Inga planer på ett Battlefront 3, Dice förklarar det med uppföljarmättnad

Robot
Inga planer på ett Battlefront 3, Dice förklarar det med uppföljarmättnad

"Finns inte samma efterfrågan som för några år sedan."

#dice, #star-wars-battlefront, #star-wars-battlefront-ii


Medlem

Nä, undrar varför...

Medlem

Så mycket som dom har klantat till Battlefront så är det inte konstigt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

De borde istället ha sagt:"vi förstörde nyversionerna så det är ingen idé att vi ens försöker med tredje versionen.".


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det finns EN STOR efterfrågan efter ett GUDOMLIG Star wars spel.

Som tar kanske fler än ett halv år att utveckla....

Lol vilka är dom här människorna som sitter och bestämmer?!


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Dagens lögn.
En riktigt Battlefront 3 hade funkat.
EA lootlåde race med star wars skin, nej där är måttet rågat hoppas jag.
Själv bojkotta jag Battlefront direkt man såg hur första var.
Själlöst är ordet, men det kanske det som är star wars numer?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Asså. Singleplayer delen i battlefront 2 var ju grymt bra! Den verkar ha gått rätt obemärkt förbi många.

Medlem

"Finns inte samma efterfrågan som för några år sedan."

Snarare är det så, att det inte finns samma efterfrågan efter idiotiska LOOTLÅDOR som för några år sedan. Folk har börjat få upp ögonen för att det mest är bluff och båg i dessa lådor, och en ursäkt för utvecklare att släppa halvfärdiga produkter.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Efterfrågan finns, det är tålamodet som svalnat.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming

Köpte Battlefront 2 för 45 spänn bara för någon vecka sedan. Dom har fixat med så extremt mycket. Är det bättre än original Battlefront 2? Nej. Inte i närheten. Men kul att spela ändå.
Enda jobbiga är att man är i så grymt underläge när man är ny. Alla andra har max levlat alla sina kort.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Asså. Singleplayer delen i battlefront 2 var ju grymt bra! Den verkar ha gått rätt obemärkt förbi många.

Det började bra, men de vågade ju inte satsa fullt ut på att visa imperiets sida. Istället så byter man sida efter bara några uppdrag och återgår till den "vanliga", förutsägbara Star wars-storyn...

Medlem

Klart, affärsmodellen gick ju inte hem sist. Kan man inte fylla spelet med pay2win och lootlådor är det ju inte värt att göra.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det började bra, men de vågade ju inte satsa fullt ut på att visa imperiets sida. Istället så byter man sida efter bara några uppdrag och återgår till den "vanliga", förutsägbara Star wars-storyn...

Ja det är sant. Men den gav några minnesvärda stunder

Medlem

Helt ok spel, bättre nu än på release. Helt överdriven gråtkampanj från folk som aldrig hade köpt spelet ändå.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Folk pratar fortfarande som att det är lootlåder är i spelet, synd bara det blev bort patchad för 18 månder. Men vissa gilla att leve i det förflutna.

För det som inte har testa spelat så rekommenderar jag veklingen det, det har bilvit ett för bannat bra spel.

Medlem

Spelet är fantastiskt bra. Dice har gjort sån otroliga förbättringar. Nya banor och spelsätt som capital supremacy.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av aT1C:

Folk pratar fortfarande som att det är lootlåder är i spelet, synd bara det blev bort patchad för 18 månder. Men vissa gilla att leve i det förflutna.

För det som inte har testa spelat så rekommenderar jag veklingen det, det har bilvit ett för bannat bra spel.

Är mycket väl medveten om att lootlådorna tagits bort från spelet. Men skadan är som känt, reden skedd. Och borde aldrig inträffat, om EA hade nån vett bakom pannbenet.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

EA har väll inte hittat någon studio än som kan fylla deras skor
Nu när Bioware och Dice är på plankan så ser det inte så bra ut för EA (Yippie)

Sen kan jag tänka mig att Disney inte heller är så imponerade, deras IP after all


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

EA har väll inte hittat någon studio än som kan fylla deras skor
Nu när Bioware och Dice är på plankan så ser det inte så bra ut för EA (Yippie)

Sen kan jag tänka mig att Disney inte heller är så imponerade, deras IP after all

Ah för Disney älskar inte att mjölka ur sina IPn


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Ah för Disney älskar inte att mjölka ur sina IPn

Jo det gör dom väll
Men battlefront har bara haft dålig PR


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Pansarknekt

Ett bra spel är ett bra spel. "Uppföljarmättnad". Ja folk är verkligen trötta på Star Wars, särskilt en uppföljare på KOTOR. Disney söker ny mjölkmaskin.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Sen kan jag tänka mig att Disney inte heller är så imponerade, deras IP after all

Med tanke på hur VII och VIII var så älskar Disney att misshandla sitt IP mer än EA någonsin kunde drömma om att göra själva.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Med tanke på hur VII och VIII var så älskar Disney att misshandla sitt IP mer än EA någonsin kunde drömma om att göra själva.

Det är ju bara fansen som tycker att Disney misshandlade star wars med dom filmerna
Själv så tycker jag att dom suger påsbollar

Dom har öppnat upp star wars för mer personer = more moneyz


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Mirage:

Med tanke på hur VII och VIII var så älskar Disney att misshandla sitt IP mer än EA någonsin kunde drömma om att göra själva.

Själv tycker jag George Lucas misshandla IP:t med Episod 1-3. Fanns mycket bra med dom filmerna, men även en hel del som var käpprätt åt helvete. Episod 7 och 8 är väl inte fantastiska filmer, men klart bättre än Episod 1.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

Själv tycker jag George Lucas misshandla IP:t med Episod 1-3. Fanns mycket bra med dom filmerna, men även en hel del som var käpprätt åt helvete. Episod 7 och 8 är väl inte fantastiska filmer, men klart bättre än Episod 1.

Episod 1 är lika hemsk som VII, men VIII spelar i en helt egen liga av uselhet. Jag personligen tyckte väldigt mycket om III, medan II var ett nödvändigt ont för att bygga storyn runt Anakin.


signatur

I drank what?

Medlem

Mättnaden är inte där om ni lägger 3-4 seriösa är på att utveckla ett bra SW spel.
Ha sedan MINST en beta 4-6 månader innan som är minst en vecka lång om inte längre(patcha under tiden). Ta in folks kommentarer, patcha etc och ha en beta till eller två på samma premisser.

Släpper ni sen spelet som folk vill ha får ni mycket pengar över längre tid och inte ett spel som drar in mycket snabbt och sen dör och genererar mindre totalt.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Nä det finns verkligen ingen hunger efter fler kassa battlefieldkloner

1
Skriv svar