Medlem
Ny hård musmatta

Hallå!

Jag har setat och nött på en func surface 1030 i alldeles för många år nu. Har lyckats hålla den hel och ren, men nu har ena ytan (den grova/snabba) blivit rätt risig. Jag har under en tid gjort försök att ersätta den med olika tygmattor, men aldrig blivit nöjd.

Är det någon som har tips på en värdig ersättare till en func surface?


signatur

no remorse

Medlem

Vad kör du för mus? Om du kör en optisk mus så hade jag siktat in mig på en tygmatta, det finns däremot tygmattor som påminner lite om hårda musmattor.

Medlem

Jag saknar de gamla musmattorna som var i hårdplast....minns inte vad de hette. Ytan blev nött relativt fort men de var sååå härliga!
Hade en i glas ett tag också men fick rysningar av ljudet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

jbx
Medlem
Skrivet av VirtualBoost:

Vad kör du för mus? Om du kör en optisk mus så hade jag siktat in mig på en tygmatta, det finns däremot tygmattor som påminner lite om hårda musmattor.

Optisk?! Det är klart han kör kula!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Jag kan varmt rekommendera Mionix produkter i denna kategori.

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?q=mioni&t=8204&k=455


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag hade en Icemat en gång i tiden. Kör du med lurar funkar det bra, lite högljudd annars. Lite liten kanske..

EDIT: Den är i glas.

Testpilot

Håller också koll på denna tråd. Jag hittade en Qpad musmatta i hårdplast (Qpad XT-R) som jag nu använder. Tänkte rekommendera den men den verkar inte heller tillverkas numera

Jag älskade också min fUNC matta.

Medlem
Skrivet av Frisell:

Jag hade en Icemat en gång i tiden. Kör du med lurar funkar det bra, lite högljudd annars. Lite liten kanske..

EDIT: Den är i glas.

Köpte min Icemat för ca 10 år sen, den funkar fint fortfarande.
Är nog därför Steelseries tog bort den. Man köper en matta en gång for life

Medlem

Stort tack för alla tips!

Icemat lät högintressant, tyvärr hittade jag ingen och köpa (la inte ner så mycket tid på att kamma alla sidor heller

Så idag beställde jag en Mionix Propus, får återkomma med en recension

Var förbi på Elgiganten och klämde lite på några musmattor. De hade tyvärr inga hårda som förutom Steelseries Prism RGB, som har två sidor, men de låg i förpackning + att det var RGB så det var inte så intressant

Xtrfy har tydligen en schysst plastmatta, HeatoN GP3, men de hade inga kvar på lager. Om Mionixen inte duger av nån anledning så kanske jag provar att beställa en sån.


signatur

no remorse

Medlem
1
Skriv svar