FZ-läsarna säger sitt: A Link to the Past är bästa Zelda-spelet

Robot
FZ-läsarna säger sitt: A Link to the Past är bästa Zelda-spelet

Kniper förstaplatsen framför Ocarina of Time.

#nintendo, #the-legend-of-zelda


Kontot avslutas

Undrar om det skulle ha kunnat blivit lite annorlunda om ni istället hade låtit alla välja sina tre favoriter.

Röstade själv på A Link to the Past


signatur

ゼルダの城

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Är faktiskt inte förvånad, många hade SNES, men när N64 kom hade många skaffat Playstation och hoppat av Nintendotåget. Även om OoT sålde väldigt bra och är ansett som ett väldigt bra spel så åldras det sämre och sämre för varje år som går medan A Link to the Past alltid varit och kommer alltid att vara ett 2D-mästerverk!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Grukk:

Är faktiskt inte förvånad, många hade SNES, men när N64 kom hade många skaffat Playstation och hoppat av Nintendotåget. Även om OoT sålde väldigt bra och är ansett som ett väldigt bra spel så åldras det sämre och sämre för varje år som går medan A Link to the Past alltid varit och kommer alltid att vara ett 2D-mästerverk!

Link to the past och Ocarina sålde nästan lika många, 12.7 mot 13.2 miljoner, men ja, det har åldrats fruktansvärt. Iofs så tyckte jag inte det var roligt när jag spelade det första gången när det släpptes men jag kan köra LTTP när som helst. Därför är det väldigt underhållande att köra randomizer för att göra det lite mera intressant.

Medlem

Förväntat. Nog en av de bästa spelen till SNES. Vågar också påstå att det är top 10 bland de bästa spelen som någonsin gjorts.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det intressanta är vilket Zelda folk kommer rösta på om 10 år, jag gissar inte Breath of the Wild, men inte heller Windwaker? Finns det något som inte är A link to the past eller Ocarina som är mera för denna generationens spelare, som faktiskt också är riktigt riktigt bra?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Pah! På min tid behövde vi inga 16 bitar för att uppskatta Zelda, 8 bitar räckte gott och väl.
Dagens ungdom. Grumble, grumble.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det intressanta är vilket Zelda folk kommer rösta på om 10 år, jag gissar inte Breath of the Wild, men inte heller Windwaker? Finns det något som inte är A link to the past eller Ocarina som är mera för denna generationens spelare, som faktiskt också är riktigt riktigt bra?

Har aldrig förstått mig på Wind Waker, har aldrig gillat båten eller världen, körde det när det kom och tror det tog mig 2 år att orka spela igenom det. Har inget problem med stilen eller spelet i sig, men världen är sååååååå tråkig. Iofs så är världarna i 3D Zelda spelen tämligen döda överlag men Wind Waker är utan tvekan det värsta.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det intressanta är vilket Zelda folk kommer rösta på om 10 år, jag gissar inte Breath of the Wild, men inte heller Windwaker? Finns det något som inte är A link to the past eller Ocarina som är mera för denna generationens spelare, som faktiskt också är riktigt riktigt bra?

Twilight Princess och Skyward Sword är båda väldigt bra Zelda-spel, som tyvärr verkar lite bortglömda ibland. Skyward Swords enda nackdel är att Nintendo tvingade på Wiimote Plus. Inte hur jag vill spela ett Zelda-spel i alla fall. Men bra spel bortsett från det. Annars är det väl den nysläppta remaken av Link’s Awakening. Tror remaken kan locka fler spelare från denna generation.

Medlem

Var aldrig orolig!;)

Kontot avslutas
Skrivet av Bojkott:

Twilight Princess och Skyward Sword är båda väldigt bra Zelda-spel, som tyvärr verkar lite bortglömda ibland. Skyward Swords enda nackdel är att Nintendo tvingade på Wiimote Plus. Inte hur jag vill spela ett Zelda-spel i alla fall. Men bra spel bortsett från det. Annars är det väl den nysläppta remaken av Link’s Awakening. Tror remaken kan locka fler spelare från denna generation.

Jag tror att både Wind Waker och Twilight Princess skulle ha haft högre procent om varje använder hade fått rösta på de tre bästa spelen istället för det bästa spelet.

Ett bra spel som känns bortglömt är annars Four Swords Adventures. Skulle gärna se en remake/remaster av det spelet till Switch


signatur

ゼルダの城

Medlem

Alla Zelda-spel (huvudspelen) håller ju grymt hög klass, alla är roliga att spela, har spelat om alla minst en gång förutom BotW. Men med en minimal marginal tycker jag också att A Link to the Past är det bästa

1
Skriv svar