göra som de vill, men för mig personligen blir det rätt absurt. Mina prioriteringar ligger inte på en mobiltelefon som kostar runt 20 k (som du säger det finns dugliga för mindre), . Sen om du köper en för 20 k, by all means. Säger inte att något är fel. Det jag menar är mer att någonstans finns det en smärtgräns även för de som har pengar. De har tappat mig vid låt säga 10 k strecket...du är kvar vid 20 k (eller?)...hur många är kvar vid låt säga 50 k? Finns det ens marknad där?

Det är jag med på, nej marknaden vid 50k är nog inte stor
Personligen är nog runt 16k som jag gav för Xs Max smärtgränsen, kanske lite till men ger definitivt upp över 20k.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

12
Skriv svar