Recension – Fifa 20

Robot
Recension – Fifa 20

I år vinner spelglädje över realism.

#ea-sports, #fifa-20


Medlem

Blir äntligen nytt Fifa köp. Inte köpt något sen 2017. Ska bli kul att testa Volta

Medlem

Ganska högt betyg på ett spel med mtx i fokus. Lät lite som att spelet tar skada med mtx, då denna bit "Sen att det tar många, många timmar för att få riktigt bra grejer". Kanske är helt okej i sportspel 🤷‍♂️

Skribent

Jag tycker det är synd de verkar gå ännu mer all in på microtransaktionerna. Sen saknar jag Journey-läget, det var verkligen något unikt i sportspel som jag gillade. De hade gärna fått utveckla den delen med någon ny huvudkaraktär istället för Street-läget (vilket jag om jag ska vara ärlig inte är så jätteintresserad av). Men kanske nästa version?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag vet att man brukar känna förändringen när man återvänder till ett gammat Fifa. Då märker man att det har hänt saker i spelkontrollen. Men när man provar demot så känns det verkligen PRECIS som att spela Fifa 19...

Men det jobbigaste är nästan att presentationen i så många fall är direkt tagen från spelen innan. Från spelarbilder tagna för flera år sedan till Real Madrids sektionsflagga. Det blir säkert kul detta men som anhängare av karriärläget istället för FUT vill man ha mera nykänsla.

Medlem

"Inget Juventus i spelet". Trodde de självklart ingick i "FiFPro" licensen. Dåligt. FIFA ska ju innehålla alla riktiga lagen o spelare särskilt ett topplag som "Juve".


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

"Inget Juventus i spelet". Trodde de självklart ingick i "FiFPro" licensen. Dåligt. FIFA ska ju innehålla alla riktiga lagen o spelare särskilt ett topplag som "Juve".

Spelarna är riktiga, men EA var tvungna att ändra allt annat eftersom Juventus ingått ett exklusivt avtal med Konami.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Blir inget för mig om Juventus inte är med. Fult av konami att hålla på såhär


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

"De lyssnar på sin fanbase..."
Nej, de drar upp allt till elva sedan drar de ner det till nio och det ska de fan inte få kred för!

Den här smörjan hör utan tvekan till bland det värsta som finns när det gäller den här gloriferade hasardspels skiten eftersom det når så många. Helt sjukt att spelet inte fått 18års-gräns och tydliga varningtexter om hur produkten kan leda till spelmissbruk (utöver vanligt spelmissbruk dvs).

4/5... Herregud vilket skämt.

Testpilot
Skrivet av Kleptoman:

Blir inget för mig om Juventus inte är med. Fult av konami att hålla på såhär

Ironin är stark här.

Medlem

Hann ni inte prova Be A Pro? Enda läget jag är intresserad av..

Medlem

Har aldrig förstått mig på Fifa och NHL spelen som släpps varje år.
600-700 spänn för något som egentligen skulle kunna släppas som en patch?

Det är ju hur uppenbart som helst att man enbart är ute efter att få alla Ultimate team spelare att börja om från noll år efter år och spendera mer pengar.

Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Spelarna är riktiga, men EA var tvungna att ändra allt annat eftersom Juventus ingått ett exklusivt avtal med Konami.

Frågan är varför EA inte inför ett lika bra editeringsredskap som Konami har i PES? Lagen som saknar licenser i PES går att skapa på egen hand (eller helt enkelt ladda ner om man har PC eller PS4). EA har flera gånger släppt EM- och VM-spel där det är omöjligt att få rätt utseenden, kläder eller ens spelarnamn.

Medlem

FUT o volta, jääsp. Hoppar nog över fifa i år igen, jag som va sugen på nytt fifa men men... :l

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Blir inget för mig om Juventus inte är med. Fult av konami att hålla på såhär

Hahaha...och EA har gjort VAD SEN 90-talet?!
Välkommen till spelvärlden, du är ny här eller?

Skrivet av Mutumba:

Ironin är stark här.

Tror inte hen själv fatta sitt gigantiska fail

Skribent
Skrivet av Sapiens:

"De lyssnar på sin fanbase..."
Nej, de drar upp allt till elva sedan drar de ner det till nio och det ska de fan inte få kred för!

Den här smörjan hör utan tvekan till bland det värsta som finns när det gäller den här gloriferade hasardspels skiten eftersom det når så många. Helt sjukt att spelet inte fått 18års-gräns och tydliga varningtexter om hur produkten kan leda till spelmissbruk (utöver vanligt spelmissbruk dvs).

4/5... Herregud vilket skämt.

Ska det vara lägre på grund av mikrotransaktionerna, menar du?

Gnällkuk

Borde finnas någon uppgraderingstrappa där man betygsätter hur värt det är att köpa senaste versionen av FIFA/NHL baserat på vilket det senaste spelet man har i sin ägo är.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tootey:

Ska det vara lägre på grund av mikrotransaktionerna, menar du?

Ja.

Medlem

Detta får 4/5 och Borderlands 3 får 3/5.

Men allt beror på vem som recenserar spelet. På Gurra kunde man märka i videorna att han inte gillade spelet. Och här måste personen gilla Fifa.

Tyvärr kommer jag aldrig ge support till ett spel med microtransaktioner som Fifa har. Så för mig är detta en 0/5 spel.

Eller så fick FZ bara mer betalt av EA att sätta högre betyg på Fifa än vad Take2 gav för betyget för Borderlands 3 *Tar på sig foliehatten*


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Detta får 4/5 och Borderlands 3 får 3/5.

Men allt beror på vem som recenserar spelet. På Gurra kunde man märka i videorna att han inte gillade spelet. Och här måste personen gilla Fifa.

Tyvärr kommer jag aldrig ge support till ett spel med microtransaktioner som Fifa har. Så för mig är detta en 0/5 spel.

Eller så fick FZ bara mer betalt av EA att sätta högre betyg på Fifa än vad Take2 gav för betyget för Borderlands 3 *Tar på sig foliehatten*

Eller så kan du inte jämföra betygen rakt av. Detta är två helt olika genrer.

Medlem
Skrivet av Thane:

Eller så kan du inte jämföra betygen rakt av. Detta är två helt olika genrer.

Jag gissar på att du inte förstår satir.


signatur

Den som vet vet.

Redaktör
Skrivet av Earthscum:

Jag gissar på att du inte förstår satir.

Den kommentaren förekommer ju på fullt allvar då och då, så inte alltid lätt att se om det är satir. Jag är dock glad för att du klargjorde, fick lite hög puls av mutanklagelsen här.


signatur

Tycker de sänkt tempot för mycket, känns som man styr en såsig finlandsfärja.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Den kommentaren förekommer ju på fullt allvar då och då, så inte alltid lätt att se om det är satir. Jag är dock glad för att du klargjorde, fick lite hög puls av mutanklagelsen här.

Allt man skriver har lite sanning i sig eller hur? Men alla har olika åsikter och uppfattningar. Nu är inte Fifa nåt för mig. Gillar inte sportspel och försöker undvika spel med microtransaktioner.

Alla gillar olika. Allt är subjektivt. Så jag anklagar inte er för betygen. Dom är rättfärdiga för de enskilda personernas recensioner. Bara synd att jag inte får ha kvar min foliehatt


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Spel med giriga mikrotransaktioner borde ha ett betygstak på 2/5.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pinnen:

Spel med giriga mikrotransaktioner borde ha ett betygstak på 2/5.

Även om jag i de flesta fall håller med dig så beror det ju också på hur det påverkar spelupplevelsen. Finns spel som Devil May Cry där mtx finns men inte är något som behöves använda överhuvudtaget, då skadar det inte lika mycket.

Jag spelar inte dessa spelen så kan inte yttra mig där tyvärr. Pratar mest generellt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hahahaha B3 får 3a (för lite utveckling och för repetetiv enligt er) men Fifa får en 4a? Är ni seriösa?

HahHahahHahahHahaaHHAHAaha

Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Spelarna är riktiga, men EA var tvungna att ändra allt annat eftersom Juventus ingått ett exklusivt avtal med Konami.

Den gamla damens ego svällde och efter att ha införskaffat Ronaldo så måste Juventus få in pengar från alla håll de kan.

Avstängd

Jag brukar bara spela karriärläget så påverkas inte av microtransaktioner. Karriärläget är i alla fall uppdaterat första gången på flera år vilket jag är glad för.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Solidtamam:

Hahahaha B3 får 3a (för lite utveckling och för repetetiv enligt er) men Fifa får en 4a? Är ni seriösa?

HahHahahHahahHahaaHHAHAaha

*enligt personen som recenserade

123
Skriv svar