Nu kritiserar till och med kyrkan loot-lådor i spel

Robot
Nu kritiserar till och med kyrkan loot-lådor i spel

Engelska kyrkan ryter till mot "skadliga produkter" i spel.

#Loot-lådor, #loot-boxes, #överraskningsmekanik


Medlem

Ja, fan bara ner med dem! Mikrotransaktioner också, har inget i spel att göra överhuvudtaget. Äckligt är vad det är.

Medlem

100% rätt!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Helt rätt, bort med skiten!
Spelindustrin har haft sin chans att fixa till detta, men är man för girig att ändra sina vanor så måste tyvärr lagen sättas in eller i detta fall ändras.

Medlem

Visserligen redan postat denna video förut men den visar verkligen hur lite industrin bryr sig om sina fans, hur de inte har några som helst problem med att "exploita" vissa personer.

Även denna video är intressant, inte gambling haha yeah right.

Och till sist de som beslutar om vilken åldersgräns som spel ska ha, notera att det är samma företag som inte anser spel är lika med hasardspel.

Avstängd
Medlem

Lootboxes är Djävulens verk!

Du skall icke sälja lootboxes till barn!

Medlem

Money for the Crate Gods
Loot for the Lootcrates


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

Visa en bild på en arg Greta och dom lägger väl ner det på en gång...

Medlem
Skrivet av Harmond:

Visa en bild på en arg Greta och dom lägger väl ner det på en gång...

Medlem

Ehm, såatte...Kyrkan, eller religion överhuvudtaget är inte skadligt då på något sätt?... Well now. Kyrkan kan gott hålla käft, de har ingen talan i någonting. Nej jag gillar inte lootlådor osv heller... Men Kyrkan behöver inte blanda sig i nånting med deras bullcrap... Atheist-rant over.

Medlem

Inte för att jag har något positivt att säga om lootlådor.. men "skadlig för barn".. från kyrkan..

Medlem
Skrivet av Mazrim:

Inte för att jag har något positivt att säga om lootlådor.. men "skadlig för barn".. från kyrkan..

Jupp, ironin är hög här.

Medlem
Skrivet av Mazrim:

Inte för att jag har något positivt att säga om lootlådor.. men "skadlig för barn".. från kyrkan..

Ja lite lustigt är det att just dom yttrar sig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hon ser mer ut att ha förstoppning..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Hon ser mer ut att ha förstoppning..

Kanske, men det är en fin linje mellan asförbannad och förstoppning, ibland finns det ingen skillnad.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Kanske, men det är en fin linje mellan asförbannad och förstoppning, ibland finns det ingen skillnad.

Det ena kan leda till det andra


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Om folk sluta köpa Mikrotransaktioner så kommer det att försvinna. Väldigt lätt.

Medlem

Han borde även fördöma människor som introducerar barn till religion före de fyllt 18. Religioner splittrar många familjer och nära relationer om barn vid sin uppväxt slutar att tro på allt dennes föräldrar och vänner tror på. I länder som USA så bli många ex-kristna mobbade om de går ut som ateister och därför låtsas många som om ingenting och lever med en lögn istället för att komma ut.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Om folk sluta köpa Mikrotransaktioner så kommer det att försvinna. Väldigt lätt.

Det spelar ingen roll om du och jag inte köper saker, andra gör det ändå och då fortsätter spelföretagen att utnyttja situationen genom att adaptera spelet efter marknaden. Innehållet i spel blir tunnare och allt mer läggs till som mikrotransaktioner. Förr så köpte man ett spel och fick allt på en och samma skiva, nu har många spel innehåll som kostar många tusenlappar om man vill ha ''allt'' vad dem har att erbjuda, sedan när man har allt så kommer det ännu mer grejer som kostar pengar.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Om folk sluta köpa Mikrotransaktioner så kommer det att försvinna. Väldigt lätt.

Om det ändå vore så enkelt, de är inte riktade mot vanliga Jönssons som vi, de är riktade mot folk med allvarliga impulsproblem och spelmissbrukare som lägger helt sjuka summor på det. Så om bara en jäkel sitter där och lägger 15 000 kr på ett spel i mikrotransaktioner så är det värt det för företaget. Tror inte ens det kostar så mycket i arbetstid att lägga in mikrotransaktioner så företagen förlorar ju inte särskilt på det precis.

Vet inte riktigt hur det ligger till med alla andra men jag har aldrig köpt en mikrotransaktion någonsin och känner ett par till som inte gjort det, och skulle aldrig ens tänka tanken att göra det.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Om folk sluta köpa Mikrotransaktioner så kommer det att försvinna. Väldigt lätt.

Om folk slutar med drogmissbruk så kommer det att försvinna. Väldigt lätt.

Medlem

Måtte jävulen ta alla lootlådor och "games as a service" spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar